Rent og pent...ikke bare i hjemmkinoen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rent og pent...ikke bare i hjemmkinoen

Har lagt merke til at mange her på forumet er over middels interessert i bil, og jeg vil formode at dette også gjelder hvordan man skal bevare billakken og ikke bare motoren.

Spørsmålet blir da:

- Har lest litt om boning av bil vs. lakkonservering med f.eks. teflon og annet (Tefshine, Ditec, annet).

Hva er deres erfaringer? Hva er best (ikke nødvendigvis billigst)?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg har ein 240 84-modell bryr eg meg ikkje så vanvittig masse

Men det er eit par på jobben som bruker tefcar ( www.tefcar.no ), og dei er meget godt fornøyd med den. Slipper å bone bilen og til og med, noko som er ein tidkrevende jobb viss den skal gjøres skikkelig. Og eg får berre sei det dei seier, ein fin/ny bil fortjener tefcar, da den tar veldig bra vare på lakken

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lakkonservering med f.eks. teflon skal være kickass. Itilleg så får du somregel en god garanti på det utførte arbeidet.
    Skal du kjøre den billige linjen så anbefales produkter fra meguiers "eller hvordan det nå staves" ops:
    De har ett godt assortert produkter som fungerer utmerket. Også kåret til beste polish/bil finish produkter i mange blader. Bla Amcar.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket http://www.meguiars.no/ (du bommet bare med en bokstav, geiri). Ulempen er at man må gjøre dette selv. De som er perfeksjonister vil mulignes påstå at skal man bli 100% fornøyd så må man legge noe i det selv...

Savner allikevel informasjon/erfaring om lakkonservering for oss late. :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, jolly.

Har sjekket at tefcar benytter K2000 (som flere har gitt god kritikk), og at de desverre for meg er lokalisert i Bergen. Bor selv i Stavanger-regionen, så en mer aktuell forhandler må finnes.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt gammeldags kanskje, men http://www.autoglym.com/ mener jeg huske har fått gode kritikker. Boningen må man desverre gjøre selv :?

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som f%€%#. Trodde man kunne kjøpe seg ut av det som mye annet her i verden. Er det ingen som har erfaring er med lakkpreservering á-la teflon, eller annet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Soundfre@k: Du som er utdannet innen økonomi. Gitt man skal kjøpe ny bil og ikke ønsker å benytte alle oppsparte milder till ny bil:

- Etablerer man billån på 5 år med sikkerhet i bolig?
    - eller inngår man billån slik at man inkorporerer dette helt med huslånet?

:?:

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk, jolly.

Har sjekket at tefcar benytter K2000 (som flere har gitt god kritikk), og at de desverre for meg er lokalisert i Bergen. Bor selv i Stavanger-regionen, så en mer aktuell forhandler må finnes.
    Har du ingen i Bergen du kan besøke mens bilen blir behandlet :roll: trur dei bruker 1 dag på behandlingen.

Har du ringt og sjekket med DESSE

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Soundfre@k: Du som er utdannet innen økonomi. Gitt man skal kjøpe ny bil og ikke ønsker å benytte alle oppsparte milder till ny bil:

Ta ihvertfall ikke sikkerhet i bilen med mindre du vil ha full kasko på den uansett.... Kasko er _dyrt_

Tok nettopp og fjernet kasko på bilen min i 50.000kr klassen, sparer 8000,- i året!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    ......asko er _dyrt_
    Tok nettopp og fjernet kasko på bilen min i 50.000kr klassen, sparer 8000,- i året!
    Ikke nødvendigvis dyrt vår nye C3 koster oss 3800 i året og C5'en koster 5500 med full kasko (75% bonus) Har forsikring igjennom norsk familie økonomi (Tennant).

Tiger: naboen brukte Ditec og den ser ut til å holde bra, brukte selv TidyCar når de var i live for "15 år sida" :wink:

Mvh
    Bidda

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel mest vanlig at banken tar pant i bilen. Men hvis du får refinansiert huset/ lånt mer på det, så har huset gunstigere rente, men nedbetalingstiden blir vesentlig lengre. Man slipper derimot ekstra gebyrer som fører til høyere effektiv rente hvis man kan unngå å ha flere lån.

Jeg tror at hvis du har ordende økonomiske forhold også kan få gunstige billån (lave gebyrer og lav rente), husk de som stiller strengest krav til sikkerhet kan gjerne tilby mer gunstige lån. Det er mye å spare på å sjekke forskjellige banker, jeg tittet litt på det engang og noen steder får du ingen gebyrer og gunstig rente. Det kan være lettere å få finansiert bilen gjennom billån og man slipper å refinansiere huslånet.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=2155 her kan du sjekke effektiv rente på de forskjellige lånene.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107539

De billigste bil-lånene. Det er fortsatt ett stykke igjen til boliglån som gjerne har rente på 3% eller lavere.

Kasko ville jeg uansett hatt på en helt ny bil, bare tenk hvis man er uheldig på vinterføre eller at det kommer en eller annen såpe og mokker rett inn i bilen og stikker fra det hele.

Edit: For ordens skyld lange lån mer utsatt for rentesvingninger enn kortsiktige, ergo jeg billån med mest mulig sikkerhet og så kort nedbetalingstid som mulig tror jeg er tingen. Men er desverre ikke forbrukerøkonom, så du får ta egne avveininger.

Lykke til.

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    ....... eller at det kommer en eller annen såpe og mokker rett inn i bilen og stikker fra det hele.
    Skjedde meg og jeg tapte 70000 fordi jeg ikke hadde kasko, skadetaksten var på 120000. Heldigvis ble ingen personer fysisk skadet. Hadde flere vitner til hendelsen og ulykken ble anmeldt politiet og saken henlagt, selv om jeg selv hadde utført deler av granskningen og hadde kun 20 biler som var aktuelle så ville ikke Politiet prioritere sluttføringen. Hadde det vært personskade ville de vel ha prioritert anneledes etter press fra personskadeforsikringen :cry:

Kjør fornuftig og se opp for tullinger!

Bidda

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt Ditec behandling hos et firma som heter Ren Bil avd Trondheim. Kostet 3500kr for ett år siden og da slipper du all form for voksing av bilen. Er i tillegg mye mer motstandsdyktig mot petroleumsprodukter som f.eks avfetting.

Er blir skinnende blank etter vask og skitten preller utrolig lett av. Jeg er storfornøyd. I tillegg er lakken en god del mer motstandsdyktig mot steinsprut med Ditec. Anbefales.

DiTEC Norge - Velkommen

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi! Dette må nærme seg ny rekord i å dra fram gammel tråd!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Jeg har tatt Ditec behandling hos et firma som heter Ren Bil avd Trondheim. Kostet 3500kr for ett år siden og da slipper du all form for voksing av bilen. Er i tillegg mye mer motstandsdyktig mot petroleumsprodukter som f.eks avfetting.

Er blir skinnende blank etter vask og skitten preller utrolig lett av. Jeg er storfornøyd. I tillegg er lakken en god del mer motstandsdyktig mot steinsprut med Ditec. Anbefales.

DiTEC Norge - Velkommen
    Støtter DiTEC alternativet. Har fått denne behandlingen av begge bilene, og det kan gjøres på et verksted beliggende ved gamle Tau bryggeri. (rett ved den gamle innkjørselen)

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Oioioi! Dette må nærme seg ny rekord i å dra fram gammel tråd!

HÆHÆHÆ!! Følger med på datoene på trådene sikkert! Så det ikke før nå faktisk! regner med han har byttet bil til og med..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •