Tidenes mest overvurderte film - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avstemningen kunne heller vært følgende: Hvilke av disse eksemplariske klassikerne er minst underholdende? For det er det dere sitter å diskuterer. Her skal det helst værra et par gigantiske eksplosjoner, hylende kuleregn og skrikende dekk annet hvert minutt, hvis ikke faller faller forumets tilsynelatende viktigste kriterium totalt bort: underholdningsverdien. Og DA kan man selvfølgelig ikke sette pris på filmer av skyhøy kunstnerisk kvalitet og genialt innhold lenger.

Hadde avstemningen vært som så, hadde '2001: A Space Odyssey' gått soleklart av med seieren, spør du meg. Men den har altså sine kvaliteter.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kommer du akkurat med den holdingen trådstarter nevner. "Liker du ikke disse, er du idiot..." Det må da være lov å mislike filmer som andre mener er "udødelige klassikere". Selv synes jeg blant annet at 2001 er minst en time for lang, f.eks. begynnelsen og syresekvensen kunne med fordel vært kuttet ned til 2-3 minutter. Så tålmodig / glad i menn i apekostymer eller psykedeliske fargefiltre er jeg ikke, jeg kjeder ræven av meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at noen er idioter hvis de ikke LIKER filmene.

Smaken er som baken, og det har jeg full respekt for.

Men for å være noenlunde seriøs, har man å forholde seg til følgende:

Der et ubestridt, uomtvistelig og veldokumentert faktum at samtlige av filmene på listen hører til blant filmhistoriens desidert mest kritikerroste og avholdte filmer. Så at kommersgærningene skal sitte her å holde avstemning over hvem av dem som er mest OPPSKRYTT, det er for meg totalt uforståelig.

Men kan godt hate filmen av hele sitt hjerte for min del, men om man allikevel ikke kan erkjenne dens kunstneriske eller innholdsmessige kvaliteter, så har man null og niks å fare med i slike diskusjoner.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nettopp hele poenget. Som polkalizer nevner er det nok mange ellers oppegående folk som har problemer med å se de kunstneriske kvalitetene i en halvtime med hoppende apekostymer. Å liste opp Jerry Bruckheimer-filmer i en slik tråd er meningsløst, de er jo uansett kritikerslakt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chainsaw Charlie
    Synes Blade Runner skulle ha vært med på listen.Fy F for en kjedelig film.Samme gjelder Harrison Ford.Utrolig kjedelig og overvurdert skuespiller med untak av IJ og SW filmene.
    Nå har det seg en gang slik at Harrison Ford er en av vår tids desidert største skuespillere, og bare de filmene du nevner alene er bevis godt nok. Hvilke andre skuespillere kan skilte med hovedroller i to så mektige trilogier som star wars og indiana jones? Det er ikke mange! :shock:

Videre kan han skilte med hovedroller i andre storfilmer som Apokalypse Now!, Blade Runner, The Fugitive, Air Force One m.fl.

Kjedelig og overvurdert skuespiller? Det får du ikke mange med på! :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er vel nettopp hele poenget. Som polkalizer nevner er det nok mange ellers oppegående folk som har problemer med å se de kunstneriske kvalitetene i en halvtime med hoppende apekostymer. Å liste opp Jerry Bruckheimer-filmer i en slik tråd er meningsløst, de er jo uansett kritikerslakt.
    Poenget er jo at det er den typen filmer enkelte her fremhever som bedre enn de det stemmes over. Det blir jo litt feil...

Det er neppe verken apekostymene eller måten skuespillerne iført dem hoppet på som gjorde '2001..' til den klassikeren den er, det var vel heller andre ting som sto for originalitet, samt gjorde filmen til en stor inpirasjonskilde, opphav til utallige klisjeer og referanser brukt ved senere anledninger.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titanic og Matrix er oppskrytt.

StarWars, The Shawshank Redemtion, The Godfather, og Once Upon A Time In The West er i mine øyne tidenes kuleste filmer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supre filmer det, men det er da slettes ikke noe galt med verken Matrix eller Titanic, tvert om

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ingen av de filmene nevnt i de 2 siste innleggene her er no overvurderte..
    bortsett fra StarWars da.. eller, ikke direkte overvurdert! Ble kanskje litt feil og si det! Men litt oppskryt er det rundt det... blir vel heller mer riktig og si oppskryt enn overvurdert! :wink:
    Men nå er ikke jeg den største fanen av StarWars og det kan jo ha en del av skylden.. så selvfølgelig hver sin mening om det!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •