Useriøs selger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Useriøs selger

Jeg har ikke vært særlig aktiv på forumet her tidligere. Har lest mye, men ikke hatt stort å komme med av fornuftige innspill...

Uansett ble jeg i dag offer for en kjedelig hendelse. En selger hadde lagt ut en Emotiva DAC for salg. Prisantydning 1800, men jeg fikk den for 1500 siden den nå er på salg i statene for 249 USD. Avtalte henting med penga i hånda i helgen. Fikk i dag en SMS der det står: "Hei. Må dessverre skuffe deg med at dacen er solgt for 1800." -sitat slutt.

Jeg har vært meget aktiv i andre forum. Mest på terrengsykkel.no. Det ligner mye på dette forumet med stort sett fornuftige folk og mange som har greie på mye forskjellig. Tipper det er mange her inne som også er på TS. Der er det ikke akseptabelt med slik framferd.

Hvordan er dette her inne, og hva skal man gjøre? Annet enn å uttrykke sin misnøye selvsagt...

Kopi av salgsprosess herunder:

Sv: Emotiva

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av freeair
    Hei!
    Har du fortsatt DAC'n din?
    Muligens interessert.

Mvh, Lars
    --------
    Jepp. Den er klar til å skifte eier den

--------
    Nå ser jeg at den har gått ned til 250 dollar utpris. Da kommer det kanskje en ny en.
    Da blir 1800 i meste laget. Har du et bedre tilbud?

Mvh Lars

----------
    He he. Ok. 1500 kan du få den for. Ferdig prutet.
    -------------
    Det slår jeg til på.
    Skal vi si penga i neven ved avhenting?

-----------
    Cash is king! Mitt tlf nr er xxxxxxxxx.

Supert!
    Og hvor holder du til?

-----------
    Våghalsen, Ila. Ring meg please

-----------

Er på kino, så får ikke ringt.
    Kan jeg hente den i morgen kveld eller i løpet av helgen?
    Mitt nr er xxxxxxxx

------------

På dagtid lørdag passer bra. Ok?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ord er et ord (og en mann er en mann). Å selge cred`en sin for lusne trehundre forteller vel hvor høyt (les: lavt) selgeren setter sin kjøpmannsære.

-og velkommen til oss!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Takk for det!

Jeg har sett at det er regler for utestengelse dersom man ikke følger opp salg på auksjon, men hva gjelder for vanlige salg via forumet?

Han har slettet tråden og jeg får derfor ikke sett om det var aktivitet der etter at han solgte til meg. Skulle gjerne tipset han som fikk den til slutt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ikke AVtorget så ofte men det må vel være en moderator der? Evt. en über-moderator et eller annet sted?

Derimot lurer jeg på hvordan du freeair kan stå med 0 - null - registrerte innlegg etter allerede to i denne tråden?!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.
    Det er nok fordi at her, som i mange andre fora, kan man ikke jukse seg til status ved å skrive masse innlegg i "søppeltråden".
    Chitchat gir nok ingen poeng på veien mot "ekspert"...

Nå er jeg heller ingen ekspert og har lite å tilby annet en spørsmål. Som regel finner jeg svarene jeg trenger og slipper dermed å belemre folk med å besvare samme spørsmål flere ganger.

I dag, derimot, var det vanskelig å finne håndfast informasjon om rutinene på forumet. Derav denne tråden.
    Har sendt mail til administrator.

Uansett: Dersom noen her inne har kjøpt en Emotiva DAC av en sullik i fra Oslo synes jeg det er på sin plass å trekke budet (selv om vedkommede trolig vil føle seg like lurt som undertegnede dersom selger blir tvunget til å gjøre om på nok en handel...) Mulig jeg ikke mente det siste jeg skrev...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, sånn ja, myxteriet oppklart. Var ikke klar over at ordene i denne tråden bleknet på papiret. Ja - ja, øyeblikkets gleder er tross alt de sanneste! Lykke til med neste eventuelle kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •