Play.com og betalingen i euro

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Play.com og betalingen i euro

Skulle bestille meg noen filmer idag på Play og etter å ha laget meg en liten smørbrødliste og trykket meg igjennom bestillingsknappene så får jeg opp at jeg ikke får legge inn bestilling på alle artiklene mine pga feil valutta.

Tenkte først ikke noe over det men klikket ordrene mine over på euro og gikk videre i bestillingen min.

Før jeg trykket på den siste bekreftelses knappen om å legge inn en bestilling så sjekket jeg totalsummen i NOK på nettbanken min.
    Fant ut at ordren ble 114,- dyrere totalt hvis jeg valgte euro istedet for pund.

Skjønner at de vil at utenlanske kunder skal betale i euro fremfor pund men hvorfor prisforskjellen?
    Kjente det begynte å koke i meg droppet hele bestillingen.

Noen som vet hvorfor Play gjør det på denne måten nå? Er ikke mer en måned eller to siden sist jeg bestilte filmer fra dem og det var ikke slik da.

Nei - kanskje på tide å finne en annen nettbutikk å handle ifra. Noen som vet om man fremdeles får handle i pund på Amazon.UK?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play prøver seg igjen. Var borti det samme for noen år siden, men da snudde de fort.

Hvorfor de er dyrere i Euro er ett godt spørsmål, men det er en enkel måte å lure forbrukeren på. Ikke alle gidder å sjekke om det er noe forskjell, man regner jo med at det ikke er det.

Amazon selger fortsatt i Pund, og fjerner også den britiske momsen på varene, slik at det alltid blir billigere når man kommer til kassen, enn hva det ser ut til på forhånd. Handler man for 15 pund ca, så utgjør moms avslaget at frakten ikke kommer over det man trodde man skulle betale.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kuttet ut Play etter at de la om.
    Jeg kjøper mine filmer på amazon.co.uk nå bedre butikk det!
    Mere og bedre utvalg og like gode priser som det var før på Play.com

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man frem med kodebrikken hver gang på amazon, eller holder det å logge inn? Det var noe av det jeg likte med play nemlig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Må man frem med kodebrikken hver gang på amazon, eller holder det å logge inn? Det var noe av det jeg likte med play nemlig.
    Kodebrikke har vel ikke noe med Amazon eller Play å gjøre, men hvilken betalingsløsning du velger? Og på utenandske nettsider er det vel kredittkort-delen på f.eks et VISA kort som gjelder, ikke BBS (kodebrikke/debet) delen?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ja. Jeg handla på amazon for noen år siden, og det var hvertfall langt mer tungvindt enn play.(ja, alt er relativt..) Derfor har jeg holdt meg til play. Til nå.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke problemet med å betale noen kr ekstra. Dersom man betaler 100kr ekstra så er det jo det samme som du sparer på de fleste CDer og Blu-rays...

Man betaler jo mye mer bare i frakt for varene dersom du hadde kjøpt fra platekompaniet etc. Eneste er cdon som har 29 for varene.

Play.com er vel billigst selv med denne konverteringen også.

Amazon syntes jeg er ganske tungvint å bla frem og tilbake i. Play er trykk og betal. Du må bruke brikke dersom du betaler med visa. Det er for din egen sikkerhet!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har vi de nye reglene som kommer 1 april:

Netthandel: Slutt på billigvarer fra Play.com og Amazon.co.uk? - DinSide Økonomi

For egen del er det i prinsipp slutt å handle på Play. Blir bare ting som ikke finnes på amazon eller Zavvi eller noen av de andre engelske nettsjappene.

Amazon sidene er mindre oversiktlige enn Play sine - men det er bare et eller 2 klikk ekstra for kjøp. Det er også mulig å legge inn sitt kredittkort - på samme måte som på Play slik at man ikke trenger å bruke kodebrikke. For å få gratis frakt og fratrukket mva er det også noen faktorer man må passe på. Men da blir det også rasende billig

I og med at det nå snart kan bli andre priser, så handler jeg helt vilt nå om dagen - et års vanlig cd innkjøp går nå på en uke Postmannen kommer vel å få infarkt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norske kunder skal ikke betale britisk MVA uansett. Den blir trukket fra. Så jeg tror ikke det blir store forskjellen. Kanskje 1-2 pund ekstra per vare. Det er ikke mye. :-D

Vi er utenfor Eu, og derfor trekkes al MVA fra utlandet vekk, og legges på hos tollmyndighetene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Økningen for billige cder på Play ligger vel på ca 25%. Det blir ihvertfall ikke jeg glad for.

Så i stedet for en :-D setter vi en slik :|

Så får vi se hva som skjer etter 1 april.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Amazon sidene er mindre oversiktlige enn Play sine - men det er bare et eller 2 klikk ekstra for kjøp. Det er også mulig å legge inn sitt kredittkort - på samme måte som på Play slik at man ikke trenger å bruke kodebrikke. For å få gratis frakt og fratrukket mva er det også noen faktorer man må passe på. Men da blir det også rasende billig
    Oversikten er nok en vane sak. At det er ett par klikk mer varierer også. På .com versjonen så lagrer den normal adresse, fraktmåte og visa. Slik at det bare er å skrive passord og og godkjenne. Vet at .co.uk har hele reglen med valg av adresse osv. Men har ikke handlet der så ofte at jeg har sett om denne også setter fast adresse etter en stund.

Det fine med .co.uk er at man får kjøpt fra andre via Amazon på ting de ikke har på lager. Dette fikk man aldri hos Play. Det er jo en del CDer osv som ikke er på lager hos disse, og som man har lyst på. Da har det alltid bare vært å kjøpe hos Amazon.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt innlegg handlet kun om .co.uk. Enig med uoversiktiligheten - et par handler og det går greit.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn CD bestilling hos Amazon nå, og da var det kun passord og bekreft. Da husker også den siden standard shipping adresse og type. Det er bra.

20 pund på siden, 18 pund inkludert frakt. Bra. Fortsatt litt dyrere enn hos Play for den CDen, men den faller forhåpentlig vis i pris innen release.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du også bytter til å betale i NOK blir det som regel enda billigere. Årsaken er vel at Visa gir bedre kurs enn Amazon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man handlet i NOK, eller viser de bare en omregning?

Amazon.com som jeg bruker mest. Viser prisen i handlekurven i NOK, men ikke når det er forhåndsbestillinger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Får man handlet i NOK, eller viser de bare en omregning?

Amazon.com som jeg bruker mest. Viser prisen i handlekurven i NOK, men ikke når det er forhåndsbestillinger.
    Er feil det jeg skrev. De pleier å vise prisen og betaling i NOK - men hvis du velger å betale i £ så pleier man å få bedre kurs.

Eller hvordan var det nå igjen..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel som på svenskegrensen. Betaler man i Norske så brukes butikkens valutakurs (høy). Betaler man med Svenske så brukes Visa sin.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Play fremdeles holder på med det tullet sitt.

Fuck it. Dropper dem til de ordner opp.

Tenkte å legge inn en bestilling på Amazon UK senere. Lenge siden jeg har handlet med dem så har et spørsmål før jeg legger inn en bestilling.

Sender Amazon UK filmer seperat på samme måte som Play eller må jeg dele opp ordren min for å sikre at jeg ikke går over tollgrensen på 200,-?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 bestilling=1 pakke

Så du må dele opp selv i 200,- når du bestiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •