Useriøse selgere på AvTorget. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78
    Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Når det gjelder hetsingen av holdningen om at "Cash is King", så er det faktisk mulig å avtale at dette skal gjelde, og da er det ikke noe lovbrudd å selge til en annen. Jeg opplevde nettopp det i bruktbil-sammenheng: Selger krevde bekreftelse fra bank om at jeg hadde penger før han ville inngå noen avtale. Avtaler er bindende også når man avtaler at cash is king...
    Det er jo helt normalt ved bilsalg at kjøper fremlegger garanti for pengene. Enten lånebevis eller kontanter. I mitt spesifikke tilfelle var der derimot snakk om 1800,- kroner og postoppkrav.

Uttrykket "cash er king" gjelder i mine øyne kun ved auksjoner o.l I vanlig handel så er det slik at enten har man penger og gjør en avtale om kjøp, ellers har man ikke penger og kjøper følgelig ingenting.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener nå også at en avtale skal holdes. Hvis det er slik at kjøper må sjekke opp noe først, eller ikke kan betale før om en liten stund osv (som nevt i eksempler over) og selger vil ha penger raskt, så syntes jeg han/hun skal informere kjøper om dette. At hvis noen kan betale raskere og evt mere enn deg før du kan si 100% at du skal ha varen så selger jeg til en annen. Da blir i så fall kjøper advart.
    Jeg hadde nok også blitt rimelig irritert hvis selger hadde solgt til en annen når vi hadde inngått en avtale om kjøp og salg. Har vel heller ikke så lyst til å handle med personer som selger til den som legger penga på bordet først. Så ett rating system ala Ebay er nok kjekt for å prøve å få så seriøse selgere/kjøpere som mulig.

Og loven som sier at en muntlig avtale er like binnende som en skriftlig er Kong Christian Den Femtis Norske Lov fra 1687

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føstemann til mølla med cash!
    Det er bare sånn livet er :?

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Du og vega er helt ute av takt med de fleste andre her inne! Håper du får som fortjent og sitter igjen med skjegget i postkassa!! :twisted: :twisted:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Du og vega er helt ute av takt med de fleste andre her inne! Håper du får som fortjent og sitter igjen med skjegget i postkassa!! :twisted: :twisted:
    En vakker dag så skal du se... :wink: 8)

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000 og Vega!
    nynner lett en munter melodi *your gonna burn in hell*

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nynner lett:

"I don't care! I don't want to care"

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega! 18/10/2004, 19:13
    Jeg gir F i hvem jeg selger til, bare det går fortest mulig. Har skjedd flere ganger at jeg har solgt til andre som ringer og sier de er i nærheten med cash.
    Cash is King. Sorry, det er en hard verden vi lever i.
    Det er relativt unødvendig å henge ut selger med fullt navn. [edit: her er jeg enig. Har tatt bort navnet] Det kan du selv havne i trøbbel for.
    Sitat Opprinnelig postet av Vega! 18/10/2004, 22:34
    Kanskje jeg er litt gammeldags?
    Tja..er kanskje på tide å våkne opp?
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000 23/10/2004, 12:43
    Sitat Opprinnelig postet av Vega! 27/10/2004, 23:03
    Nynner lett:
    "I don't care! I don't want to care"
    Veldig dårlig moral....
    Men en god ting har kommet ut av dette : Vega! og buril2000 er permanent oppskrevet på listen over useriøse. Kommer ikke til å hverken selge eller kjøpe noe av disse.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er også et irriterende problem; folk som selger varen men ikke sletter annonsen. Har vært borti en del slike på finn.no. Ikke gidder de å svare på henvendelser heller, for problemet deres er jo løst.
    heheah.
    alle annonsene jeg har hatt på avtorget har jeg merket for å ligge der TO UKER. likevel ligger de der flere måneder. det er ikke mitt problem.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får som fortjent og sitter igjen med skjegget i postkassa!!
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Vega! og buril2000 er permanent oppskrevet på listen over useriøse. Kommer ikke til å hverken selge eller kjøpe noe av disse.
    Skjegget begynner å nærme seg postkassa nå.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens!

Interessant tråd.

Det er viktig å holde det man lover. Lov deg selv å gi beskjed til alle interesserte:"Varen(e) blir solgt til førstemann som legger gryn på bordet"

Da blir du kvitt varene, og HOLDER det du lover
    For meg er det en selvfølge at en avtale skal overholdes.

Jeg så en annonse for mange år siden i avisa. En kar fra Moss skulle selge sine Cerwin Vega DC15 høyttalere. Jeg ringte med han, og sa jeg var interessert. Vi avtalte prisen og ble enige om at jeg skulle komme og hente dem dagen etter, i Moss. Jeg skulle ringe når jeg hadde kjørt av ferga for en veibeskrivelse. Jeg bor i Drammen, så det er jo et stykke å kjøre, høyttalerne er også såpass store at jeg måtte ha tilhenger på bilen. Koster litt i ferge og bensin å kjøre med tilhenger til Moss fra Drammen.

Jeg ringte selgeren når jeg kjørte av ferga, og han var da litt fjern når jeg snakket med han, han begynte å forklare veien, men plutselig så sa han at han kanskje ikke ville selge dem likevel.... :shock:

Jeg spurte hvorfor i all verden han ikke hadde sagt i fra tidligere, og sa at dette tross alt koster penger og tid for meg. Han sa han istedet skulle selge dem til en kamerat, og hevdet at han hadde prøvd å ringe, men ikke fått noe svar. Jeg ble forbannet, ingen hadde ringt meg. Enda mer irritert ble jeg over at jeg ikke hadde fått gateadressen på forhånd, så jeg kunne snakke med han personlig..... :evil: .. eller ved nærmere ettertanke, så var det kanskje like greit.... Kunne blitt stygt det der..

Uansett, da ble det vendereis på meg. Jeg tenkte på om jeg skulle kreve han for penger for mine utlegg, men det ble ikke noe av. Jeg ville bare glemme hele fyren. Useriøs guttunge!

Poenget er, som mange har vært inne på før meg, at det handler om å ha moral og karakter. Det er desto mer viktig i dag enn tidligere, nettopp fordi så mange ikke har normal folkeskikk lenger. De useriøse menneskene blir stadig flere, i all samfunnslag, og de synes selv det er helt ok.

DET ER IKKE GAMMELDAGS Å HOLDE AVTALER, DET ER HELT NØDVENDIG! Hva slags samfunn skal vi ellers ende opp med?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen gammeldags ting som fortsatt fungerer er en god omgang juling. Det er det åpenbart flere som skulle hatt...

DrE

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    En annen gammeldags ting som fortsatt fungerer er en god omgang juling. Det er det åpenbart flere som skulle hatt...

DrE

Nå er det mulig å legge opp kommentarer på selgere på AVtorget, slik at useriøse kjapt blik luket ut...

Når det gjelder overholdelse av avtaler, er det en absolutt nødvendighet for at en tjeneste som AVforum skal fungere.

Gi også gjerne beskjed til meg eller en av forumets moderatorer hvis dere oppleverer useriøse selgere!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gi også gjerne beskjed til meg eller en av forumets moderatorer hvis dere oppleverer useriøse selgere!
    Hehe! Ser for meg en van med sotete ruter, fylt til randen med moderatorer med balltre som patruljerer gatene, klare til å lære useriøse selgere en lekse i folkeskikk.

Hadde dere synes det var ok om butikker kjørte samme praksis? At forhåndsbestilte/reserverte varer ble solgt til den første som kom inn døra med penger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg holder alltid avtaler om jeg har inngått en. Det vil ikke si at jeg venter på en, om jeg får et nytt bud, som ikke er sikker på om han skal ha varen.

Et godt eksempel var da jeg solgte TX10 til Alex F her på forumet. Vi gjorde en avtale, hvor han skulle få den til en gitt pris. Jeg måtte møte han 2 timer unna der jeg bor, en liten kjøretur m.a.o. Etter at jeg inngikk avtalen med han, fikk jeg en som var veldig ivrig i å kjøpe projektoren. Det var ikke noe problem for han å bla opp 1000kr mer enn Alex F skulle få den for, og da kunne han komme å hente den på dagen på døra mi.
    Jeg var fristet, men en avtale er en avtale, så jeg kjørte de to timene og solgte den for 1000kr mindre som lovet.
    Godt å høre at det er noen som har moral og som holder avtaler. Jeg var veldig skeptisk til å kjøpe brukt, ettersom jeg har blitt "lurt" før. Jeg måm bare si at jeg var utrolig imponert over at Kenti solgte til meg og holdt sin avtale. Jeg kan derfor trygt anbefale han som selger.

Jeg ville forstått dersom han ringte meg og fortalte at en annen var villig til å by kr 1000 mer i tillegg til å hente produktet på døren. Tror neppe jeg ville slengt mailen med "avtalen" på bordet, men det er godt å vite at det finnes ærlige og rederlige mennesker her i verden.

Mulig det er en hard verden vi lever i og at mange mener at cash is king. Men jeg sier bare en ting: "What comes around, goes around".

Gidder ikke å rakke ned på de som noen stempler som avtalebrytere i denne tråden, men heller hylle mennesker som Kenti. Ser at han selger noen produkter på AVTorget. LØP OG KJØP !! Det er sikrere enn å kjøpe i butikk !! Jeg har hatt en del spørsmål om PJ i ettertid, og han har velvillig hjulpet meg.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man er jo heller ikke sikret at de som vil gi mer faktisk kommer og henter som avtalt.

En ting kan kanskje være at man må registrere adresse og telefonnummer for å få tilgang til torget. Desverre kan det bli en litt mer kostbar affere enn dagens variant.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da føyer jeg deg til min liste over menn uten stor m. Skikkelige Menn holder en avtale, muntlig eller skriftlig. Jeg ble forskrekket da jeg så på Farmen at en misligholdt en avtale som de hadde tatt hverandre i hånden på. Hvis dette hadde skjedd meg er det stor sannsynlighet for at noen hadde fått bank ja.
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Jeg gir F i hvem jeg selger til, bare det går fortest mulig. Har skjedd flere ganger at jeg har solgt til andre som ringer og sier de er i nærheten med cash.

Cash is King. Sorry, det er en hard verden vi lever i.

Det er relativt unødvendig å henge ut selger med fullt navn. Det kan du selv havne i trøbbel for.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, vi får vel prøve å ikke bli for "banke"-orientert her heller... 8) Poenget må iallfall være at vi må forsøke kunne stole på at handler her inne overholdes. Adresse osv. skal det ikke være noe behov for, her inne er vi alle venner, eller hva!?

Håper ikke dette AVtorget skaper med konflikt enn glede, men det vår vi bare avvente å se... Skulle jo tro at forumets overvåkne brukere vil være flinke til å nettopp påpasse at useriøse selgere blir "tatt ved roten", selv om selvsagt ikke alltid det er like lett.

AVtorget er videre kun for forumets medlemmer, og det bør jo iallfall hjelpe litt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Det er folkeskikk å holde avtaler :!:
    - Det er ikke lurt å love noe du ikke er sikker på å holde :!:
    - Det er ikke god folkeskikk å true folk på juling :!:
    - Det er lurt å ikke true folk du ikke vet hvem er :!:
    - Og forøvrig kan man gjøre som man vil, vis respekt for dine medmennesker, og gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. :|

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •