statsbudsjettet. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    peakman, jeg har en teori om at folk som kommer fra landet nord for "moralsirkelen" har lavere arbeidmoral. Kun min erfaring fra 15 år i jobb. Tror ikke lønna har noe å si på sjukefravær, det er nok mer arbeidsmiljøet
    Nord for moralsirkelen. Den var god :lol: :lol: :lol:

Hvor går denne, Jørn ? Nord for Sinsenkrysset ?

Ellers så har jeg samme erfaring med mange arbeidere i Finnmark. Skjønner ikke hva det kommer av ? Men jeg har snakket med en del, og de tar dette med i vurderingene når de skal investere i prosjekter/selskaper i Finnmark. Alle Finnmarkinger får tilgi meg, men det er vel kun et fåtall som ødelegger for flertallet også her. :cry:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Når det gjelder høylønte eller lavtlønte så tror jeg at (har ikke bevis) at mange høyttlønte har lavere fravær enn folk med lavere lønn. Dette pga av at de har en annen innstillning til det å jobbe.
    For en utrolig ignorant og fordomsfull uttalelse. :evil: Har det noensinne falt deg inn at de som har lavere lønn ofte har jobber med hardere fysisk belastning, større risiko for smitte (ref. helsesektoren), høyere krav til å være fysisk frisk når man utfører jobben etc.
    Joda jeg hører det fra samboeren som er sykepleier hver gang jeg klager på at hun er borte fra jobb pga av småsykdom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart du ikke er syk Peakmann. Du har jo din personlige sykepleier :lol: :lol: :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    peakman, jeg har en teori om at folk som kommer fra landet nord for "moralsirkelen" har lavere arbeidmoral. Kun min erfaring fra 15 år i jobb. Tror ikke lønna har noe å si på sjukefravær, det er nok mer arbeidsmiljøet
    Er enig om at arbeidsmiljøet er en av de viktigste grunnene. Har man ei fin dame på jobb så går man uansett.

Men at arbeidsmiljøet er en viktig grunn beviser jo bare et folk sluntrer unna. Er man ikke syk så skal man på jobb selv om sjefen er en hestk.. eller ikke. Hvis det er for gale så får man enten bytte jobb eller bytte ut sjefen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Roffe, joda jeg er fullt klar over at det finnes alenemødre fra 16 år og oppover som har det tøft økonomisk. Men man har ett ansvar for sitt eget liv også, noe som man ofte utelukker i Norge (og kanskje andre steder også) selv om det er mange tilfeldigheter, så virker det som mange tar mer eller mindre bevisst mange dumme valg. (Sier ikke at det å få barn er det, eller å bli alenemor for den sags skyld), men hvis boutgiftene er så store så burde man kanskje prøve å finne en løsning slik at man får delt på kostnadene.. F. eks. finne en samboerl.. Mange forventer at man skal bli vartet opp av "staten" hele tiden.. Jeg er enig i at velferd er viktig og at de som tjener peng skal skatte. Og at disse midlene kan brukes til å utgjevne forskjeller. Det jeg er uenig i, er at man skal skatte høytlønnede ned på ett hvermannsens nivå, hva skal man da med en utdannelse?

Skjønner ikke helt hvorfor du trekker frem egoisme, jeg regner med å måtte skatte som alle andre her i landet og bidra med min del av fellesskapet. Bare fordi jeg synes det er påfallende at utbrenthet og ryggplager er den raskest voksende lidelsen her i landet.

Tror i bunn og grunn mange er enige her, at velferdssamfunnet har noen feil og mangler, men vi har det generellt sett forbasket godt her i landet :wink:
    Hvordan man skal rette "feilene" (kall det hva du vil) på disse kan bli en endeløs diskusjon

Mvh

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totalen i det nye statsbudsjettet, er skattelette. Dette gjøres vel for å vri beskatning fra arbeid til konsum. Det er det motsatte av hva Stoltenberg (hore) regjeringen gjorde. Dette budsjettet fokuserer på at det er viktig å jobbe, noe som er lurt i samfunnet i dag hvor vi har lav prisvekst og GOD konkurranse.

Kakse [-en, -er, -ene] rikmann, storbonde

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •