Alu/metall rør som kan gjnges med 3mm gjenger innvendig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alu/metall rør som kan gjnges med 3mm gjenger innvendig?

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i enten aluminiums - eller metallrør som jeg kan gjenge opp innvendig med 3mm gjenger?

Det skal brukes til å lage linker for å justere akselavstand på en RC bil så det må i tillegg være litt solid så det ikke bøyer seg med en gang.
    Har sett i diverse hobbybutikker og andre steder på nett men finner ingen som har tykt nok gods til at de lar seg gjenge opp.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å egentlig helt vite sikkert:

Hva med en rørleggerbutikk/bilverksted (tenker typisk bremseoljerør)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært bilmekaniker og der jeg jobbet så var det ikke noe som kunne brukes til dette formålet. Bremserør er som regel altfor myke og svake, med mindre de er i stål og da fikk ihvertfall vi tak i bare ferdig formede til forskjellige biltyper eller på rull og da blir det jo aldri rett igjen...

Beste hadde vært ett alu rør som hadde litt godstykkelse. Det er ett mekanisk verksted i området her så jeg tenkte jeg skulle ringe dit og høre om de kan ha noe slikt.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo prøve med en bit av en massiv stang i passende diameter - så gyver du løs med drill og gjengetapp i endene. Da kan du få den godstykkelsen du ønsker deg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne på tanken på å gjøre noe slikt, men da må man få spent opp stang og drill så man er helt sikker på at man klarer å treffe midt på og borre rett innover. Det går kansje å spenne opp stenger i en bormaskin? Det har jeg egentlig aldri tenkt over men det har jeg tilgang på.

Og messingstenger, får man kjøpt på jernvare eller må man til en slags spesialbutikk for slikt tro?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0