Tidenes mest overvurderte film - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del må jeg nok sette Star Wars på toppen av denne listen foran Matrix og Gudfaren-serien.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faller vel mellom Matrix og Star Wars-trilogien. SW er greit nok, men ikke så fantastisk som folk skal ha det til. En sterk 3'er. Matrix (1) er en svak 4'er, men jeg føler det er mer hype rundt SW enn Matrix. (Men Matrix 2 og 3 fortjener hver sin 1'er.)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Folk har hypet Star Wars triologien en tid, og jeg må si meg lite imponert over lydsporet på denne samlingen.
    Lucas pusser opp ditt og datt og alle blir kjempefornøyd.
    Bullshit. Jeg synes lyden på SW trioen var til tider "boksete".

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Folk har hypet Star Wars triologien en tid, og jeg må si meg lite imponert over lydsporet på denne samlingen.
    Lucas pusser opp ditt og datt og alle blir kjempefornøyd.
    Bullshit. Jeg synes lyden på SW trioen var til tider "boksete".
    Helt enig.Trodde det var mine ører det var noe galt med.Lyden var skikkelig skuffende.Bassen i feks Return låt boksete som du sier og var altfor høy iforhold til resten av lydsporet.Bassen ble skramlete i mine ører og det låt ikke bra.
    6/10 til lydsporet på ROTJ...

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gudfaren er så godt lagd at den faktisk ikke hører hjemme på en slik liste, da den virkelig er et av de største mesterstykker noensinne laget - om man liker den eller ei. selv om man ikke liker en film, så er det lov å erkjenne dens genialitet (skuespillet, regien, musikken, cinematografien, manusforfatterne og ikke minst settene og kostymene).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga Gudfaren en stemme..

Maken! Jeg sovnet en halvtime inn i filmen etter at karakterene ikke hadde flyttet seg en meter og fortsatt rotet rundt i samme scene. Greit nok, jeg forventet ikke en actionfilm, men det skjedde da jaggu mer den første timen i Kristin Lavransdatter. Legger også til at jeg ikke har vane for å sovne til filmer.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, syns heller ikke Gudfaren hører hjemme på denne listen her!

Syns heller ikke Lord Of The Rings gjør det heller, dette er gjennom hele trilogien ett godt utførst arbeid og ett stort mesterstykke!! Med fantastisk lyd og bilde! ( best på EE ). Det er greit nok, den er blitt skrytt opp av mange, men den har også fortjent det meste av skrytingen den har fått!
    Men overvurdert er filmene langt ifra!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte vi "tatt av vinden"? Herregud for en patetisk smørje.... Titanic fikk min stemme, forresten, nesten like ille.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INGEN av filmene på listen hører hjemme der - over hodet. De er alle filmer helt i toppsjiktet av sine respektive genre, og omtrent alle var svært nyskapende og originale, mange av dem er fortsatt temmelig unike og like severdige den dag i dag, og er uten sidestykke i filmhistorien. De er på alle måter klassikerstatusen verdig.

Det som hører hjemme på en slik liste er alle de superkommersielle filmene i megabudsjett klassen laget de siste årene utelukkende for å tjene penger. Det finnes liksom ikke et snev av kunstnerisk utfoldelse. De faller rett igjennom og hører absolutt hjemme på en liste over overvurderte filmer (i alle fall om man skal måle i innspilte kroner og publikumsuksess).

Og da tenker jeg hovedsakelig på filmer i banen til Armageddon, Men In Black, King Arthur, Bad Boys 2, Harry Potter, Spiderman, The Day After Tomorrow, Pearl Harbor osv. Personlig har jeg en soleklar favoritt til tidenes mest overvurderte film, selv om den skiller seg noe ut fra de ovennevnte (som tross alt har en viss underholdningsfaktor, men det er det). Historisk drama til tross - Den Engelske Pasienten fortjente på ingen måte å bli overøst med oscarstatuetter, langt mindre bli nominert i det hele tatt! :evil:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skal Gudfaren være med på listen. 1'eren topper jo IMDb-lista over tidenes beste filmer. Med tilsvarende store forventninger, fant jeg Gudfaren-filmene heller kjedelige.
    Av filmer jeg savner på listen, er f.eks. Moulin Rouge og Fight Club.

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Blade Runner skulle ha vært med på listen.Fy F for en kjedelig film.Samme gjelder Harrison Ford.Utrolig kjedelig og overvurdert skuespiller med untak av IJ og SW filmene.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a clockwork orange... makan til drittfilm!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Moulin Rouge og Fight Club.
    Vil ikke akuratt si att Fight Club hører helt hjemme her...men men.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om må vel "shakespeare in love" være tidenes mest overvurderte. Ganske slapp romantisk komedie som inkasserte 7 (!!!) oscar statuetter. HUMBUG! Andre filmer samme året som ble forbigått i stillhet: Saving Private Ryan (fikk en del tekniske priser), the Thin Red Line, Lock Stock and Two smoking Barrels, Truman show, the big lebowski, American History X, Festen, Happiness, Dark City, Pi, a simple plan, Run Lola Run, Fear and loathing in Las Vegas, Out of Sight, Ringu etc. Alle filmer som jeg synes er svært mye bedre...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der polkalizer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    a clockwork orange... makan til drittfilm!
    denne filmen kan du si akkurat hva du vil om, men det som er det sanna fakta er at den var en pioneer i sjangeren som inneholder så bestialsk og grov vold som denne gjorde.
    voldtekt, overgrep, drap, mishandling, tvang - kanskje ikke verdier man tar med hjem til mor og far, men filmen er særdeles snedig laget synes nå jeg.
    for sin tid sjokkerte a clockwork orange på en måte som du og jeg antageligvis ikke kan forstå. jeg har diskutert dette med endel kolleger av min far og som unggutter da filmen ble laget (filmen er vel fra starten av 70-tallet) ble de absolutt forferdet over de voldelige klimaksene i filmen.

jeg skal ikke her oppnevne meg som en forsvarer av alt stanley kubrick har gjort, f.eks så synes jeg at 2001:a space odessey var gørr kjip, men akkurat a clockwork organge synes jeg ikke er spesielt overvurdert.

(heller ikke dr. strangelove i og med at den var så forut for sin tid og gav en artig vinkling på hvordan forholdet mellom stormaktene kom til å utvikle seg senere i den kalde krigen.)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Når jeg tenker meg om må vel "shakespeare in love" være tidenes mest overvurderte. Ganske slapp romantisk komedie som inkasserte 7 (!!!) oscar statuetter. HUMBUG! Andre filmer samme året som ble forbigått i stillhet: Saving Private Ryan (fikk en del tekniske priser), the Thin Red Line, Lock Stock and Two smoking Barrels, Truman show, the big lebowski, American History X, Festen, Happiness, Dark City, Pi, a simple plan, Run Lola Run, Fear and loathing in Las Vegas, Out of Sight, Ringu etc. Alle filmer som jeg synes er svært mye bedre...
    Tingen med Shakespeare in Love var vel at det var en genial film for Shakespeare-kjennere. Læreren min på videregående, fortaltalte at det var dusinvis med allusjoner til ulike Shakespeariske trekk, enten stilistisk eller fra innholdet i verkene hans. Dét at de hadde klart å trekke Shakespeare så intimt inn i filmen med alle disse allusjonene, uten at det trakk oppmerksomheten bort fra filmens flyt og fremgang er jo temmelig imponerende.

Greit nok, filmen er typisk VK2-"se-i-klasse"-film, og ikke akkurat noe man koser seg med på en fredagskveld, men jeg syns nå at filmen var en god kombinasjon av underholdning, historisk nøyaktighet, og et innsikt inni en Shakespearisk verden.

+ 2 folk fra The Fast show!
    Mark Williams (I)
    Simon Day (I)

Suit you sir!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå mener jeg altså ikke at filmen er dårlig, jeg synes bare den er overvurdert, i forhold til hvilke kunstneriske kvaliteter den egentlig innehar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunnskap gir glede. Jo mer kunnskap man har om noe, jo mer får man ut av det. Nå var min kunnskap om Shakespeare da jeg så denne filmen veldig skrøpelig, så jeg fikk ikke så veldig mye ut av den. Jeg er sikker på at jeg hadde elsket den hvis jeg hadde vært ekspert på Shakespeare.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så denne filmen var det i forbindelse med skolen og vi hadde hatt om shakespear.... syns ikke den kunnskapen vi hadde fått av og lære om dette og så se filmen hjalp no stort....

Men klart, nå er jo ikke jeg en stor fan av shakespear.. så hadde jeg vært det, og i tillegg hadde hatt enda mer kunnskap kunne det hende jeg hadde hatt ett annet syn.. det skal jeg være litt enig i...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •