Reklamasjon. AVshop godtar ALDRI heving av kjøp! Hva gjør jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Reklamasjon. AVshop godtar ALDRI heving av kjøp! Hva gjør jeg?

Jeg kjøpte en EPSON TW 5000 fra AVshop for ca. 27000 kr. Første gang projektoren måtte til service tok det ca. to måneder før jeg fikk den tilbake. reparasjon nr. 2 tok ca. en måned. Da jeg opplevde samme feil tredje gang syntes jeg at nok var nok, så jeg krevde å få hevet kjøpet, noe jeg har rett til ifølge forbrukerkjøpsloven (jfr.§ 30-32). AVshop hevder imidlertid at de ALDRI avtaler heving av kjøp, men at de vil omlevere ihht. "KJØPSLOVENS" bestemmelser. Denne lovteksten regulerer som kjent ikke kjøp mellom forbrukere og næringsdrivende. Videre hevder AVshop at kriteriet for et hevingskrav er samme mangel 4 ganger, samt at et slikt krav i praksis bare betyr at man har rett til å kreve omlevering fremfor reparasjon. Denne informasjonen er feil og direkte misvisende i forhold til mine/våre lovfestede rettigheter som forbrukere. På bakgrunn av dette har jeg klaget AVshop inn for forbrukerrådet. De har behandlet saken og jeg har fått FULLT MEDHOLD i mitt hevingskrav. Til tross for forbrukerrådets anmodning om å etterleve de gjeldende lover og regler, nekter AVshop fortsatt å innfri kravet!

Er det slik en misfornøyd kunde skal behandles?

Jeg er oppgitt og fortvilet etter å ha brukt fem måneder og mye ekstra arbeid på denne reklamasjonssaken. Jeg vil sette stor pris på innspill om hvordan jeg burde forholde meg videre i saken. Er det på tide å kontakte "TV 2 Hjelper Deg" og "Forbrukerinspektørene"? Jeg håper uansett at denne informasjonen kan være til nytte for andre forumbrukere som har handlet, eller vurderer å handle fra AVshop. På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Opprørt Entusiast.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt klart for dårlig av AVShop, og hvis ikke denne saken får riktig løsning kommer jeg aldri til å handle hos AVshop igjen, og vil fraråde alle andre å gjøre det. Slik jeg ser det har AVshop kort tid på å gjøre det rette i denne saken, hvis ikke vil dette føre til uopprettelig skade på AVshops omdømme.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen år på forumet her har jeg inntrykk av at dette er helt standard prosedyre fra AVShop?
    Isåfall veldig synd, for de har mye spennede utstyr.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Dersom de bryter loven er det vel bare å ta saken videre til politiet ? Eller er det ikke så enkelt ? .

Takk for advarselen uansett. Trodde disse var seriøse, men så feil kan man ta.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du brukte kredittkort når du handlet kan du prøve å ta det med kredittkortselskapet.

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel grei løsning og ta det opp med Forbrukerportalen - Forbrukerrådet på nett, da vil Avshopen ant endre på dette da de vil få veldig mye negativ pr hvis de ikke gjør det.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Dette er helt klart for dårlig av AVShop, og hvis ikke denne saken får riktig løsning kommer jeg aldri til å handle hos AVshop igjen, og vil fraråde alle andre å gjøre det. Slik jeg ser det har AVshop kort tid på å gjøre det rette i denne saken, hvis ikke vil dette føre til uopprettelig skade på AVshops omdømme.
    +1

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

+2

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal følge med videre i denne saken her. Det blir kjøp av PJ og lerret neste år for min del, og hvis AVshop behandler kundene sine som framsatt ovenfor går jeg gjerne et annet sted.
    Synd i grunn, da det virker som de har gode priser og godt utvalg. Men en selger bør ikke undervurdere god service og normal (minimum) oppfølging av lovverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop vet faktisk ikke hva de snakker om. Rart at saken har eskalert så mye, må bety at selv høyere makter hos avshop heller ikke kjenner loven.

Skulle gjerne sett de forklart dette på tv, hehe....

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt at 8 ukers reparasjonstid er omleveringsgrunnlag i seg selv (dette kom fram i en lei reklamasjonssak på en tv jeg hadde for et par år siden). Det er ingen tvil om at du har full hevingsrett ihht forbrukerkjøpsloven når samme feil oppstår for tredje gang.

Følger med i spenning...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte at jeg har opplevd AVshop sin manglende evne til å se forbrukernes rettigheter. Jeg vurdere aldri de som aktuell leverandør. Aldri!!!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg skal følge med videre i denne saken her. Det blir kjøp av PJ og lerret neste år for min del, og hvis AVshop behandler kundene sine som framsatt ovenfor går jeg gjerne et annet sted.
    Synd i grunn, da det virker som de har gode priser og godt utvalg. Men en selger bør ikke undervurdere god service og normal (minimum) oppfølging av lovverket.
    Skal også handle etterhvert. Har lyst på mye fra AVShop, men etter hva jeg har sett her i årenes løp er ikke dette første gang de oppfører seg på denne måten. Jeg sitter med inntrykket av at dette er en risikabel plass å handle, noe jeg synes er synd. Bli voksen, AVShop.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over 30 dager rep=grunnlag for omlevering/heving av kjøp.

Regner med at avshop kommer på banen i denne tråden selv. Den er ikke mange timer gammel men rimelig aktiv. Avshop folka må vel våkne først

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd, men jeg har et inntrykk av at det har vært en del uheldige saker med denne butikken, og dermed har jeg aldri følt noe behov for å handle der. Trådstarter minnet meg igjen om "stay away".

Håper saken løser seg. Det gjør den desverre ikke uten kamp ser jeg.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også blitt forbannet hvis jeg hadde fått medhold av forbrukerrådet og butikken nektet å følge vedtaket.

Jeg har kjørt en sak for forbrukerrådet, feil på mobiltelefon (3 uker gammel som de påstod hadde vannskade) og fikk medhold, hvor Elkjøp føyde seg.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hendelsesloysa
    Over 30 dager rep=grunnlag for omlevering/heving av kjøp.

Regner med at avshop kommer på banen i denne tråden selv. Den er ikke mange timer gammel men rimelig aktiv. Avshop folka må vel våkne først
    Ikke hold pusten. Det er en lang tråd om Avshop her på forumet om kunde"servicen" deres allerede. Virker ikke som om de bryr seg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kobling er det egentlig mellom avforum og avshop?

Jeg slutter aldri å forundre meg over butikkers manglende evne til å forholde seg til kjøpsloven. Den er jo ikke vanskelig hverken å få tak i eller lese.

Nøyaktig hva er problemet med å bare etterleve denne? Og alle som driver business burde snart ha fått med seg at enhver klage og negativ kontakt med kunde er en fantastisk mulighet til å få et enda bedre rykte ved å snu kunden fra misfornøyd til fornøyd.

Det er også slik at én misfornøyd kunde gjør ti ganger mer skade enn en som er fornøyd. Du hører stort sett kun om de som er misfornøyd. Man har med andre ord alt å vinne på å yte best mulig kundeservice til misfornøyde kunder.

AVShop - dette holder rett og slett ikke!
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt sikker på at jeg vill gå et annat sted for innkjøp av ny PJ i høst.
    Har desverre lest mye negativt om AV shop.
    Synd, da disse har mye bra til en god penge. Men dette har di jo lagt opp til selv!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste