Tidenes mest overvurderte film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tidenes mest overvurderte film

Verste og beste film, det har blitt gjort hundre ganger, men mest overvurderte? Det er så mange filmer ute og man knapt kan si et vondt ord om før man blir møtt av en mur av sinte kommentarer...jeg har tatt med diverse klassikere, men kom gjerne med flere innspill.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel påstå at ALLE filmene på den lista er overvurderte til en grad, med et mulig unntak av Star Wars. Valget mitt falt uansett på The Matrix da den er så kvasi-dyp at jeg holder på å spy. Den stiller så mange "dype" spørsmål for å få seeren til å klø seg i hodet, men kan den svare på dem? Neida. Den har dog noen kule actionscener.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen tvil, men den er ikke på lista : kristin lavransdatter!

:water

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Citizen Kane mangler på lista!

Robert-

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes mange av de ovennevnte filmene er verdt oppmerksomheten de er til del. Til syvende og sist synes jeg dette virker som en "hvilken av de mest populære filmene i verden er dårligst"- avstemming, og selv om det kan være interessant, så er det vel ikke SÅ interessant.

Min stemme gikk for øvrig til Titanic, men ikke fordi den er spesielt dårlig, men fordi den fikk utrolig mye hype uten å være spesielt revolusjonerende på noen måte. Matrix ble vel minst like mye hypet, men så var vel den første av Matrix-filmene også temmelig revolusjonerende i sin presentasjon av den virtuelle virkelighet som virkeligheten og kombinasjonen av østens kungfu/wire-action og bullettime som en svært effektiv formidling av kampscener.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En film som er overvurdert er nesten aldri dårlig; det skal godt gjøres for en lavmålsproduksjon å bli kritiker- eller publikumsfavoritt.

The Matrix er forøvrig ikke mer revolusjonerende enn Tarantino. Klipp og lim. Ikke at det nødvendigvis er noe galt i det.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    En film som er overvurdert er nesten aldri dårlig; det
    The Matrix er forøvrig ikke mer revolusjonerende enn Tarantino. Klipp og lim. Ikke at det nødvendigvis er noe galt i det.
    Nåja, vil påstå at det er galt i de to tilfellene. Speaking of Tarantino: Du burde kasta opp Pulp Fiction eller Kill Bill. Hadde du gjort det er det godt mulig at min stemme ville endt på en av dem.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder The Lord Of The Rings.... jeg vil ikke påstå den er så veldig overvurdert, den er kanskje riktig nok blitt skrytt opp en del.. men vet ikke helt om jeg ville kalt den overvurdert!
    Dette er jo tre brilliante filmer! Og har fortjent det meste av skrytingen den har fått... er ikke mange feil og finne i handlingen, kvaliteten og lyden her! Selvfølgelig, med feil i handlingen mener jeg ikke att man skal samenligne denne handlingen helt med bokens.. for de er jo ikke helt like!
    Skjønner jo de måtte ta vekk noen småting.. synd det med Tom Bombadill.. men klart, det ville nok blitt vanskelig og tatt med alt og de ville nok fått alt for lange filmer da, selv om de selvfølgelig kunne tatt det med på EE!

Men selvfølgelig, hver sin mening om dette

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart star wars. jeg klarer ikke å se de filmene. det blir for fjernt for meg. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Jeg vil vel påstå at ALLE filmene på den lista er overvurderte til en grad, med et mulig unntak av Star Wars. Valget mitt falt uansett på The Matrix da den er så kvasi-dyp at jeg holder på å spy. Den stiller så mange "dype" spørsmål for å få seeren til å klø seg i hodet, men kan den svare på dem? Neida. Den har dog noen kule actionscener.
    Du vet, en film trenger ikke å gi deg svarene... stiller den spørsmålene vil du da det med deg ut av salen og fundere videre på det ;)

Når det er sagt - jeg nekter å se på Matrix som noe annet enn en moro sci-fi action film 8)

(og da først og fremst film nr.1)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Matrix er noe møl. Jeg er en stor Science-Fiction fan, men Star Wars synes jeg havner midt på treet. Aldri forstått hypen rundt dem.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Wars er fantasy.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god bok som stiller spørsmål skal ikke presentere fasiten. Filosofi dreier seg ikke om svar, men om spørsmål. Hadde The Matrix stilt spørsmål og besvart dem alle hadde det vært en sykt dårlig film. Heldig vis gjør den ikke det. Den gir oss imidlertid en vinkling, og skaper mange spørsmål som ikke direkte blir stilt. Av alle jeg har snakket med som synes Matrix er kvasidyp så har det vist seg at det var de som ikke skjønnte handlingen.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lar vær å stemme, da jeg kun har sett The Shawshank Redemtion, Flåklypa og Matrix. ops:
    Av disse tre ville jeg stemt Matrix, helt klart.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, The Last Samurai mener jeg er en sikklig dritt film, ekke vært 99kr på elkjøp etter min mening :evil:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Idiss
    hmm, The Last Samurai mener jeg er en sikklig dritt film, ekke vært 99kr på elkjøp etter min mening :evil:
    Helt enig med deg her. Mer pretensiøs klisjè skal du lete lenge etter. Handlinga funka godt i Costners vidunderlige indianerfilm, men denne rehashen er bare kvalm.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Sitat Opprinnelig postet av Idiss
    Helt enig med deg her. Mer pretensiøs klisjè skal du lete lenge etter. Handlinga funka godt i Costners vidunderlige indianerfilm, men denne rehashen er bare kvalm.
    Enderlig en til som har skjønt det, da er vi to.
    Så får vi bare håpe at resten av verden tar til fornuft :twisted:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    helt klart star wars. jeg klarer ikke å se de filmene. det blir for fjernt for meg. :roll:
    enig...

er ingen fan av star wars

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for Schindlers liste! Kjedeligere møl skal man lete lenge etter, selv om den vant Oscar og greier. Vel, det meste som vinner Oscar er jo kjedelig møl - Ghandi, En reise til India, Den engelske pasienten - lista er lang som et vondt år! Men akkurat Schindlers liste er det få som tør annet enn å skryte av fordi de er redde for å bli kalt politisk ukorrekte... :roll: Dogmefilmer er en sak for seg, men de er ikke så oppskrytt, det er mye mer delte meninger rundt dem.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de måtte jeg svare 2001...for en kjedelig film. Tror ikke jeg har gjespet så mye under en film noen gang. :P

Og hvem har stemt Gudfaren?!?! :P

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •