Norsk amatørfilmregissør får sparken som lærer grunnet voldsfilmproduksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Norsk amatørfilmregissør får sparken som lærer grunnet voldsfilmproduksjon

Dette er dagens sjukeste nyheter, trodde nesten jeg hadde våknet opp under Stalin-regimet når jeg leste dette. Halllo! Hva skjer?!?

Filmvold som hobby – risikerer sparken - Hedmark og Oppland - NRK Nyheter

Det er ganske så fantastisk og kunne lese i år 2012 om at en lærer er i ferd med å få sparken fordi han lager film på fritida si - og ikke nok med det, det er (hold dere fast) VOLDSFILM!!

Ojojoj! DET må være fæle saker det! Best og få han fjernet fra samfunnet en gang for alle, ja - kanskje han burde vært innlagt på vann og brød også, fordi å lage voldsfilm er vel noe av det mest kriminelle man kan gjøre?

Jeg håper rådmann Jørn Strand tenker NØYE over dette neste gang han tørr leie seg en Arnold Schwarzenegger-film. Til informasjon så ledet Arnold staten California, som guvernør, i flere år, et politisk verv som rager ATSKILLIG HØYERE enn en simpel rådmann-stilling.

Og ikke nok med det, Arnold har hogget av mange hoder og fyrt av mange kuler i alle sine blodige action-filmer, som utrolig nok, kan sees på DVD og Blueray.

Jeg regner nå med at Ringsaker Kommune starter en vendetta for å få satt Arnold inn på brød og vann også. PST bidrar sikkert gjerne i å få en slik kjeltring bak lås og slå. For Gudene skal vite, at i kristenlandet Norge, der skal man IKKE lage "voldsfilmer" nei. DET er farlig det.

SKJERP DERE Ringsaker Kommune. Dere kommer til å bli saksøkt - garantert! For maken til usakelig grunn for å fjerne noen fra jobben sin/si dem opp, har jeg vel aldri hørt om før.

I mellomtiden må vel vi andre amatørfilmere rømme over til Sverige, og starte en motstandsbevegelse, siden amatørfilm nå er slått opp i landets aviser som noe av det verste man tydeligvis kan gjøre, fy fa.....

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det film innenfor lovens avgrensninger så skjønner jeg ikke helt problemet. Det er jo fritiden sin han har brukt, og man har da vitterlig ikke noe med hva folk bedriver fritiden sin med. En inngripen der fordi noen mener dette ikke går ann å kombinære med læreryrket er et solid overtramp. Likhet for loven takk.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken forteller om hvilken dobbelrolle lærerne tvinges inn i. På den ene siden skal de tilrettelegge for læring for elevene, på den andre siden er de ekstra-foreldre fordi mor og far er opptatt av karrieren.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Denne saken forteller om hvilken dobbelrolle lærerne tvinges inn i. På den ene siden skal de tilrettelegge for læring for elevene, på den andre siden er de ekstra-foreldre fordi mor og far er opptatt av karrieren.
    +1

I tillegg kan vi jo bare tenke på hvor mange av disse ungene som sitter og dreper hverandre i cod eller lignende spill, med et spill som er kjøpt av foreldrene. Lenge leve Norge......
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drister meg til å si at kommunen har et aldri så lite poeng jeg da....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veeeeel, mannenn virker jo ikke så veldig oppegående da..
    Lærer viser støtte til Breivik på Facebook - VG Nett om Terrorangrepet 22. juli - Anders Behring Breivik

Sitat Opprinnelig postet av vg.no
    Sambygdinger med læreren har tatt vare på flere av mannens statusoppdateringer på Facebook. Nylig skrev han følgende melding som fikk skoleledelse, politi og sambygdinger til å reagere:

«Håper Ap atter setter ut AUF-ere på Utøya i året som kommer, og at året byr på en ny flott jaktsesong der ute».

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lovlige politiske meninger og hobbyer skal ekskludere folk fra samfunnet bare fordi noen har bestemt seg for at vi ikke liker det?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Så lovlige politiske meninger og hobbyer skal ekskludere folk fra samfunnet bare fordi noen har bestemt seg for at vi ikke liker det?
    Å åpenlyst håpe på nye drap er vel svært tvilsomt om er lovlige politiske meninger... Skjerpings :roll: Jeg synes det er skremmende at du finner dette er helt akseptabelt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den grensen er vel en fin linje.. Hadde du ansatt han ettersom som han støtter ABB? Dessuten har læreren en stilling hvor han skal være en rollefigur for sine elever. Lurer på om trådstarter kjenner denne læreren? Du virket veldig forbannet..

Saken dreier vist så mye mer enn kun produsere voldsfilmer.
    Filmene er vist ikke den normale voldsfilmer vi ser på tv heller, og den verste er at han lager også voldtektsfilmer som han spiller i. Tenk dere tanken, en lærer har interesse av å lage voldtektsfilmer, og han underviser din lille datter.. Er det betryggende?

Vil du ha en lærer som underviser dine unger med sånn bakgrunn?

Kommentarer han legger ut som:
    "Håper Ap atter setter ut AUF-ere på Utøya i året som kommer, og at året byr på en ny flott jaktsesong der ute."

Det er tydelig han har et eller annet løs i toppen.

Syns kommunen gjorde rett i denne saken. De aller fleste vil nok være enige med meg her. Så har får du ikke mye sympati..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er mannen en utrolig dårlig rollemodell og har holdninger jeg ikke ønsker at mine barn skal preges av. I denne alderen foregår det en kjempeviktig sosialiseringprosess og en lærer av dette slaget kan gjøre mye skade, spesielt ovenfor barn som er spesielt sårbare. At kommunen ikke vil være med på det støtter jeg 100%. Jeg synest det er trist at denne typen ikke ser at han har en posisjon som gjør at han må tenke over hva han representerer. Det spiller ingen rolle om det er lovlig eller på fritiden. At han legger filmene ut slik at det er tilgjengelig for alle som kan slå på en pc synest jeg bare understreker mannens evne til å vurdere sin rolle opp mot yrke. Hvis denne "kunsten" er så viktig for han bør han velge et yrke hvor dette ikke kommer i konflikt. Jeg er også av dem som skjønner at det er aldersgrense på spill, filmer, bilkjøring, sex og alkohol. For meg dreier det seg ikke mest om min soleklare rett til ditt eller datt. Det blir et for snevert og egosentrisk syn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste jeg leste i avisene var mannen under oppsikt, og det lå kun lovlige ting på facebook osv. Så lenge det er lovlige ytringer er det ikke mannen eller meningene hans som er problemet. Om man fremdeles ikke syns ytringene er akseptable må man jobbe for å forandre loven, ikke ytringene.

Jeg poster ikke for å sanke 'sympati', men for å gå i bresjen for 'likhet for loven' noe som snart er en saga blott her i landet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kal-El
    I mine øyne er mannen en utrolig dårlig rollemodell og har holdninger jeg ikke ønsker at mine barn skal preges av. I denne alderen foregår det en kjempeviktig sosialiseringprosess og en lærer av dette slaget kan gjøre mye skade, spesielt ovenfor barn som er spesielt sårbare. At kommunen ikke vil være med på det støtter jeg 100%. Jeg synest det er trist at denne typen ikke ser at han har en posisjon som gjør at han må tenke over hva han representerer. Det spiller ingen rolle om det er lovlig eller på fritiden. At han legger filmene ut slik at det er tilgjengelig for alle som kan slå på en pc synest jeg bare understreker mannens evne til å vurdere sin rolle opp mot yrke. Hvis denne "kunsten" er så viktig for han bør han velge et yrke hvor dette ikke kommer i konflikt. Jeg er også av dem som skjønner at det er aldersgrense på spill, filmer, bilkjøring, sex og alkohol. For meg dreier det seg ikke mest om min soleklare rett til ditt eller datt. Det blir et for snevert og egosentrisk syn.
    Da må man forby det ved lov. Alle foreldre må stemme inn en lærer eller noe slikt. Eller man kan privatisere skolen slik at foreldre kan velge politisk akseptable skoler.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom mannen er Breivik-sympatisør, oppfordrer til aksjoner av samme slag og støtter massemorderen skal han selvfølgelig ikke få fortsette i stillingen. Det er nå min soleklare mening. I stedet burde han underlegges en sakkyndig psykologisk test før eventuell videre eller lignende ansettelse.

Men at lærere av i dag pålegges ekstra ansvar og plikter som hjemmet og foreldrene burde ha, mener jeg fortsatt. Og det uten sjøl å være lærer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok det aller best innleget her!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg dreier det seg ikke mest om min soleklare rett til ditt eller datt. Det blir et for snevert og egosentrisk syn.
    Det er jo kjernen i saken her. Her i landet har man ikke noe valg, man MÅ ta det man får. Og da må man enten gi folk valg, eller regulere slike ting så man får det akseptabelt. Det er ikke gjort her, og da får man slike situasjoner. At du mener mannen må innlegges er jo revnende likegyldig, så lenge det han driver med er lovlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo kjernen i saken her. Her i landet har man ikke noe valg, man MÅ ta det man får. Og da må man enten gi folk valg, eller regulere slike ting så man får det akseptabelt. Det er ikke gjort her, og da får man slike situasjoner. At du mener mannen må innlegges er jo revnende likegyldig, så lenge det han driver med er lovlig.
    Mulig jeg har en skrivefeil jeg ikke ser, men jeg har i alle fall ikke ment å skrive at mannen bør innlegges. Hadde jeg kjent saken hans litt bedre kunne jeg sikkert hatt en mening om det og.

Ellers mener jeg å lese at du tar til orde for at man kan tillate seg alt, uten å tenke over hva det påfører andre så lenge det ikke er en lov som regulerer det. Og så oppfatter jeg også at du gir uttrykk for at vi blir for mye styrt, du skriver at: "Her i landet har man ikke noe valg, man MÅ ta det man får", samtidig som du ønsker å løse denne type saker med lovendringer...jeg får ikke med meg logikken. Hvorfor ikke la faglige og allemenne hensyn styre litt? Vi kan uansett ikke ha et samfunn hvor ting enten er forbudt ved lov eller tillatt ved lov.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden hører hjemme i chit-chat kategorien.
    Fyren hører hjemme i shit-chat kategorien.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG har oppdatert artikkelen. Og det virker som utspillene ang ABB. var tenkt som humor. Uthevet noe som mange sikkert kommer til å overse når de kommenterer til dette.

Sitat Opprinnelig postet av VG
    - Morsomt

Til VG Nett forklarer Kjetil Wangen at det hele er snakk om et forsøk på å være morsom.

- Det er en form for ekstremsport innen humor. Jeg leker med vilje med ilden fordi jeg vet at jeg ikke skal tulle med det, sier Wangen til VG Nett.

- Forstår du at det kan misforstås og at folk kan ta seg nær av det?

- Jeg skjønner at folk reagerer, men det er derfor jeg gjør det. Provoserende humor er morsomt fordi du vet at noen andre blir sure.

Forstår Breivik

Etter at facebookstatusen ble lagt ut til Wangens over 400 venner, var det flere som sa fra om at de mente det var langt over streken.

Lærervikaren mener det må ha vært åpenbart at han ikke mente innholdet i meldingen.

- Hadde jeg skrevet det saklig så hadde jeg skjønt at noen trodde jeg mente det. Men her er det satt veldig på spissen, man skjønner at dette er ment som ekstrem humor, sier 28-åringen.

Selv er læreren åpen om at han deler Breiviks syn på integreringspolitikk.

- Jeg kan på Breiviks primisser forstå hvordan han så verden og hvorfor han gjorde som han gjorde. Men det betyr ikke at jeg mener handlingene er riktige, understreker han.
    EDIT: Ser VG har lagt dette i kategorien for Oslobomben. Jada, heia VG.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har en skrivefeil jeg ikke ser, men jeg har i alle fall ikke ment å skrive at mannen bør innlegges. Hadde jeg kjent saken hans litt bedre kunne jeg sikkert hatt en mening om det og.

Ellers mener jeg å lese at du tar til orde for at man kan tillate seg alt, uten å tenke over hva det påfører andre så lenge det ikke er en lov som regulerer det. Og så oppfatter jeg også at du gir uttrykk for at vi blir for mye styrt, du skriver at: "Her i landet har man ikke noe valg, man MÅ ta det man får", samtidig som du ønsker å løse denne type saker med lovendringer...jeg får ikke med meg logikken. Hvorfor ikke la faglige og allemenne hensyn styre litt? Vi kan uansett ikke ha et samfunn hvor ting enten er forbudt ved lov eller tillatt ved lov.
    Kommentaren min om valg var med tanke på valg av skole. I offentlig skole må man ta det man får.

Når det gjelder frihet, så mener jeg at man fritt må få mene og gjøre det man vil så lenge det ikke går ut over andre enn seg selv. Det innebærer at man må ha alternativer og valgfrihet i hele samfunnet. Dermed kan man velge skole for barna sine som oppfyller ens egne krav.

Jeg har en sterk politisk mening, men ikke talegaven som trengs for å uttrykke dem skikkelig, beklager at innleggene mine kan bli litt rotete og klossete fremstilt. Jeg prøver å si at denne mannen ikke kunne skadet noen hvis folk fikk velge selv hvilken skole man sendte ungene sine til. Da ville en slik mann bli luket ut fortere enn svint.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok eit eksempel som viser kor jævlig trangsynt nordmenn er.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •