Litt humor i hverdagen. - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 131 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2606
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe.. Hvorfor leveres ikke alle damer med slikt fiffig ekstrautstyr?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vitenskapelige fakta som bygger opp om Julenissens eksistens

Julenissens fysikk
    Mange lever i god tro om at nissen finnes. Og det kan godt være. Men mulighetene for at han skal rekke rundt til all verdens barn er mindre sannsynlig. Ta en titt på dette:

Flyvende reinsdyr
    Ingen kjente reinsdyrarter kan fly. Men det er 300 000 arter av levende organismer som ikke har blitt klassifisert ennå, og selv om de fleste av disse er insekter og bakterier, stenger ikke dette ute flyvende reinsdyr som bare julenissen har sett.

Barn
    Det er 2 milliarder barn (personer under 18 år) i verden. Ettersom julenissen ikke besøker muslimske, hinduistiske, jødiske og buddhistiske barn, reduserer dette arbeidsmengen til 15% av den totale mengden -- 378 millioner i følge PRF (Population Reference Bureau). Med et snitt på 3,5 barn per husholdning, gir det 91,8 millioner hjem, om man går ut fra at det er minst ett snilt barn i hvert.

Timing
    Julenissen har 41 timer å jobbe med på julaften, takket være de forskjellige tidssonene og jordas rotasjon, hvis vi går utifra at han reiser fra øst mot vest. Dette gir 822,6 besøk i sekundet, så for hver kristne husholdning har julenissen 1/1000-dels sekund på å parkere, stige ut av sleda, hoppe ned i pipa, fylle sokkene, distribuere de resterende gavene under juletreet, spise det godteriet som har blitt lagt ut, komme seg tilbake opp gjennom pipa og dra videre til neste hus.

Hvis vi går ut fra at hvert av disse 91,8 millioner stoppene er jevnt fordelt rundtomkring på jorda (som vi vet ikke stemmer, men for kalkuleringer aksepterer vi dette), snakker vi nå om 1,25 km per husholdning, en total reise på ca. 120 millioner mil, om vi ikke teller forskjellige stans for pauser, mat o.l. Dette betyr at julenissens slede beveger seg med 1040 km i sekundet, noe som er 3000 ganger raskere enn lyden. Som sammenlikning beveger det raskeste menneskeskapte kjøretøy, romsonden Ulysses seg med ca. 44 km i sekundet. Et vanlig reinsdyr kan løpe med maksimalt 24 kilometer i timen.

Vekt
    Hvis vi går ut fra at hvert barn ikke får mer enn et middels Lego-sett (1 kilo), veier sleden ca 150 000 tonn, når vi ikke inkluderer julenissen, som er beskrevet som vanvittig feit. På land kan et vanlig reinsdyr trekke ca. 150 kilo. Selv om vi går ut ifra at flyvende reinsdyr kan trekke 10 ganger så mye, behøver julenissen 214 000 reinsdyr. Dette øker nyttelasten, når vi ikke tar med vekta på sleden, til 175 000 tonn

Fart
    175 000 tonn med en fart på 1040 km i sekundet skaper en vanvittig luftmotstand. Dette vil varme opp reinsdyra på samme måte som romskip som kommer inn i jordas atmosfære. De forrerste reinsdyra vil absorbere 14,3 kvintillioner Joule energi. Per sekund. Hver av dem. De vil kort og godt ta fyr nærmest øyeblikkelig, fordampe, eksponere reinsdyra bak seg, og skape overdøvende lydbomber i kjølvannet. Hele reinsdyrflokken vil være utslettet innen 4,26 tusendels sekunder. Julenissen derimot vi være utsatt for sentrifugalkrefter 17 500,06 ganger større enn tyngekraften. En 125 kilos julenisse (som betyr at han er latterlig slank) vill være most ned i sleda si med en kraft på 2 150 000 kilo.

Konklusjon
    Hvis julenissen noen gang leverte gaver på julaften, er han død for lenge siden. Grunnlag...

Denne forespørsel er basert på den forutsetning at det bare finnes en julenisse. Kalkulasjonene er mer realistiske dersom man går ut fra at det eksisterer litt parallell-prosessering. Tusen julenisser (1 kilonisse) eller en million (en meganisse) eller mer, som jobber parallellt, kunne utført samme antall besøk med mindre avansert teknologi (og færre fordampa reinsdyr)

En annen ting...
    Hvem tar lufttrafikkontrollen for en meganisse? En million sleder og 12 millioner reinsdyr okkuperer ganske mye luftrom. Dersom vi går ut fra at hvert reinsdyrteam og nisse ikke trenger mer enn 1,5 meter vertikalt luftrom (som, gitt at kjente arter av reinsdyr med horn er godt og vel en og en halv meter høyt, gir lite plass for variasjoner), så vil en meganisse kreve nesten 475 kilometer vertikalt luftrom. Dette ser bort fra det faktum at hver julenisse må foreta hyppige landinger. Luftrommet ved pipehøyde vil ha et høyt behov og vil være uproposjonalt overlesset, spesielt ettersom julefeirende husholdninger har en tendens til å samle seg i de samme geografiske områder. Det virker mest sannsynlig at en meganisse, som kanskje unngår ville unngå reinsdyr som fordamper, ville lide under store døde fra kollisjoner i lufta.

Så da så...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....begynner nå å tvile på om de finnes ;-)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner egentlig og lure litt på han/de som regnet seg frem til det jeg :lol:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG EN TRIVELIG TYSKER!(mannen du ikke vil møte på byen):-o

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha... sykt, noen forslag?

Newcomer morg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    ENDELIG EN TRIVELIG TYSKER!(mannen du ikke vil møte på byen):-o
    Neinei, HER er mannen du ikke vil møte på byen:

http://www.wimp.com/igor

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nozferatu
    haha... sykt, noen forslag?

Sjekk 9-gangen (Alle svarene du får etter utregningen er i 9-gangen og alle symbolene på tall i nigangen er de samme (sjekk f.eks 9,18, 27 og symbolene som blir gitt)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, man havner alltid på den stjerna...

Mvh

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morg
    Neinei, HER er mannen du ikke vil møte på byen:

http://www.wimp.com/igor
    Ikke spes morsomt da, har liksom ikke sansen for å sparke å slå folk når de ligger nede - selv om det sikkert er lov innen den formen for sport.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere sett noe verre?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299516

Obs! dere må nesten se videoen, det er der dere ser hvor rar han er

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A man and a woman who had never met before, and were both married to other people, found themselves assigned to the same sleeping room on a transcontinental train.
    Though initially embarrassed and uneasy over sharing a room, they were both very tired and fell asleep quickly... he in the upper bunk and she in the lower.
    At
    1:00 AM, the man leaned over and gently woke the woman saying,"Ma'am, I'm sorry to bother you, but would you be willing to reach into the closet to get me a second blanket? I'm awfully cold."
    "I have a better idea," she replied. "Just for tonight,let's pretend that we're married."
    "Wow! That's a great idea!" he exclaimed.
    "Good," she replied. "Get your own f***ing blanket."
    After a moment of silence, he farted.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Har dere sett noe verre?

Var det noe hyggelig sagt da, Det er jul og Mannen liker jo å drikke rød julebrus, om han prater litt rart og har litt rar hår klipp så syntes jeg ikke du skal mobbe han..

Julenissen kommer ikke til slemme unger vet du

>>>>>>>>>>>>:-)<<<<<<<<<<<<<

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Var det noe hyggelig sagt da, Det er jul og Mannen liker jo å drikke rød julebrus, om han prater litt rart og har litt rar hår klipp så syntes jeg ikke du skal mobbe han..

Julenissen kommer ikke til slemme unger vet du

>>>>>>>>>>>>:-)<<<<<<<<<<<<<

Hehe, sant det. Da trekker jeg det tilbake!

8)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle som har hund kaller ham ”King”, ”Rex” eller lignende. Jeg kalte min for Sex, bare for moro skyld.

Nå er jeg imidlertid ganske flau over å ha Sex. Sist jeg hadde Sex på kontoret, fikk jeg kjeft av sjefen for å ha spurt frøken Hansen om hva hun synes om Sex. Da jeg forsøkte å forklare sjefen at jeg hadde hatt Sex siden jeg var elleve, svarte han at jeg var litt av en type.

Da jeg giftet meg og dro på bryllupsreise, tok jeg selvfølgelig hunden med. Jeg sa til resepsjonisten på hotellet at jeg ønsket et rom for kona og meg, og et spesielt rom for Sex.
    Resepsjonisten svarte at alle rommene på hotellet var for Sex.
    - Du misforstår, forsøkte jeg, - Sex holder meg våken om natten.
    - Meg også, betrodde resepsjonisten meg.

Hunden min angrep en gang en annen hund og jeg gikk rettens vei for å beholde hunden.
    - Ærede dommer, sa jeg, - jeg hadde Sex før jeg giftet meg.
    - Jeg også, repliserte dommeren.
    Da fortalte jeg ham at etter at jeg giftet meg ville ikke min kone at vi skulle ha Sex lenger.
    - Samme her, sukket dommeren.
    Her om dagen stakk hunden av igjen. Jeg trasket i timevis i nabostrøket for å finne den. En politibil kjørte opp på siden av meg og spurte meg hva jeg gjorde i denne gaten klokken tre om morgenen.
    - Jeg leter etter Sex, svarte jeg.
    Politifolkene vekslet blikk og ba meg høflig, men bestemt å ta plass i baksetet og bli med på stasjonen.
    - Har dere Sex på politistasjonen? spurte jeg.

Nå er jeg hjemme igjen etter to dagers varetekt. Hunden er også kommet hjem etter sin søken etter det annet kjønn.

Forresten har Sex i dag skiftet navn til Trygve.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Far og sønn på fisketur

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha Ha konge Nordvest

Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye ståk med jula. Ståk med baking. Ståk med vasking. Ståk med gaver. Derfor kalles gjerne siste uka før jul for ståkuken.. :lol:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Har dere sett noe verre?

Han er helt eeeh... KONGE!En skikkelig orginal det der,vøttø.. :grin:
    Tror ikke det håret der burde komme for nære åpen ild.

Side 67 av 131 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •