Invitasjon til demo i Grimstad området?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Invitasjon til demo i Grimstad området?

Jeg skal til Grimstad i uke 3 i jobbsammenheng. Men det er bare på dagtid så da blir det kjedelig på kveldene så jeg tenkte at det kansje er noen her inne som kunne være interessert i å vise frem anlegget sitt?

Hadde vært artig å møtt noen av navnene her inne og hørt på ting man kansje ikke hører hver dag ellers

(ble nesten som en kontaktannonse dette )
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongen av Nedenes, må vel kunne ta deg vel imot

Hørte du det, flageborg

Eller Rune (aka Anfield), men det er vel i Ændal

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fryktelig gromt å fått høre anlegget til en av disse gutta
    Har bil så det er ingen problem med å kjøre til Arendal
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært hyggelig det, men jeg er dessverre selv på jobbreise den uka og er ikke hjemme. Kanskje en annen gang?

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt treg til å svare...
    Jeg skal til Grimstad igjen i midten av februar og til høsten igjen så det er muligheter hvis dere har tid

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk invitasjon fra Flageborg og var hos han i går kveld og fikk en demo det er lenge til jeg glemmer
    Det var veldig lærerikt og interessant og ikke minst utrolig artig å høre (ikke minst kjenne) hvordan dette anlegget til kringlyd fungerer! Det var effekter og bass som jeg er langt unna å kjenne hjemme for å si det slik

Og stereo biten han demonstrerte med den 3 dimensjonale effekten var sinnsykt bra, rett hjem og justere vinklinger og avstand for å prøve å oppnå dette selv. Og filmsekvensene var jo ikke helt borte de heller, fikk oppleve Transformers på en helt annen måte enn til vanlig. Slik bass burde være obligatorisk å høre/kjenne for alle som har denne hobbyen!

Så en stor takk ti Flageborg for at han tok seg tid til å gi meg en skikkelig demo!

Og hvis det er noen andre i dette området som har ett anlegg de gjerne vil vise frem så bare si ifra, jeg skal til grimstad flere ganger

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes jo veldig kjekt ut dette! Hørte dere mye på Qsound musikk? eller mest matreale for surround?

Det burde vært obligatorisk å bruke kalibrering når man investerer el del penger i anlegget. 1x Radioshack gjør som regel ingenting på totalbeløpet, og er som regel den beste bang4buck investeringen du kan gjøre.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JosRuu fikk nok sikkert masse nyttige tips om kalibrering - han var jo i kalibreringens høyborg, eller FlageBORG

Takk for sporty imøtekommelse, Bård Ivar !

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en del tips om hvordan høyttalerne burde stå for å få den 3 dimensjonale lyden og det skal teste så fort jeg er hjemme igjen fra Grimstad
    Skal også laste ned testsporene fra kringlyd sine sider.

Det var disse sporene vi brukte i stereo demoen og her var det mye tøfft materiale Feks de 7 trommeslagene og ikke minst den melodien der hvor det er en tone som man klart hører går fra venstre front og forbi deg, på tvers av rommet bak deg og frem igjen på høyre side og inn til høyre front
    (husker ikke hvilket spor dette var på test cd`n)

Det ble spilt litt musikk ellers også der man helt tydelig kan plassere artisten(e)s plassering i rommet og til og med nesten anslå høyden på personen ved å lytte.

Til surround demo brukte Flageborg både DVD og BD scener med forskjellig innhold. Og det kom klart frem at Flageborg er en mann som er glad i film, da han pauset flere ganger under noen scener fra Transformers 3 og henviste til så godt som eksat samme scener ifra andre filmer Slikt er morro!

Men det som imponerte meg mest av effekter og lyd var under stereo demoen, der det var ett klipp som sendte en bølge av bass mot deg, man kunne kjenne bølgen komme snikende fra under lerretet, oppover bena og til slutt riste deg i nakken Det bli nok litt skuffende å prøve disse sporene hjemme hos seg selv nå...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •