Hva slags CPU kan brukes på socket 462?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags CPU kan brukes på socket 462?

Hadde egentlig tenkt å stille dette spørsmålet på www.hardware.no, men formumet der var dessverre nede. Jeg fikk prøve en CPU en kompis hadde. Det sto bare AMD på den. Tror det er Athlon. Jeg hadde fra før en 1.4 GHz CPU som tok kvelden. Den jeg har nå skal være 1.333 GHz. Når jeg byttet CPU så jeg at det sto socket 462 på hovedkortet. Hovedkortet er av typen socket A. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke denne typen CPU på mitt hovedkort?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302367&cks=PRL

Ser det er 333 Mhz bus, men tror ikke hovedkortet mitt støtter mer enn 133 Mhz? Hvordan ser jeg dette? Kan bare velge 133 Mhz i bios så det er nok begrensningen. Hvis jeg setter i overnevnte CPU fra komplett, vil maskinen sette ned bushastigheten til 133 Mhz da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Hva slags CPU kan brukes på socket 462?

Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Det jeg lurer på er om jeg kan bruke denne typen CPU på mitt hovedkort?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302367&cks=PRL

Ser det er 333 Mhz bus, men tror ikke hovedkortet mitt støtter mer enn 133 Mhz? Hvordan ser jeg dette? Kan bare velge 133 Mhz i bios så det er nok begrensningen. Hvis jeg setter i overnevnte CPU fra komplett, vil maskinen sette ned bushastigheten til 133 Mhz da?
    Ja du kan bruke den. Det er hovedkortet som bestemmer hva slags bushastighet det skal være og så lenge du ikke spesifiserer noe annet vil bushastigheten da bli 133mhz. Da blir forøvrig klokkefrekvensen på prosessoren lavere også. Nærmere bestemt 1,2ghz istedenfor 1,5ghz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •