Norsk amatørfilmregissør får sparken som lærer grunnet voldsfilmproduksjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Nok eit eksempel som viser kor jævlig trangsynt nordmenn er.
    Du synes det er helt greit å spøke med dette slik fyren gjør?
    Å mislike slik humor, er det det samme som å være trangsynt - jaja

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det var god humor, men samtidig så anerkjenner jeg mannens rett til å skrive slike ting hvor han vil, på samme måte som vi kan sitte her å skrive at vi syns mannen er et rasshøl som ikke burde gått fri, ikke burde vært i jobb osv....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kommentaren min om valg var med tanke på valg av skole. I offentlig skole må man ta det man får.

Når det gjelder frihet, så mener jeg at man fritt må få mene og gjøre det man vil så lenge det ikke går ut over andre enn seg selv. Det innebærer at man må ha alternativer og valgfrihet i hele samfunnet. Dermed kan man velge skole for barna sine som oppfyller ens egne krav.

Jeg har en sterk politisk mening, men ikke talegaven som trengs for å uttrykke dem skikkelig, beklager at innleggene mine kan bli litt rotete og klossete fremstilt. Jeg prøver å si at denne mannen ikke kunne skadet noen hvis folk fikk velge selv hvilken skole man sendte ungene sine til. Da ville en slik mann bli luket ut fortere enn svint.
    Jeg ser poenget med frihet og valg, men er uenig at dette er riktig måte å regulere hva man skal tillate eller ikke. For å si det litt flåsete så vil ikke jeg at all verdens klovner skal få prøve seg uhemmet i skolen og så skal jeg vurdere om mine barn blir skadet og så bytte skole for dem. Da vil jeg heller at kommunen og skolen skal være kompetente til å gjøre vurderingene i forkant, og om det svikter, så snart som mulig foreta de endringer som må til for å ivareta mine barn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kal-El
    Jeg ser poenget med frihet og valg, men er uenig at dette er riktig måte å regulere hva man skal tillate eller ikke. For å si det litt flåsete så vil ikke jeg at all verdens klovner skal få prøve seg uhemmet i skolen og så skal jeg vurdere om mine barn blir skadet og så bytte skole for dem. Da vil jeg heller at kommunen og skolen skal være kompetente til å gjøre vurderingene i forkant, og om det svikter, så snart som mulig foreta de endringer som må til for å ivareta mine barn.
    men når det ikke er noen konkurranse eller annen 'manuell' regulering så har man ikek valget å ta barn ut av skolen om det blir upassende. Skolen er ikke konkurranseutsatt og dermed kan man ansette slikt rask som denne mannen. Hadde det vært en privatskole, hadde denne mannen blitt ansatt i utgangspunktet? Og evnt, hadde han hold ut prøvetiden? Neppe! Og da hadde vi unngått dette problemet i sin helhet.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Du synes det er helt greit å spøke med dette slik fyren gjør?
    Å mislike slik humor, er det det samme som å være trangsynt - jaja
    Vell.. Eg liker sånn "ekstrem" humor som denne karen hadde postet. Humor som er så feil at det blir morsomt. Men selfølgelig så hadde ikkje eg postet noke sånt på facebook eller for offentligheten. Slik humor hørre heima bak lukket dører, sammen med kompiser som forstår humoren, og som tolker det som humor, og veit at eg ikkje er min personlige meining.

I dagens samfunn med alle dei sosiale mediene som facebook og twitter etc, så syns eg det blir altfor lett å bli hengt ut på ein negativ måte. Ein liten feil, så er samfunnet i mot deg. Nordmenn elsker jo å hive seg på hylekoret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen mener at det er greit at en person som yttrer sympatimeldinger med massemordere er lærer for barn, uansett om de er ment humoristiske eller ei, så har de helt garantert ikke barn selv. I all fall ikke på den aktuelle skolen. Det må være klinkene klart for dere folkens. Hvis du skal være lærer for små barn, så har du et ansvar som rollemodell også utenfor skolen. Sånn er det. Liker du ikke det så blir du noe annet. Uansett om loven forhindrer han i å være lærer, så utøver man heldigvis også skjønn i denne verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre barn, to av dem i skolealder. Hadde dette vært på vår skole hadde jeg tatt affære om det hadde kommet fram at dette var noe som ble snakket om i klasserommet. Hva læreren offentliggjør, skriver, filmer eller sier på fritiden har jeg INGENTING med å legge meg opp i.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre barn, to av dem i skolealder. Hadde dette vært på vår skole hadde jeg tatt affære om det hadde kommet fram at dette var noe som ble snakket om i klasserommet. Hva læreren offentliggjør, skriver, filmer eller sier på fritiden har jeg INGENTING med å legge meg opp i.
    Yeah right. Det er bare tilfeldig at han ikke tråkket over en av dine grenser for etikk og moral. Evt så leker du bare "kul" på et forum.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at du med "ble snakket om i klasserommet" mener at det er læreren som snakker og ikke elevene som snakker om læreren:

Mener du at uansett hvor skrudd i hue en person er, så er det greit at han er lærer og forbilde, bare han klarer å unngå å "snakke om det" i klasserommet?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men når det ikke er noen konkurranse eller annen 'manuell' regulering så har man ikek valget å ta barn ut av skolen om det blir upassende. Skolen er ikke konkurranseutsatt og dermed kan man ansette slikt rask som denne mannen. Hadde det vært en privatskole, hadde denne mannen blitt ansatt i utgangspunktet? Og evnt, hadde han hold ut prøvetiden? Neppe! Og da hadde vi unngått dette problemet i sin helhet.
    Denne argumentasjonen henger jo ikke på greip. Du mener mannen ikke ville få jobb på en privatskole, eller ville bli fjernet veldig raskt. Samtidig kritiserer du dagens offentlige skole for å sende hjem mannen eller ønske å fjerne ham...
    Så vi er nødt til å ha privatskoler for å kunne utøve sunn fornuft i ansettelsesforhold og personalhåndtering? ....:roll:

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mannen hadde ein svært upassande spøk, i tillegg til å være interessert i grøsserfilmer. Syns dere at dette er nok til å gi han sparken? For alt me veit kan denne mannen være kjempe hyggelig, og ein svært kunnskapsrik lærar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    For alt me veit kan denne mannen være kjempe hyggelig, og ein svært kunnskapsrik lærar.
    Men det er mer som tyder på at han heller er en banjospillende trangsynt kar med ekstreme meninger og yttringer som muligens er straffbare, og som et enstemmig styre mener ikke er passende til å jobbe som lærer.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Men det er mer som tyder på at han heller er en banjospillende trangsynt kar med ekstreme meninger og yttringer som muligens er straffbare, og som et enstemmig styre mener ikke er passende til å jobbe som lærer.
    La oss med det samme få bekrftet om det er noe i snakket om at han er homo, har også rødt hår, piassava-sveis og bruker briller!

Mmmmh, vi er i chitchat-tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    La oss med det samme få bekrftet om det er noe i snakket om at han er homo, har også rødt hår, piassava-sveis og bruker briller!

Mmmmh, vi er i chitchat-tråden.
    Ja, og der bidrar du

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peace and love, folkens.

Det er helg!

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreldre har mulighet til å ta barna sine ut av en skole og plassere dem i en annet, uavsett grunn. Fritt skolevalg som det heter seg. Hvis samtlige gjør dette så blir det vanskelig å fungere i lærerrollen. I praksis er det foreldrene som enerådende har vetorett og makt. Hvis skolevesenet vil ta affære så er de underlagt lov om ansettelse og oppsigelse på sviktende grunnlag.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Foreldre har mulighet til å ta barna sine ut av en skole og plassere dem i en annet, uavsett grunn. Fritt skolevalg som det heter seg. Hvis samtlige gjør dette så blir det vanskelig å fungere i lærerrollen. I praksis er det foreldrene som enerådende har vetorett og makt. Hvis skolevesenet vil ta affære så er de underlagt lov om ansettelse og oppsigelse på sviktende grunnlag.
    Forutsatt at skolen de ønsker plass i, har plass i klassen(e).
    Man oppretter ikke en ny klasse på et trinn etter eget forgodtbefinnende.
    Det skal være vektige grunner.

"Den enkelte elev - eventuelt i samråd med sine foreldre - kan velge mellom ulike skoler, offentlige så vel som private, både innenfor og utenfor kommunen eller fylket. For grunnskolen vil det fortsatt være slik at man har fortrinnsrett til å gå på nærskolen sin. Pengene vil følge elevene i form av en elevsjekk. Det innebærer at hvis en elev velger en annen skole, vil denne skolen få tilført mer penger. Den skolen som eleven velger seg vekk fra, vil sitte igjen med mindre penger. Små skoler kan eventuelt få en bunnfinansiering som er forholdsmessig større enn den store skoler får for å kompensere for skalaulemper. I en typisk modell for fritt skolevalg vil skoler med elever som krever ekstra store ressurser, også få kompensert for dette. For at elever og foreldre skal få et best mulig grunnlag for å foreta sitt valg ut over personlige og venners erfaringer, må den enkelte skoles resultater langs dimensjoner som trivsel og karakterer være offentlig og lett tilgjengelig for sammenligning. Tanken er at dette, på samme måte som fritt brukervalg innenfor pleie- og omsorg, vil presse skolene til å levere bedre kvalitet på sin undervisning.

Vi ser straks at det er mange betingelser som må være oppfylt for at dette skal realiseres i praksis. For det første må det selvsagt være ledig kapasitet ved de ulike skolene for at valgmuligheten skal være reell. For det andre må skolestruktur, skoleskyss og skoleskyssfinansiering være slik at ikke fysisk avstand setter begrensninger på realiteten i den enkelte elevs valgmuligheter.

kilde: Hvorfor fritt skolevalg er kontroversielt - Magma

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Peace and love, folkens.

Det er helg!
    Riktig! Det er helg.

Skål!

Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Yeah right. Det er bare tilfeldig at han ikke tråkket over en av dine grenser for etikk og moral. Evt så leker du bare "kul" på et forum.

Jeg er faktisk helt enig med atledreier i denne saken. Har du forøvrig for vane å stemple de som er uenige med deg "for folk som skal leke kul på et forum"?

Dette handler om at man ikke kan presse sine egne meninger, ytringer og etiske grenser nedover andre. Hva denne læreren gjør på fritiden er knekkende likegyldig etter mitt syn, vel og merke på betingelse at det ikke går utover elevene på noen måte. Med mindre læreren er venn med noen av elevene på Facebook, så får de ikke vite noe av hva han poster, hvilke meninger han har osv. Det er en privatsak hva han gjør på fritiden, sålenge vedkommende skjøtter arbeidet sitt på skolen på en god måte. Mange greier å være profesjonelle, og å skille mellom sin rolle på skolen som lærer, og sin rolle som privatperson.

Jeg mener vi er inne på en farlig vei, om man skal begynne drive utsiling i jobbmarkedet hva gjelder politiske meninger, ytringer på FB o.l. At man selv personlig, og 100 prosent subjektivt føler seg støtt av ytringene til en person, gjør ikke dette til en sannhet og/eller en objektiv realitetsbeskrivelse. Selvom enkelte synes å inneha denne troen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som kjenner Wangen personlig, har alltid ledd av hans, til tider - usmakelige, ironiserende og sarkastiske bemerkninger. Det morsomme nå er jo at halve Norge har gått fem på, og tolker alt han sier - BOKSTAVELIG.

Det ligger jo temmelig opp i dagen da, når han kaller Breivik for "godgutten", at det er ment på en ironisk og sarkastisk måte, fordi vi alle vet jo at Breivik er ALT ANNET enn en "godgutt". Nesten utrolig og se hvordan enkelte journalister fremstiller dette som faktiske meninger fra Wangens side, når det kun er reinspikka "tøv og tullprat".

Kanskje har Wangen "dårlig humor", men gir det Norges aviser rett til å igangsette en heksejakt uten sidestykke for det? Dette er ihvertfall egget som har blitt til (minst) 10 høns, og saken er blåst totalt ut over alle proporsjoner.

Om ikke annet har han oppnådd det han på et sett ville, nemlig provosere folk med humor på "feil" sted, og jeg tipper at filmeliten.no | nettportal til 3F vil få massivt besøk fremover. Noen vil nok se på dette som et PR-stunt for å fremme egen filmproduksjon, og kanskje er det det, kanskje ikke... Wangen er ihvertfall på 1 dag blitt et kjent navn, og som amatørfilmregissør så kan det være gull verdt.

Det sies jo også at all reklame er god reklame.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •