DVD & Hjemmekino VS Lyd & Bilde....... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er det mulig å få tak i forrige nummer av DVD & Hjemmekino (nr. 6)? skulle likt å se hjemme hos reportasjen..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fidelity synes jeg er et mye mer seriøst blad enn dvd&hjemmekino og lyd&bilde.
    de går mye mer i dybden, skribentene virker mer engasjert (no offence hi-fil/jfinneru) og bladet bærer ikke så stort preg av en teknikkspalte som man ofte finner i vimenn/mann.

på den andre siden går fidelity litt for langt for min del. for to nummer tilbake var det vel, så var det en kar som "anmeldte" sommermat. dette blir litt avsidesliggende. i tillegg tester fidelity produkter som ligger langt over mitt prisleie, og jeg kan således ikke si jeg kan relatere til anmeldelsen (ikke fidenlitys feil, bare det faktum at bladet retter seg mot de med litt større lommebøker).

i tillegg til dette blir jeg jævlig forbanna på lyd&bilde de gangene de rangerer "10 filmer du må ha!". det er mange filmer de utelater i disse tilfellene, og det er mange filmer de absolutt ikke burde tatt med.

som et siste punkt kan jeg støtte meg til mye av det andre som har blitt nevnt her, bl.a. det at jeg ikke kjøper meg et hifi-blad for å lese om disse uinteressante digitalkameratestene (og til en viss grad disse musikkanmeldelsene).

nå kan dere klippe huet av meg :wink:

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mac

Spørsmål: Hvilket av bladene har en redaktør som er Mac-frelst og stapper blekka full av stoff om disse fantastiske maskinene - som de fleste leserne ikke ønsker å lese om? :wink:

Geir A. synes jeg gjorde en meget - meget - god jobb på Projektor Symposium. Synd han ikke er i det andre bladet... :cry:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Geir er en kjernekar, ja...

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to vil jeg si, som sakt tidligere i tråden... har de ulik fokus på enkelte områder.. så de kan ikke sammenlignes så alt for mye... Jeg liker begge bladene godt og bruker som regel og kjøpe begge!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydepunktet i Dvd & Hjemmekino er i allefall Hjemme hos reportasjen.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fidelity er nok mer for stereofile og dvd og hjemmekino er mer for hjemmekino mennesker..
    lyd og bilde faller liksom litt utenfor.. kjøper det kun pga. filmen og fordi jeg ikke får tak i andre hifiblader der jeg bor..

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg synes også begge blader oppfyller sin separate rolle... Leser begge, men min personlige interesse retter seg nok mer i retning av HK, men Lyd & Bilde har jo ett og annet spennende innen hjemmekino å tilby de også! Flere kompetente (og hyggelige) folk i begge blader!

Så diplomatisk..

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    enig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg får L&B gratis (pga. intern "fuck-up") så kjøper jeg D&H selv. I utgangspunktet synes jeg bladene er ganske like. Man skal egentlig være "medlem i kretsen" for å kunne dømme det ene fremfor det andre bladet.

Begge har korttester (=sitat fra brosjyrer), begge har "DVD-filmer du må ha (selv om D&H er mer utfyllende med utgivelser), og begge har artikler som gjentar seg.

PS: L&B er allikevel det bladet som gjentar seg selv oftest (ref. DW's TV-tips og annet rask).

Er egentlig litt lei begge bladene, men holder en knapp på D&H ene og alane fordi det er medlemmer av forumet som bidrar til en betydelig del av det kjekke innholdet.

Hjemme-hos-reportasjene bærer preg av at alt hos den de besøker er "i himmelen", og det er selvsagt bare tull. De kunne gjerne kommet med forbedringstips i artikkelen basert på journalistens brede erfaring. :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fi Lasse
    enig
    Er ikke helt enig. Man ser jo flottere hjemmekinoer på minHjemmekino.no

Syns Hi-FIl sine tester er best. Jeg håper neste test han kommer med er sammenligning av HS50, PTA-E700 og Z3.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig liker jeg at journalistene kan ha mer enn en tanke i hodet. "Hi-Fil" er et godt eksempel på det at man kan gi konstruktiv kritikk av et produkt. De andre "gamle traverne" er ofte overlykkelige hele veien. Sistnevnte blir for enkelt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det som er positivt med Hi-Fil. Mange av andre journalistene skriver bare lyrikk og bruker et språk som ingen forstår. Og som du sier er alt bare fryd og gammen når de tester.

At man tør gi kritikk er svært viktig for at bladene skal bli matnyttig. Man kjøper jo blad for at man skal få hjelp til produktvelgelse, men mange tester fører til mer uklarhet enn hva det hjelper.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart Fidelity, som man bruker mer enn 10 min på før det blir kjedelig. I likhet med einis kjøper heller ikke jeg disse bladene for å se tester av digital-kameraer etc.

På andre plass er helt klart D&H. Det bladet ligger langt foran L&B nå, som helt klart kunne byttet navn til Late&Boring.

Og, jeg må si meg enig i at Gorm sine tester er av de bedre i D&H. Bladet hadde nok vært enda bedre om de hadde skippet alle sidene med filmomtaler osv. bakerst.. Men det er vel av interresse for noen..

Uansett, så dumper alle bladene ned i postekassen hos meg. :?

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart DVD og hjemmekino. det beste med bladet er hjemme hos reportasjene. Lyd og bilde har litt for mye om kameraer, fotoskriver o.l.
    men brukte å kjøpe bladet da det fulgte med filmer MED vanlig cover, men nå har de sluttet med det og sender med filmene i et lite pappcover. dårlig greier...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abonnerer på alle tre, om som roffe sier, de dekker hvert sitt behov. Lyd&Bilde dekker som tittelen sier alle produkter som inkluderer dette, og da er jo digitalkameraer og mobiltelefoner nødt til å være med. D&H dekker som tittelen sier mest om hjemmekinokino-relaterte produkter og Fidelity ren HIFI (selv om det meste er så dyrt at jeg sikkert aldri vil eie noe av dette...)

Det blir litt enkelt å lage en konkurranse om dette når de dekker hvert sitt behov.

De fleste her på forumet er jo opptatt av enten hjemmekino eller HIFI i stereo, og da er det ikke vanskelig å tippe sluttresultatet på denne avstemmingen.

Jeg finner ihvertfall glede i alle tre bladene, for jeg er interessert i alle aspekter av "tekniske gizmoer".......

Rune

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser bladene fordi jeg får begge kostnadsfritt. Hadde jeg ikke fått de, ville nok saken vært en helt annen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •