Latterlige SCAMS! :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Latterlige SCAMS! :D

Fikk nettop en ny scam på facebook profilen min idag, syns den var så morsom at jeg fikk en ide til å lage en scam tråd, hvor folk kan poste inn sine scams som kommer på email, face eller hva som helst.

Dette vil jo også bare hjelpe folk få øynene opp for scamere Da det desverre er mange som går på å blir lurt

PS! Har slettet mitt navn av hensyn til min anonymitet her på forumet. Men har lagt med navn og mail til denne scammeren som var i hans henvendelse, dette er garantert fake og vil vise folk at om de blir kontaktet av samme person kan et lys gå opp for dem

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer scamen:

Prisca Coulibaly

Good day. MR.X

I am glad to hear from you. I am from the Ivory Coast in West Africa and presently I am in the refugee camp here in Lome Togo because of the political war that happend in my country. My late husband, Mr. Paul Coulibaly was the personal adviser to the former head of state of Côte d'Ivoire, before the rebels attacked our house one early morning killed my husband and one of my dourghter.

We were able to make our way to Lome Togo, where we now live in a refugee camp.we Send and receive e-mails in the office of our Reverend father , He was so kind to me and my son since we arrived here in Togo.all I need from you is to help me to transfer this fund which my late husband deposited into one of the bank here into your personal bank account for investment,the total amount is $6.207.000.00 (six million two hundred and seven thausand U.S. dollars)
    This money is acquired by my late husband during cocoa businness.
    I will compensate you with 25% of the total sum for your assistance , I really want to invest this money in your country, were there is stability Government, political and economic welfare.Honestly, I want you to believe that this transaction is real and never a joke. My late husband, Mr. Paul Coulibaly gave me a certificate of deposit issued by the Bank on the date of deposit before his death, for you to clarify, because I do not expose my self to anybody I see, I believe that you can keep this transaction secret for me because this money is my hope and of my family life,I'll be grateful if you send me your telepehone phone number and address, including your bank data information where this money will be transferred.

Please contact me immediately and advice me what to do with this money when it's transferred into your account.
    Waiting for your answer through my private email address. priscacoulibaly75@yahoo.com

My regards.
    Stay bless
    Your sincerely

Mrs. Prisca Coulibaly
    ..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google søk:
    Prisca Coulibaly

About 147,000 results (0.16 seconds)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ikke sant :P

Sendte ett fake kontonummer og email adresse tilbake. Fikk da dette svaret:

I have received your email address and wish to send you detail information about this transaction so this is not a child's play this a matter seriousness I contacted you to help us to transfer and invest the fund in your country on trust believing that you will not betray the trust I repose in you.The information you provided is not enough to start the fund transfer into your account fill the form below and send to me so that I will submit it to bank of Africa Togo with a formal application I will tender on your behalf as foreign business partner of my late husband and co-beneficiary of the US$10.200.000.00

1.Your full name-----
    2.Your full contact address-----
    3.Name of your country------
    4.Your age-------
    5.Your occupation----
    6.Your telephone number----
    7.Reconfirm your email address----
    8.Photocopy of your identification
    9.Your account information viz name of your bank,address of your bank,account number etc.

Have a nice weekend while awaiting your reply.

N/B sEND YOUR REPLY TO MY PRIVATE EMAIL ADDRESS priscacoulibaly75@yahoo.com

Mrs Prisca Coulibaly and son
    ..

Helt utrolig at noen går på dette greiene her :P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en jeg fant når jeg så igjennom spammappen. Jeg har problemer med å vite hva "vedkommende" mener.
    Kjжre venn,

La meg starte med е introdusere meg selv. Jeg Mr.Bob Alvin jeg jobber pе kontoret til revisor Generell Islamic Development Bank. Jeg har en tеkela virksomheten forslag for deg.

I november 1999 gjorde Ahmad Fahmi en indonesisk, en entreprenшr med den irakiske regjeringen og ogsе en forretningsmann, en tid investering (US $ 44.5M)
    Fшrti-fire millioner, fem hundre tusen amerikanske dollar bare i grenen min (en sikret vekst midler for (60) seksti kalenderen mеneder.

Denne investeringen har modnet og har ligget i vеr Bank reserve for de siste fem еrene. Under den islamske Development Bank lover, vil helst investering uavhentede etter еtte og et halvt еr vжre overlatt til regjeringen vesken.

Ved modenhet flere meldinger ble sendt til ham. En annen melding ble sendt i fjor og fremdeles ingen reaksjon kom fra ham. Tidlig i еr ble det senere oppdaget at Ahmad Fahmi og hans familie ble drept i en konvoi angrep i Mosul, Irak.

Etter nжrmere undersшkelse ble det ogsе oppdaget at Ahmad Fahmi ikke oppga noen pеrшrende i sin offisielle papirer inkludert papirarbeid hans Bank innskudd. Og han ogsе betrodd meg forrige gang han var pе kontoret mitt at ingen unntatt meg visste av innskuddet sitt i banken min.

Mot denne bakgrunn er mitt forslag til deg at jeg vil like deg som en utlending е stе som de pеrшrende til Ahmad Fahmi slik at du vil kunne motta disse midlene til din besittelse for oss begge.

Jeg har kontaktet en advokat som vil forberede de nшdvendige dokument som vil tilbake til deg som pеrшrende til Ahmad Fahmi, er alt som kreves av deg pе dette stadiet for deg е gi meg med ditt fulle navn, adresse, direkte telefon og faksnumre slik at regjeringsadvokaten kan begynne jobben sin.

Etter at du har gjort de pеrшrende, vil Regjeringsadvokaten ogsе fylle ut for krav pе vegne av deg og sikre den nшdvendige godkjenning og brev av skifterett i din favшr for overfшring av midlene til din nominert bankkonto.

Vi kommer til е vedta en legalisert metoden og advokat vil forberede alle nшdvendige dokumenter. Vennligst Endeavour е observere ytterste skjшnn i alle saker vedrшrende dette problemet.

Svar strengt hvis du er interessert med den forespurte informasjonen via min personlige e-postadresse slik at vi kan fortsette videre.

Ser frem til е hшre fra deg sе snart som mulig.
    Vennlig hilsen,
    Mr. Bob Alvin
    bobalvin@live.com
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig hele greia da de har ingenting og ønsker en bit av kaka. Ikke å legge skjul på at fordelingen er litt kjip. Det er vanskelig å være hekta på hi fi (eller low fi som i mitt vedkommende) når ett par høyttalere kunne redda livet til en landsby. Off topic to some degree, men relevant.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Vanskelig hele greia da de har ingenting og ønsker en bit av kaka. Ikke å legge skjul på at fordelingen er litt kjip. Det er vanskelig å være hekta på hi fi (eller low fi som i mitt vedkommende) når ett par høyttalere kunne redda livet til en landsby. Off topic to some degree, men relevant.
    Så da er det helt greit at somalske pirater plyndrer? Eller er det ledelsen i omtrent hele Afrika som er rotten? Alle land som har diktatur har jo befolkningen det helt forferdelig. Så lenge lederne får nok penger til seg og sitt så driter de i å utvikle landet, og selger unna råvarene sine. Og når man i tillegg har slike tørkeperioder så blir det jo enda værre. Og det hjelper heller ikke at Norge sender ned flere og flere millioner til "nødhjelp". Pengene går bare til mer korrupsjon, og til diktaturenes ledere, noe som bare skaper mer og mer lidelse. Det FN og NATO burde gjort er å fjerne militærregimene i Afrika, og innsatt demokrati og samtidig kastet ned masse penger til infrastruktur, utdanning, politi, sykehus.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Så da er det helt greit at somalske pirater plyndrer? Eller er det ledelsen i omtrent hele Afrika som er rotten? Alle land som har diktatur har jo befolkningen det helt forferdelig. Så lenge lederne får nok penger til seg og sitt så driter de i å utvikle landet, og selger unna råvarene sine. Og når man i tillegg har slike tørkeperioder så blir det jo enda værre. Og det hjelper heller ikke at Norge sender ned flere og flere millioner til "nødhjelp". Pengene går bare til mer korrupsjon, og til diktaturenes ledere, noe som bare skaper mer og mer lidelse. Det FN og NATO burde gjort er å fjerne militærregimene i Afrika, og innsatt demokrati og samtidig kastet ned masse penger til infrastruktur, utdanning, politi, sykehus.
    På ingen måte er det greit, men det har jeg ikke indikert heller? Når det gjelder å "rydde opp" i styresett og bygge opp landene, så spørs det om vestlige verden er interessert i det da det er mer å tjene på å holde landene nede. Vi lever på en liten klode med knapphet i resursser og en liten elite som lever grådig på bekostning av en majoritet. Kapitalisme overkjører rettferdighetssans, moral og medmennesklighet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kapitalisme i seg selv er jo noe av det beste i verden etter min mening.

"Kapitalisme hviler på rasjonell egeninteresse, hvor individet styres av lojaliteten til det beste i seg selv og ambisjonen om å forbedre sitt liv. Den enkeltes liv tilhører personen selv, og hvert individ bør leve sitt liv i samsvar med dette. Hver enkelt bør betrakte sitt liv som en uerstattelig verdi, og kapitalismen gir mennesket denne muligheten. Livet er en verdi som verken bør ofres eller skusles bort. Under kapitalismen har den enkelte fullt juridisk, moralsk og økonomisk ansvar for sine valg.

Kapitalismen er det eneste rettferdige samfunnssystem, fordi det innebærer at en gir verdi for verdi ved gjensidig samtykke og til gjensidig fordel. Kapitalismen er det system som setter moral i høysetet, hvor rasjonell tenkning, produktivt arbeide og moralsk ambisiøsitet belønnes"

- Tatt fra DLF's partiprogram

Dette viser jo bare at hvert individ gjør hva man vil som igjen ender i konsekvenser. Om en person har lyst til å være narkis så er det hans sitt valg og om en person har lyst til å ta utdannelse å tjene penger og leve bra er det hans valg.

Prøblemet med Uland her er jo ikke kapitalismen i seg selv, det er som du sier noen grådige som har ødelagt i form av blant annet religion, diktatur og kolonier.

Det er riktig som ostemannen sier at om disse landene bare hadde fått innført demokrati, og vi hjalp til bygge en viss infrastruktur så hadde de kunne blitt med å fått en del av kaka. Det er GANSKE mange millioner mennesker i Afrika, hadde man fått alle disse i jobb, lagd fabrikker, økt produksjon, økt etterspørsel osv hadde det bare blitt mer til alle. Men dette er jo lettere sagt en gjort

Det er masse ressurser i denne verden, må bare lære oss å ikke sløse med det, og lære oss gjenbruk.

Ble litt "OFF TOPIC" men er jo under generell chit chat. Men skal vi dra den mye lenger burde vi kanskje opprettet en egen tråd til dette i chit chatten?

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at vi pensler tilbake til scams og tar heller diskusjonen en annen gang:-D Beklager at jeg sporet av.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google Incorporation®.
    Belgrave House,
    76 Buckingham Palace Road,
    London SW1W 9TQ,
    United Kingdom.

Notification Date: 28/09/2011.

GOOGLE WINNING NOTIFICATION.

We wish to congratulate you once again on this note, for being part of our lucky winners selected this year. This promotion was set-up to encourage the active use of the Google search engine and the Google ancillary services. Hence we do believe with your winning prize, you will continue to be active and patronage to this company. Google is now the world leading search engine worldwide, and in an effort to sure that it remains the most widely used search engine, an online e-mail balloting was carried out without your knowledge and it was officially released today.We wish to formally announced to you that your email address was attached the sum of 450,000.00 {Four Hundred and Fifty Thousand Great British Pounds Sterling's}.
    We also wish to inform you that you have successfully passed the requirements, statutory obligations, verifications and our satisfactory report test conducted for all our online winners. A winning Cheque will be issued in your name by Google Promotion Award Team, and also a certificate of prize claims will be sent along side your winning Cheque.

These are your award details.
    Security Code Number: GID/98989GI.
    Ticket No: GID/492/70/2011
    Winning Number: GID/133/365/2011

Information's required from you are part of our precautionary measure to avoid double claiming and unwarranted abuse of this program. To claim your won prize, please contact our Foreign Transfer Manager DR WILLIAMS GIBSON neatly filling the verification and fund release form below.
    VERIFICATION AND FUNDS RELEASE FORM.

(1) Your contact address.
    (2) Your Tel/Fax numbers.
    (3) Your Nationality/Country.
    (4) Your Full Name.
    (5) Sex.
    (6) Occupation.
    (7) Age.
    (8) Ever won an online lottery ?

Mode of Prize Remittance.

(1) Courier Delivery Of your Certified Winning Cheque Name and other Winning Documents safely to you.
    (2) Bank Transfer of your Winning to your account.

You are advised to contact your Foreign Transfer Manager MR. BRIAN ROBINSON with his private email details below to avoid unnecessary delay and complications:

FOREIGN CLAIMS MANAGER
    MR. BRIAN ROBINSON.
    GOOGLE VALIDATION OFFICE DEPARTMENT (UK).
    E-mail: google-inc@blumail.org
    The Google Promotion Award Team has discovered a huge number of double claims due to winners informing close friends relatives and third parties about their winnings and also sharing their identification numbers. As a result of this, these friends try to claim the lottery on behalf of the real winners. The google promotion award committee has reached a decision from the headquarters at the United Kingdom that any double claim discovered by the Lottery Board will result to the disqualification of the winners lottery. So you are hereby strongly advised once more to keep your winnings strictly confidential until you claim your prize.
    Congratulations from the Staffs & Members of the Google interactive Lottery Board Commission.

Yours Sincerely,
    DR. MARIA BAKER.
    GOOGLE ZONAL CORDINATOR
    LONDON,
    UNITED KINGDOM.

Hahaha, win

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA. OMG den der.

Haha, hva skjer med "Ever won an online lottery greia" :P haha

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Lol denne og.

Your Compensation Draft with Link Express Courier Service.

How are you doing? My name Barr.John Omar I and my colleagues have contacted you some time ago to Assist us secure the release of some money accrued from the Over invoicing of a Contract/Inheritance, Next Of Kin and Lottery Payment with ATM/CBN.

Though you were not able to assists us conclude the Transaction complete, I'm happy to inform you about my success in getting those Funds transferred under the assistance and cooperation of a new partner from Brazil.

I have been waiting for you since to contact me for your Confirmable Bank Draft of $3.2 Million United States Dollars, but I did not hear from you since that time.Then I went and deposited the Draft with Link Express Courier Service, I traveled out of the country for a 8 Months Course And I will not come back till end of december.

What you have to do now is to contact the Link Express Courier Service as soon As possible to know when they will deliver your package to you because Of the expiring date on the draft. For your information, I have paid for the Delivering Charge, Insurance premium and Clearance Certificate Fee of The Cheque showing that it is not a Drug Money or meant to sponsor Terrorist attack in your Country.

The only money you will send to the Link Express Courier Service to deliver Your Draft direct to your postal Address in your country is ($148US) Dollars only being Security Keeping Fee only. Again, do not be deceived by anybody to pay any other money except $148US Dollars.We would have paid that but they said no because they Don't know when you will contact them in case of demurrage. You have To contact the Link Express Courier Service personal now for the delivery of your Draft With this information bellow;

Contact Person: Mr.Richmond Luke

Email: info@lexcs.info

Email: enquiries@lexcs.info

Private:richmondluke@one.co.il

Telephone: +234-7061132909

Finally, make sure that you reconfirm your Postal address () and Direct Telephone number to them again to avoid any mistake on the Delivery and Ask them to give you the tracking number after you might have paid the security keeping fee to enable you track your Package over there and know when it will get to your address. Let me Repeat again; try to contact them as soon as you receive this mail to Avoid any further delay and remember to pay them their Security Keeping Fee of $148US Dollars for their immediate action. You should also Let me know through email as soon as you receive your Draft.

Yours Faithfully,
    John Omar

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •