Tråden som forsvant? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begrunnelsen er jo grei nok, men jeg ser forsåvidt ikke helt problemet. Er vel en frivelig å delta i en diskusjon og i så måte kunne jo bare l&b deltat videre hvis de hadde noen andre synspunkter eventuelt gode svar på problemstillingene.

At de selv velger å være fraværende etter at HK kom med litt annen info enn presseskrivet sitt bygger jo ikke videre tillitt til de uansett.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Begrunnelsen er jo grei nok, men jeg ser forsåvidt ikke helt problemet. Er vel en frivelig å delta i en diskusjon og i så måte kunne jo bare l&b deltat videre hvis de hadde noen andre synspunkter eventuelt gode svar på problemstillingene.

At de selv velger å være fraværende etter at HK kom med litt annen info enn presseskrivet sitt bygger jo ikke videre tillitt til de uansett.
    Forumet tillater ikke leverandører å delta i tråder med egen reklame eller annen form for informasjon som kan anses som egen reklame. De samme reglene gjelder å for et forlag. Begge aktørene har fått sine presseskriv ut og den ene siden gikk litt forlangt i sine uttalelser. Da må dessverre AVforum stoppe en tråd, som vi dessverre må gjøre i enkelte tilfeller for å holde "ro-og-orden" her inne.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Forumet tillater ikke leverandører å delta i tråder med egen reklame eller annen form for informasjon som kan anses som egen reklame. De samme reglene gjelder å for et forlag. Begge aktørene har fått sine presseskriv ut og den ene siden gikk litt forlangt i sine uttalelser. Da må dessverre AVforum stoppe en tråd, som vi dessverre må gjøre i enkelte tilfeller for å holde "ro-og-orden" her inne.
    Årsaken er nok helt legitim - MEN, når det gjelder orienteringen/informasjonen om dette - mot brukerne av forumet - må jeg si dere sugde BIG TIME!

Fint om dere drar lærdom av dette.

Uansett; Godt Nytt År!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Utifra en som ikke har hatt noe informasjon om hvorfor trådene ble slettet og den totale taushet fra AVFs moderatorer, så var dette ingen utenkelig tanke.
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Igjen, informasjon er alfa og omega. Det er mange som berøres på forumet i rolle av kunde og når man sletter alt av tråder uten å informere forumets brukere så synes jeg det er rart du ikke skjønner dette.
    Jeg har en viss forståelse for det som ble sagt, men jeg synes likevel det var dumt at det ble nevnt at den ene parten hadde presset oss til å fjerne trådene.

Uansett så skal vi bli bedre til å informere om dette dersom det skulle være lignende situasjoner senere.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Årsaken er nok helt legitim - MEN, når det gjelder orienteringen/informasjonen om dette - mot brukerne av forumet - må jeg si dere sugde BIG TIME!
    Du har fått frem budskapet ditt nå, og vi har skjønt hva du mener. Som jeg skrev ovenfor, så skal vi prøve å gjøre dette bedre dersom det skulle komme tilsvarende situasjoner senere.

Godt nytt år!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke med meg innlegget. Er det lagt ut noen andre steder så jeg kan få sett det?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at min kommentar var litt usaklig, men i denne saken syns jeg det har vært endel merkelig fra alle parter at jeg ikke fant det helt usannsynlig, selv om jeg i ettertid har forståelse for at denne saken har blitt litt vanskelig å håndtere. Syns generelt sett at Avforum gjør en kjempejobb, jeg får uendelig mye glede, lærerikt og inspirasjon ved å følge med her.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekker litt på smilebåndet da jeg leste igjennom tråden. Finner mye bra lesestoff på Avforum, men mengden drama imponerer. Jeg har i dag vanskeligheter med å se AvForum som en nøytral kanal, men så leser jeg heldigvis bare innlegg fra medbrukere.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en pressemelding fra HL Media MK2 om saken: Pressemelding: HL MEDIA MK2 med nytt blad!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... AVFORUM har en lei tendens til å glemme Internett sin "frihet"... ... Er det noe som er userøst.. så får det heller komme frem på bordet! Slik som har skjedd her virker det veldig merkverdig og lite gjennomtenkt av AVFORUM ..

Ellers er dette et fint forum .

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meg bekjent ikke bare en tråd som er fjernet, er ikke alle tråder omhandlende temaet slettet?

Akto sin tråd med link til L&B sin pressemelding er også meg bekjent borte. Også den tråden med publisering av HL Media MKII sin pressemelding? Ergo er vel ikke dette riktig, Gorm:

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er jo absolutt å foretrekke, men nå var jo nevnte tråd startet av en bransjerepresentant, og da hjelper det jo lite å moderere resten.
    En tråd rundt Lyd & Bilde sin overtagelse av Hjemmekino her på AVforum synes jeg er interessant uansett, og burde fått leve. Om enn strengt moderert i den grad at den inneholdt saklig info, og ikke lot usaklig diskusjon uarte seg. Etter min mening.

Mange brukere her på forumet har jo abbonnement i begge blader, og jeg finner det ikke utenkelig at disse brukerne da har en del spørsmål rundt hva som vil skje med disse. Å la de ansvarlige rundt dette (tenker da på Lyd & Bilde v/Audun Hage og hans innlegg) få redegjøre hva som vil skje med abbonementene og hva de tenker rundt videre drift og innhold i nevnte magasin(er) her på AVforum burde kunne fungere greit.

Det burde også være greit at bransjeaktører kan få publisere pressemeldinger og annen informasjon som kan være nyttig for brukerne. Her tenker jeg på at noen ønsker å starte et nytt magasin rundt det vi alle er så glad i, lyd og bilde. Dette fordi at så mange som mulig skal få det med seg, da AVforum som kjent er en av markedets største aktører når det gjelder informasjonsspredning rundt temaet. Dette burde også etter min mening burde kunne la seg gjøre innenfor dagens regelverk, gjerne lignende modellen fra HFS.

Om magasiner med glanset papir ansees som en direkte konkurrent til nettbaserte AVforum, og derfor av den grunn ikke tillates å spre informasjon rundt sine produkter her på forumet, vel det har ikke jeg en spesiell mening rundt eller grunn til å direkte grunn til å mistenke. Men jeg håper ikke at det er tilfelle. I slike tilfeller burde vel alle aktører jobbe sammen i en eller annen form for i felleskap rekruttere nye brukere og øke kompetansenivået deres på et eller annet nivå, slik at vi sikrer fremtiden til bransjen?

Tanker rundt dette er forresten skrevet av meg som forumbruker og har ingen sammenheng med at jeg er/har vært freelanceskribent for et av magasinene. Jeg abbonnerer på alle blader, og er aktiv på begge forum, for å få med meg mest mulig. Jeg antar jeg ikke er alene om det....

På den annen side, "er det rart det blir krig i verden......"

Fredlig nyttårshilsen
    Anfield

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg leste og deltok i den opprinnelige tråden, og den bar så absolutt ikke preg av at det var bransjeaktører som prøvde å styre ting til egen fordel for å nyte økning i markedsverdi.

Det kan jo godt hende at så var tilfelle, men det var flere sider, i hovedsak negative kommentarer om sammenslåingen som var helt greie etter mitt skjønn.

Mange fryktet at lyd og bilde (kamera) skulle bli for fremtredende. Noen liker ikke sånne blader, (mest lyd og bilde som var omtalt i negative ordelag) fordi de ikke er nøytrale.

Det siste traff vel litt for nært. Hva med å isteden utestenge bransjeaktører som gjør overtramp eller fjerne slike kommentarer?

1. Det er mye lettere.
    2. Slike påstander holder mer vann hvis man viser til fakta.
    3. Fakta er veldig interessant hvis de kan knyttes til faktiske forhold og navn.
    4. Kom med noe som de som sitter på fasit kjenner seg igjen i.

Deler forøvrig RoKos erfaringer om modereringen på avforum.

Edit: Hvis det var bransjeaktører som prøvde å spinne til egen vinning i en tråd som omhandlet to bransjeaktørers sammenslåing så sier dere vel rett ut at det var en av de to det hypotetisk sett dreide seg om? Det er ganske nært det tråden ellers i sin helhet handlet om, så hvorfor fjerne den?

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest den aktuelle tråden, men jeg syns det er på sin plass at et så stort forum har litt kustus. Uten at dette bryter med internettets "frihet" som det ble snakket om lenger opp her. Har tidligere vært veldig aktiv på et annet stort forum (i Norge), og i forhold til dette virker faktisk AVforums reglement noen tynt. Så her slipper man faktisk unna med mye mer enn andre steder.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid godt formulert Anfield!

Jeg synes fjærning av alle innlegg er hinsides all fornuft, og det virkes som en isolering og fraskrivning av "konkurent". Avforum som er "nøytral" burde i det minste moderer innlegg, og fått trådstarter til å formulere seg seg til passende innledning til en nøytral tråd.

Later til at det er pengene som rår, og ikke entusiasmen!

A.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det allerede gjort rede for de fleste spørsmålene tidligere i tråden.

Når det gjelder at "pengene rår", så vil jeg bare si at det koster mer å drifte forumet, enn det som kommer inn av reklame inntekt. Forumet er 100% dugnadsdrevet av administratorer og moderatorer, og da syns vi faktisk det er på sin plass at andre bransjeaktører som ønsker å spre sitt budskap gjør dette via reklame (bidrar til driften), eller via egne kanaler.
    Som allerede nevt, brukerne av forumet må gjerne diskutere de nevnte magasinene, men bransjerepresentantene bak disse har ikke tilgang til å bruke AVforum som informasjonskanal. Dette med mindre det er i form av betalt reklame, som bidrar til driften av forumet vårt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så farlig om tråden ble fjernet vel? Er ikke verdens undergang. Vi har jo også fått begrunnelsen. Selv om vi andre nødvendigvis ikke er enig i begrunnelsen så er det jo moderatorene som selv må bestemme hva de mener er upassende. Syns de gjør en god jobb jeg. Tenk hvordan det hadde sett ut her hvis moderatorene ga fulstendig beng Jeg syns avforum er et glimrende forum og det har det vert siden jeg ble medlem i 2003.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå er det allerede gjort rede for de fleste spørsmålene tidligere i tråden.

Når det gjelder at "pengene rår", så vil jeg bare si at det koster mer å drifte forumet, enn det som kommer inn av reklame inntekt. Forumet er 100% dugnadsdrevet av administratorer og moderatorer, og da syns vi faktisk det er på sin plass at andre bransjeaktører som ønsker å spre sitt budskap gjør dette via reklame (bidrar til driften), eller via egne kanaler.
    Som allerede nevt, brukerne av forumet må gjerne diskutere de nevnte magasinene, men bransjerepresentantene bak disse har ikke tilgang til å bruke AVforum som informasjonskanal. Dette med mindre det er i form av betalt reklame, som bidrar til driften av forumet vårt.
    Helt greit det, men ren og skjær amputasjon kunne kanskje vært unngått? Det er slik det ble oppfattet av mange av forumets brukere.
    At forumet trenger reklameinntekter er forståelig (og all ære til dugnadsarbeidet), men forumet trenger aktive medlemmer også.

Moderering, advarsler til "gratispassasjerer" osv først, dernest amputasjon hvis medisineringen ikke virker.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke med meg den teåden det refereres til, men har lest gjennom denne tråden nå, og må si jeg her stiller meg ganske nøytral til saken.

Alt i alt synes jeg dette er et fantastisk bra forum. Her finner en likesinnede uavhengig om en har et anlegg til 5 000 eller 500 000. En får stort sett svar på sine spørsmål, enten ved å starte en tråd, eller et kjapt søk etter tidligere tråder.
    Har selv fått MYE kunnskap og hjelp fra dere brukere. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde sittet med den kunnskapen jeg har idag uten dette forum. Jeg ble medlem for å søke kunnskap og råd, og har fått 100% valuta
    Ja, dette foraet, som de fleste andre, har sine svakheter. Jeg har selv irritert meg over enkelte ting i min tid som medlem, men ka farsken, vi er jo alle mennesker med forskjellige syn og meninger

At det faktisk sitter mange mennesker der ute som moderatorer og hva det enn måtte være for en tittel, de fleste i full jobb og med familie, og driver dette foraet på sin egen fritid, synes jeg er mildt sagt beundringsverdig!
    Er selv en voksen mann med familie og full jobb, og kan ikke fatte hvordan dere klarer å holde hjula igang

At AVForum da ønsker å dra så mye som mulig inn i cash, i form av annonse og reklame, skulle bare mangle !

Så til dere som holder dette foraet igang og kanskje føler dere lite verdsatt akkurat i denne tråden: en klapp på skulderen og "thumbs up" fra meg. Synes dere gjør en formidabel innsats :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Fikk ikke med meg den teåden det refereres til, men har lest gjennom denne tråden nå, og må si jeg her stiller meg ganske nøytral til saken.

Alt i alt synes jeg dette er et fantastisk bra forum. Her finner en likesinnede uavhengig om en har et anlegg til 5 000 eller 500 000. En får stort sett svar på sine spørsmål, enten ved å starte en tråd, eller et kjapt søk etter tidligere tråder.
    Har selv fått MYE kunnskap og hjelp fra dere brukere. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde sittet med den kunnskapen jeg har idag uten dette forum. Jeg ble medlem for å søke kunnskap og råd, og har fått 100% valuta
    Ja, dette foraet, som de fleste andre, har sine svakheter. Jeg har selv irritert meg over enkelte ting i min tid som medlem, men ka farsken, vi er jo alle mennesker med forskjellige syn og meninger

At det faktisk sitter mange mennesker der ute som moderatorer og hva det enn måtte være for en tittel, de fleste i full jobb og med familie, og driver dette foraet på sin egen fritid, synes jeg er mildt sagt beundringsverdig!
    Er selv en voksen mann med familie og full jobb, og kan ikke fatte hvordan dere klarer å holde hjula igang

At AVForum da ønsker å dra så mye som mulig inn i cash, i form av annonse og reklame, skulle bare mangle !

Så til dere som holder dette foraet igang og kanskje føler dere lite verdsatt akkurat i denne tråden: en klapp på skulderen og "thumbs up" fra meg. Synes dere gjør en formidabel innsats :razz:
    Vel talt.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekinos nye blad?

Finner ikke igjen den "gamle" tråden om at Lyd & Bilde "fusjonerer" med Hjemmekino. Har letet, ser ut til at den er helt borte?

Leste på ett annet forum at Hjemmekino gjengens nye blad heter Watt?

Noen som vet noe mer om dette enda, info hvor jeg kan abonnere?

ADMIN edit: Flytte over i allerede eksisterende tråd med samme tema

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •