Litt humor i hverdagen. - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 131 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 2606
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se...Les...Le... :-D

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger bildet noen tekst?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitent rasshål og gåen menisk

Jeg vet ikke hvorfor, men har et inntrykk av at legestanden har en forkjærlighet for de midtre partier på pasientene.., -Og da helst baksiden. Nærmere bestemt, -fua. Alt de kan få puttet inn der, -putter de inn med stor entusiasme og glede.

Undertegnede har en kompis, Odd, som var til doktoren for ryggvondt. Det første legen spør ham om, er å dra av seg buksa og rigge til rasshålet for fri sikt og veg, mens kjøttsnekkeren sto og «luftprøvde» en glinsende og nysmurt gummihanske.

Odd blei gloforbanna (og livredd), og sa at vondten satt midt oppå ryggtavla, og at det umulig kunne hjelpe noe å rote «nedi der», -så langt fra åstedet.
    Legen var imidlertid ikke til å rikke, han SKULLE inn «der» og «kjenne» litt. Odd måtte gi seg, og doktoren tok rennfart og smatt inn med en stor tjukk fjøsfinger.

Senere fortalte ”ryggpasienten” at han var sikker på at legen hadde stukket inn hele armen, -til albuen. Og ikke nok med det, han hadde sett tydelig i øya på legen at han «nøt» jobben! Hadde han skulle gått lenger inn, ville det kanskje vært mer hensiktsmessig å gått inn andre veien, -gjennom kjeften…

Nå var det ikke akkurat Odds lege/homoskrekk jeg skulle nevne her i dag, -men hans opplevelser fikk meg til å komme på en nesten fortrengt hendelse jeg vagt erindrer i det fjerne…

Menisk og mageonde

Undertegnede hadde et kranglevorent kne, og etter å ha gått på krykker et halvt års tid var det på tide å tenke operasjon. Meniskoperasjon. Dette var i ei tid før sykehusene fikk sine små instrumenter de kunne drive kikkhullskirurgi med. Her var det snakk om å demontere hele kneskåla.

Som så mange andre før en operasjon, gruet undertegnede seg også til dette inngrepet på sitt fillete legeme. Om det var dette som førte til at kroppens immunsystem sviktet, og gladelig inviterte en magesjau av dimensjoner på besøk vites ikke. I ei hel uke før operasjonen, var det ikke tjukkere enn en nylontråd det som kom ut bak. Og det ble sårt. -Veldig sårt.

Dagen før dagen, steppet jeg hjulbeint opp på Telemark Sentralsjukehus, på fastende mage. Og da mener jeg virkelig fastende mage! Tarmene var så blankpolert av diarè, at når jeg svelget kamferdrops, trillet de fritt hele veien gjennom og ut i Levisen…

Tablett meg her og der, mest der…

Etter først å ha presentert meg i resepsjonen, stakk ei sjukesøster til meg 3 avføringspiller, men beskjed om å ta disse med en gang. Undertegnede prøvde å overbevise henne om at jeg ufrivillig hadde fastet i ei hel uke, og at disse drittablettene ikke ville ha noen videre funksjon, men bare var bortkastede utgifter for den norske stat.

Den gikk hun ikke på, -Det sier de alle! var den «muntre» beskjeden jeg fikk. Har aldri hatt noen videre respekt med meg, så jeg valgte motvillig å avslutte diskusjonen for sykehusfredens skyld.

Jeg heiv innpå lortpillene og skylte ned med luft. -Jau, nå skal det bli heftig! tenkte jeg. Undertegnede var så sår i ræva fra før, at det gjorde skamvondt å sitte. Måtte liksom «hvile» på den ene fuballen av gangen. Åssen det ville bli etter dette, kunne bare gudene vite.
    Jeg fryktet det verste…

12 cm`s åpning

Utpå kvelden kom «fødselsriene». Og her var ikke bare snakk om kynnere, men skikkelige pressveer. Jeg gruet meg som en gris for å sende noe ut gjennom den ømme bakringen igjen. Rasshålet var bare et eneste stort sår etter diarebøya, så dette ville bli en smertefull opplevelse jeg aller helst ville vært foruten. På dass bar det nå iallefall. Ikke hadde jeg spist på flere dager, så her var det kùn ren konsentrert magesyre som kom ut. Det gjorde så vondt at bakenden ynket seg i smerte. -Åh, helliga natt!

Småjukkende av rævkrampe, grinende og svettende kom jeg meg endelig ut av «svansehuset» og inn i sjukesenga igjen. -Rimelig tom i systemet. Det verket så i baken at jeg ble liggende som ei reke i senga resten av natta. I en krøll.

D-dagen

Undertegnede ble vekket av ei stor matrone med klystèr på morgenen. Jeg ble livredd. Hadde det endatil bare vært en drøm, eller et mareritt! Men sjukesøstera var ekte nok! -Selv om hun hadde antydning til skjegg…

Da ble jeg forbannet. -Nå får det **** med være nok! sa jeg. -Den bakenden min er så jevli sår, at der skal ikke inn noe fremmedlegemer, så lenge jeg lever! sa jeg med en myndig stemme. Matrona sa at det ble jeg pokker så nødt til. Klystèr var rutine før alle operasjoner, og undertegnede skulle ikke være noe unntak. Det hjalp ikke en dritt hvor mye jeg enn protesterte. Hun var beinhard i forhandlingene…

Noen minutter etter lå jeg kveilet inne på et siderom, med en halv meter klystèrslange i meg. Det smertet så jeg holdt på å svime av. Tårene rant, og jeg ba på mine albuer og knær om å få slippe, -men den gang ei.

Jeg følte meg voldtatt, brukt og besudlet, og når hun begynte å pumpe meg full av svineriet, var jeg sikker på min siste dag var kommet. Jeg remjet verre enn en skamkjørt grevling.

Den kvinnelige torturisten forlot meg i ei usse inne på siderommet for å komme meg litt igjen. Komme? Jeg lå der og gråt, og smertene i bakstussen var så jævlige at jeg lå helt stille på ryggen og sprikte med fingre og tær…

Og så måtte det selvfølgelig plusses på en ny grufull dasstur…

Undertegnede hadde helt glemt at det var kneet som var vondt. All ondskap og smerte i verden, og omegn, med dalstroka innafor, var konsentrert på et eneste sted. Det er vel unødvendig å nevne -hvor?

The awakening

Da jeg våknet av narkosen, var det ikke det nyopererte kneet som var vondt. Iallefall ikke noe i næheten av det jeg kjente en halvmeter lenger oppe. Der var alt ødelagt kjentes det ut som. Jeg lå og undret meg på om de hadde vært oppi der også og rotet under operasjonen? Det kunne da umulig være noe hud igjen baki der! Rektum var nå så sårt og betent, at jeg hadde solgt det på flekken om noen kjøpere hadde meldt seg!

-Jeg har vondt! vrælte jeg til en pleier som satt ved sjukesenga mi. Hun nikket forståelsesfullt og hentet ei sprøyte med morfin. Og den ble, som det mest naturlige av verden, satt på midten av mitt legeme. Bak.

Det må da kunne gå an å kjøre inn ting andre steder på kroppen også? Armen feks, eller ryggen? Leggen? Naboen? Men neeeida, alt skal konsentreres på samme sted. Fua. Det er nesten så jeg lurer på om noen har tatovert «Velkommen» på fuballen min, med usynlig skrift som bare legepersonell kan se…

Morfin kan gjøre underverker. Iallefall nesten. Smertene i bakenden avtok såpass at jeg kunne begynne å fantasere litt. Kneet, som var som en ballong, hadde jeg helt glemt.

Morfinrusfunderinger

Legene er blitt så flinke nå til dags. Etter at Dr. Barnard i 1967 foretok verdens første hjertetransplantasjon, skjøt denne form for kirurgi fart. Nå kan de visst transplantere alt.

Det var ikke til å unngå at tankene kom inn på rektumtransplantasjon der jeg lå. For makan til rævsmerter har undertegnede aldri kjent.
    Lurer på hvordan de velger ut organer og legemsdeler for transplantasjon?

Har de egne nummererte hyller for de forskjellige tingene? Jeg ser for meg noen kirurger som blar gjennom pent brukte rasshål og klør seg under haka. Deretter mumler en av dem:

-Ikke den fiseringen, -alt for stor. Denne er for liten. Nummer tre er for slapp. Der! Denne burde passe! Tror gamleeieren het Jens Olsen. Han var kjent for å være forsiktig med redskapen!

-Men det er jo rødt hår på den! Sier en av de andre kompanjongene.

-Samme fan det vel, han glor vel ikke seg selv i rævsprekken med speil, tror du det?

Stemmene forsvinner idet undertegnede glir inn i en velfortjent søvn etter alle strabasene. Eller var det søvn? Pleierne nevnte noe om at undertegnede hadde sunget,

-Eit rasshål kan`kje vara evig veit du, kan aaaldri vara evig…

Ps.
    Dagen etter operasjonen ble jeg bedt om å putte inn et termometer der bak. Stille og rolig lurte undertegnede det inn i armhulen, under dyna…

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er klippet ur av en VG blogg. Men morsom historie

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Denne er klippet ur av en VG blogg. Men morsom historie
    Seriøst?

Var sikker på at det var harman/kardon som hadde opplevd dette....

Lurer på hvor mange ting som finnes i denne tråden som ikke er funnet et annet sted...

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Seriøst?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men er det ikke vanlig høflighet å oppgi kilde?

Synes bare at forfatteren av denne morsomme fortellingen fortjener kredit for den.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! stakkars mann!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig morsom historie. Heldigvis har de sluttet med all denne tømmingen. Var ihvertfall ikke et tema da jeg fikk laget et nytt hull i kroppen på 38cm Ø12mm. Men det var ikke et nytt bak der;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Seriøst?

Lurer på hvor mange ting som finnes i denne tråden som ikke er funnet et annet sted...
    Er nok klippet fra en vg blogg ja :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    En variasjon over temaet "blåse ut 18 lys".

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpe bil ???

FINN-kode: 18436573 - sist endret: 07.08.2009 13:00
    Legg i huskeliste Legg til sammenligning

Opel Astra 1.6 1992, 60000 km., kr. 3.000, -

Beskrivelse

Jeg selger den jævla drittbilen!

Er du ute etter å kjøpe katta i sekken? Ja, da har du kommet til rett sted!

Fatter nekter å skru mer på vraket, så da må jeg bare kvitte meg med den og håpe at det finnes noen som er blåøyde nok til å kjøpe den. Jeg bare sier det, den bilen hviler det en forbannelse over.

Det meste er galt, for å si det enkelt.

* Den har en motorlyd som minner om en blanding av en traktor og ei sjekte. Kjører du ut mot havet og får inn sjølukta, kan du lukke øynene og drømme at du er på båttur. En motorkynding fyr mumla noe om at det var et lager i motoren som hadde løsna og slått opp et stempel eller ett eller anna sånt, men jeg husker ikke helt nøyaktig hva det var, for jeg kan ikke en dritt om motorer. Bilen fikk ny fabrikkoverhalt motor for rundt tre år siden, etter at den første skar seg, men det kunne man jo glatt ha spart seg, ettersom problemene nå tårner seg opp igjen! :-(

* Den samme motortypen sa også at det var et par fjærer eller noe som måtte byttes. Hvor vet jeg ikke. Men tror ikke det var fjærene i setene han mente.

* Fatter er til vanlig en grei perfeksjonist og himmla god med bil. Han har lakka og flekka og tatt rust og sånt dritt og lort de fem årene jeg har hatt kjærra. Men nå har det dukka opp noe mer rust, og nå streiker plutselig den kødden av en far, han vil ikke sveise og herje mer, han mener det er på tide å gi opp. For en tulling!

* Frontruta har fått en heftig stjernesmell og må byttes. Men hvis du har på en passasjer, kan vedkommende i tunneler sikte inn belysningen slik at den lager kule effekter i sprekkene! Men anbefaler at du ikke prøver det selv mens du kjører. Det kan nemlig gå galt. Kremt.

* Sommerdekkene er nå så slitte at de er nesten gjennomsiktige, men en potensiell kjøper får de likevel med på kjøpet, sammen med 4 nedslitte og ubrukelige piggdekk mer eller mindre uten pigger.

* På toppen av det hele har jeg brukt feriepengene på å betale årsavgiften, det kunne jeg jo glatt ha spart meg det også, men sånn er det når man er dum i hue.

* Bilen må på EU-godkjenning i januar, som om det ikke er nok regninger fra før av den måneden. Takk til staten. Elsker dere.

Har du lyst på en usannsynlig dritt-skrujobb som sikker kommer til å ta alt du har av fritiden frem til neste EU-godkjenning, og evt. ødelegge forholdet ditt til dama di, er du velkommen til å komme med et bud på faenskapet. Ta kontakt pr. e-post, da jeg sjeldent har tid å svare på telefoner og regner med å bli nedringt nå på grunn av dette kuppet.

Forresten! Det finnes EN bra ting med bilen. Du kan få med cd-spilleren, som funker utmerket. Den var det eksen som satt inn, og jeg vil pokker ta meg ikke eie noe som kan minne meg om ham, så den får du med på kjøpet.
    Kontakt
    Navn Selger
    Epost Send epost
    Mobil 45464967 sesamstjerne
    Adresse 4635 Kristiansand S
    Referanse 18436573
    Pris
    Pris: 3.000,- Rapporter
    Prisen i annonsen skal gjenspeile hva bilen faktisk koster. Rapporter avvik her Lukk
    Månedsbeløp: Kalkulér billån
    Omregistr. Eksklusiv (1.529,-)
    Sjekk omreg.avgift her
    Årsavgift: Inklusiv
    FINN anbefaler

*
    Betal aldri på forskudd, bruk FINN betalingsgaranti

Tjenester

* Forsikre din Opel Astra
    * Biltransport - frakt av bilen dit du bor
    * Garanti på din Opel Astra
    * Trygg bilhandel

Info
    Salgsform Bruktbil til salgs
    Km.stand 60000
    Årsmodell 1992
    Karosseri Kombi 5-dørs
    Avgiftsklasse Personbil
    1. gang reg. 1992
    Effekt 95 hk
    Drivstoff Bensin
    Girkasse Manuell
    Hjuldrift Forhjulsdrift
    Farge Blå
    Interiørfarge Blått
    Antall seter 5
    Antall dører 5
    Mer om Opel Astra

* Test av Opel Astra

Les mer på Sesam
    TV-klipp: se Opel Astra
    Nyhetsartikler om Opel Astra
    Nettsøk om Opel Astra

Lagre annonsen Tips en venn Skriv ut

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, en død slange YouTube - HUGE Dead Snake

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Æsj, en død slange YouTube - HUGE Dead Snake
    Ble nesten Rick Roll'd der.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke sett den før, så gjør det nå!!! Jeg ler så jeg griner hver gang! :lol:

YouTube - Presto Pixar ( 2008 )

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skjønner vi alle hva som hadde skjedd dersom ...............

En alternativ historie | SOL Klipps

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Priceless..

Side 101 av 131 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •