Reklamasjon. AVshop godtar ALDRI heving av kjøp! Hva gjør jeg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke at det har noe som helst i denne tråden å gjøre, men siden det er antydet koblinger mellom AVshop og AVforum, så må jeg kommentere det.

Hvem som etablerte og "eier" AVforum, kommer veldig klart frem hvis man tar seg bryet med å kikke på "om oss". Bare så det er nevnt, det er ingen kobling mellom driften av AVforum, og AVshop. AVforum driftes per i dag av administratorene (Ak og Gorm), i tett samarbeid med alle moderatoerne. Alle er rekrutert blant brukerne av forumet, og alle har som oppgave å sikre at AVforum driftes som en nøytralt aktør i markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amatørmessig oppførsel fra avshop

Er det tatt en avgjørelse i forbrukerrådet og enda ikke enighet i saken så skal saken inn for forbukertvistutvalget. Der vil du få medhold og deres avgjørelse er lik en domstol. Dette er din sak 110%.
    Boikott oppfordres!!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått med planer å handle fra avshop, vis det evnt skal bygges kino, men nå..? Det har vert for mye og manglende vilje til å drive servic og i tillegg følge Norges lover, så nå utgår det.
    Andre butikker vil få mine kr i fremtiden.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive er dog at AVforum får inntekter til drift (ref. "...Bare så det er nevnt, det er ingen kobling mellom driften av AVforum, og AVshop..."). Så

AVshop er langt mer representert enn andre aktører når det gjelder annonsebanners her på forumet og slikt sett så må jo AVshop bruke uforholdsvis mye penger på annonsering. 8)

Annonserer AVshop på andre sites?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    AVshop er langt mer representert enn andre aktører når det gjelder annonsebanners her på forumet og slikt sett så må jo AVshop bruke uforholdsvis mye penger på annonsering. 8) Det positive er dog at AVforum får inntekter til drift...

Ja. Kommer jo frem fra linkene det vises til her at det er samme eier.
    Mulig at forumet DRIFTES av andre, men eierskapet ser ut til å være likt.
    Dette er likevel å spore av tråden mener jeg, vi snakker vel om AvShop her og deres reklamasjonsbehandling :-)

Mulig derfor avshop har rimelige priser: bruker ingen kroner på reklamasjoner? De har ikke inngått gode nok avtaler med sine leverandører og må stå for eventuelle reklamasjoner selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, la oss komme tilbake på sporet. Hvor var vi? Å, jo: AVshop bryter Forbrukerkjøpsloven. Sånn. Back on track.

Eller: Det er jo alltid to sider av en konflikt, så er vi alle sikre på at den ene versjonen som fremkommer er balansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Relevant for produkt og prisjakt?

Jeg ser at tråden har bitt flyttet fra produkt og prisjakt til generell chitchat. Synd, da innholdet i høyeste grad er relevant for brukere som lurer på hvor de skal handle. Lurer på om det samme hadde skjedd hvis det gjaldt en annen forhandler enn AVshop?

Når det gjelder fremstillingen av saken, er dette naturligvis en kortfattet oppsummering av mine erfaringer og min stilling i saken. AVshop har nok sin egen oppfatning, men at jeg har fått fullt medhold fra forbrukerrådet er det ingen tvil om.

Jeg kan sikkert legge ut mer detaljert info om saksgangen på et senere tidspunkt (når jeg får tid), da det har vært mye skriftlig korrespondanse i saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det ser ut som det løser seg!

Gledelige nyheter! Da har AVshop kommet på banen. Vi er i dialog og det ser ut til at vi klarer å finne en løsning som er akseptabel for begge parter.

Jeg vil naturligvis holde dere oppdatert om hva det blir til så snart saken er avgjort.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Jeg har kjørt en sak for forbrukerrådet, feil på mobiltelefon (3 uker gammel som de påstod hadde vannskade) og fikk medhold, hvor Elkjøp føyde seg.
    Faktisk, om telefonen var vannskadet eller ei er faktisk mindre relevant for utfallet i en slik sak. Så lenge produktet er under 6 mnd gammelt må selger BEVISE at produktet er behandlet feil/uaktsomt slik at en eventuell vannskade har oppstått. Det er ikke lett. Forbrukertvistutvalget har gått langt i å gi kunder medhold i saker hvor mobiltelefon faktisk var fuktskadet.

Etter 6 måneder går bevisbyrden over på kjøper, og da må denne bevise at produktet IKKE er brukt på en måte utenom det som det er beregnet for slik at skade er oppstått.

Gledelige nyheter! Da har AVshop kommet på banen. Vi er i dialog og det ser ut til at vi klarer å finne en løsning som er akseptabel for begge parter.
    Etter min mening teller ikke løsninger som først framkommer etter negativ publisitet som god service. Bare så det er sagt.

Uansett, hyggelig for deg at det løser seg. Å klage inn en sak for FTU er tidkrevende og lite hyggelig, men det er ingen tvil om at du har retten på din side i denne saken. Her snakker vi både urimelig lang servicetid samt to mislykkede reparasjonsforsøk.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PJ Harvi
    Jeg ser at tråden har bitt flyttet fra produkt og prisjakt til generell chitchat. Synd, da innholdet i høyeste grad er relevant for brukere som lurer på hvor de skal handle. Lurer på om det samme hadde skjedd hvis det gjaldt en annen forhandler enn AVshop?

Jeg flyttet tråden siden den ikke er en prisjakt tråd, og således ikke hører hjemme under prisjakt. Forøvrig ligger det igjen en redirect i opprinnelig kategori, så jeg skjønner ærlig talt ikke problemet?

Og svaret på spørsmålet ditt er selvfølgelig; JA
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman

Etter min mening teller ikke løsninger som først framkommer etter negativ publisitet som god service. Bare så det er sagt.
    +1
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg flyttet tråden siden den ikke er en prisjakt tråd, og således ikke hører hjemme under prisjakt. Forøvrig ligger det igjen en redirect i opprinnelig kategori, så jeg skjønner ærlig talt ikke problemet?

Og svaret på spørsmålet ditt er selvfølgelig; JA
    Alt i orden Gorm. Det er fort gjort å bli litt "Konspirasjonsteoretiker" når man står i slike situasjoner.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det positive er dog at AVforum får inntekter til drift (ref. "...Bare så det er nevnt, det er ingen kobling mellom driften av AVforum, og AVshop..."). Så

AVshop er langt mer representert enn andre aktører når det gjelder annonsebanners her på forumet og slikt sett så må jo AVshop bruke uforholdsvis mye penger på annonsering. 8)

At AVforum og AVshop har samme eier, er det jo ingen som nekter for. Det eneste vi sier, er at AVforum driftes uavhengig av driften på AVshop, og at eieren av begge stedene ikke deltar i den daglige driften.
    Annonsene fra AVshop er et nødvendig "onde" for å i det heletatt kunne drifte AVforum (det er DYRT med servere og drift av servere (linjer etc.))
    Vi håper å få på plass andre annonsører, men det er en del jobb før vi forhåpentligvis får dette på plass.

Jeg håper denne informasjonen er tilstrekkelig til at vi slipper mer diskusjoner om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentlig ikke helt problemet her. Har det noen gang vært noen synlig link mellom avshop og avforum? Og har det utarted seg på forumet? Denne tråden er fortsatt i live.

Temaet er avshop, og deres reklamasjonsbehandling - hva har avforum med dette?

Apropos, avshop burde komme på banen med en kommentar her i tråden på hva kunder kan forvente seg fremover i lignende saker. Det er noen salg de kan gå glipp av her om de ikke får roet gemyttene.

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor leverte du den inn til AVshop for rep da?

Hadde problemer med min også, fikk en rød stripe nede og blå stripe oppe. Snakte med Epson direkte og fikk en sak opprettet, de kom med budbil dagen etter og hentet den. Tok sikkert en uke så hadde jeg fått en ny prosjektor (men den gamle lampen vel å merke)..

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke første gang jeg leser om "god" behandling fra avshop.... :cry:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken er løst! AVshop sa seg villige til å refundere et beløp som jeg skjønnsmessig anså som rimelig. Som alternativ til dette tilbød de meg en Sony HW30 3D Bundle, et tilbud jeg syntes var for godt til å takke nei til. Jeg synes dette var generøst, til tross for tidligere uoverenstemmelser og jeg er godt fornøyd med uttfallet av saken. Jeg fikk også sjansen til å "leke" litt med HW 30 i AVshops demokino før jeg bestemte meg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •