Sitater fra Elkjøpansatte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sitater fra Elkjøpansatte

Noen som har gode sitater fra de ansatte på elkjøp, lefdal, elprice osv?

Jeg gikk på elkjøp for å få en demo på klipsch, og etter å ha pekt ut det spesifikke paret høyttalere og den spesifikke ampen jeg ville høre på, snudd de litt innover mot lytteposisjon, hjulpet den ansatte med å få lyd ("han som kan å bruke dette er i en annen avdeling nå"), og satt på en spesifikk sang, altså gav jeg vel ganske tydelige signaler på at jeg var bevisst ute etter å høre på Klipsch, og ikke noe annet, sier han
    "Ja de er jo ganske skrikete i diskanten disse da"
    på en måte som tyder på at det har han blitt fortalt.

Eller elprice:
    "Forskjellen mellom DVD og Bluray er like stor som forskjellen mellom VHS og DVD!"

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf

Eller elprice:
    "Forskjellen mellom DVD og Bluray er like stor som forskjellen mellom VHS og DVD!"
    Dette kan jeg faktisk være enig i. husker første gang jeg så på dvd, så syns jeg kvaliteten var helt rå iforhold til vhs. Første gang jeg så bluray syns jeg det var helt rått i forhold til dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Noen som har gode sitater fra de ansatte på elkjøp, lefdal, elprice osv?

Jeg gikk på elkjøp for å få en demo på klipsch, og etter å ha pekt ut det spesifikke paret høyttalere og den spesifikke ampen jeg ville høre på, snudd de litt innover mot lytteposisjon, hjulpet den ansatte med å få lyd ("han som kan å bruke dette er i en annen avdeling nå"), og satt på en spesifikk sang, altså gav jeg vel ganske tydelige signaler på at jeg var bevisst ute etter å høre på Klipsch, og ikke noe annet, sier han
    "Ja de er jo ganske skrikete i diskanten disse da"
    på en måte som tyder på at det har han blitt fortalt.

Eller elprice:
    Om han har blitt fortalt at diskanten er litt skrikete, å han da videreformidler det til deg er vel det greit? Skulle tro det var en servicevennlig ekspeditør du fikk kontakt med som gjorde sitt beste for å hjelpe deg selv om han ikke var ekspert på området, og han holdt seg tilgjengelig og i nærheten av deg selv om han vanligvis ikke er på den avdelingen.

"Forskjellen mellom dvd og bluray er like stor som forskjellen mellom vhs og dvd"
    ganske enkelt å greit forklart det. Stemmer kanskje ikke helt, men det er vel en grei måte å gi enkelte kunder en bedre forståelse av hva de kan forvente seg av bluray med den sammenligningen enn om en skulle begynt å snakke om oppløsning på de forskjellige formatene.
    Hovedpointe er jo å få frem for kundene at forskjellen er stor (noe den er), samt gi en viss forståelse av hvor stor forskjell de kan forvente seg.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Om han har blitt fortalt at diskanten er litt skrikete, å han da videreformidler det til deg er vel det greit?

Stemmer kanskje ikke helt, ....
    Sitatet ovenfor er forkortet.

1. Hvorfor det? Om han ikke kan høre det selv, hvorfor forsøke ødelegge et salg med å snakke nedsettende om produktet kunden har bedt om å høre? Jeg var tydeligvis ikke der for å lytte til høyttalere generellt, men for å lytte til akkurat disse. Å snakke nedsettende om produktet kunden virker gira på å kjøpe er vel ikke akkurat smart?

2. Nei det stemmer ikke. Så hvorfor påstå det? Det stemmer jo ikke i det hele tatt.

Men kanskje er det bare jeg som synes disse sitatene er merkelige/latterlige, mulig det er jeg som er sær da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. nei, det er ikke smart! fersking kanskje, ekstrahjelp, eller ærlig, ikke vet jeg.

2. Jeg forklarte jo hvorfor, prøvde iallfall
    Jeg selv syntes bare ikke det er så ille forklart. gir jo en viss forståelse på hva en kan forvente av forskjeller om en i utgangspunktet er grønn på området! Kan sikkert være vanskelig for en selger noen ganger å vite hvor kunnskapnivået til kunden ligger å deretter vite hvordan en bør ordlegge seg.

Nei du er nok ikke sær, men jeg prøvde bare å sette meg i selgerens sine sko

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •