Rensing av DVDer og DVD-spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rensing av DVDer og DVD-spillere

Jeg har merket i det siste at samtlige DVDer jeg spiller av i DVD-spilleren min hakker. Jeg har dedusert at det må være DVD-spilleren det er noe feil med, og ikke DVDene. Siden DVD-spilleren bare er 10 måneder gammel og har vært relativt lite brukt, så antar jeg at den må rengjøres. Hvordan gjør jeg det? Hva bruker jeg? Bør jeg unngå kjemikalier, eller bør jeg holde meg unna fuktighet generelt når det gjelder elektronikk?

Samme spørsmål om selve DVDene: hva bruker man for å rengjøre dem. (I tilfelle det faktisk *er* dem det er noe galt med.)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med min 3 år gamle Toshiba, at flere og flere plater hakker og/eller graps dukker opp på skjermen.

Siden projektoren min har gått ca 1000 timer og DVD-spilleren ble kjøpt omtrent samtidig, går jeg utifra den har gått litt mer, etpar-tre hundre timer ellerno, siden jeg stort sett bruker tv'en når jeg ser serier eller ekstramateriale. Er det normalt at en DVD-spiller blir sliten etter så mange timer, eller trenger den trolig rens?

Har ikke noen stor tro på disse renseplatene. Er det bare lureri eller har noen faktisk hatt gode resultater med en slik?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon DVD 2800 hakker også mye, også på helt nye filmer. Ufattelig irriterende. Hadde den inne hos HFK for en måneds tid siden, men den ble ikke særlig bedre. Bør jeg levere den inn igjen?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd noen av disse renseplatene? Funker de?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde en renseplate. Den gjorde ikke så mye, så jeg jeg tok en støv-sak (spesiell "støvklut" som tiltrekker seg støv) og duppet den gently inni dvd-spilleren for å "suge" opp støvet. (er som en tørr sokk, bare den er magisk). Nå funk DVD-spilleren igjen. Det var ikke mye støv som lå oppi, men det var visst nok til å sett kjepper i hjulene på DVDene mine..

Jaja, nå snurrer og går den nye Dream Theater-DVDen i bakgrunnen her. Helt enormt

"Pull me under! Pull me under! Pull me under, I'm not afraid! All that I feel is honor and spite. All I can do, is set it right!"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Min Denon DVD 2800 hakker også mye, også på helt nye filmer. Ufattelig irriterende. Hadde den inne hos HFK for en måneds tid siden, men den ble ikke særlig bedre. Bør jeg levere den inn igjen?
    Ja!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde det problemet med en SONY-spiller for et par år siden. Den hakket på nesten alle filmer. Der måtte laseren byttes... :shock:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •