SIBA - håndtering av reklamasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SIBA - håndtering av reklamasjon

Det finnes lyspunkt...

Tilbake i 2006, etter lang tids sparing, kjøpte jeg det som da var en av toppmodellene innenfor LCD: Samsung LE40M71B til den nette sum av 22.000,-

Den fungerte upåklagelig frem til juni i år, da begynte jeg å få horisontale striper og misfarging i enkelte felt. Leverte den inn til serviceverkstedet for Samsung i Trondheim, fikk tilbakemelding fra de om at det ikke var noe å reparere. Reklamasjonssak var oversendt Siba og jeg ville bli kontaktet av de.

Etter diverse søk på forumet vedr. reklamasjoner, ble jeg noe betenkt etter å ha lest om de utfordringene mange har opplevd. Omlevering, uenigheter om hvilken kvalitet/type, og generelt lave summer ved tilbakebetalinger.

I går fikk jeg telefon fra Siba. En hyggelig herremann opplyste at de hadde fått oversendt reklamasjonssak fra serviceverksted, og at produktets tilstand tilsa full reklamasjon. Jeg fikk da valget om å komme og plukke ut en ny tv, eller få penger tilbake.

Jeg hadde jo regnet litt på forhånd. Kjøpesum minus brukstid pluss forsinkelsesrenter ville, best case, gi meg 14-16.000.

Men jeg er realist. TV'n har fungert upåklagelig i over 4 år og er brukt mye.
    Alt over 8.000,- ville jeg godta, og fikk jeg 10.000,- ville jeg være fornøyd.

Jeg spør da den hyggelige herremannen hvor mye jeg vil få utbetalt om jeg velger å ikke ta ut ny TV, og om det i såfall vil gi noen problemer. Jeg vil over på plasma i høy kvalitet og det har ikke Siba

Jeg siterer svaret, så ordrett som jeg kan huske:
    "Neida, det er ingen problemer om du velger å ikke ta ut nytt produkt. Vi har ikke plasma av kvalitet tilsvarende kvaliteten på tv'n du kjøpte i 2006, og da betaler vi gjerne ut pengene i stedet. Slik vi har regnet, så vil du med fradrag for brukstid og tillegg for forsinkelsesrenter få utbetalt 19.000,- Bare kom innom og spør etter xxxxxxxx, så ordner vi det med en gang."

Kudos til SIBA!!!

Edit: Skrivefeil

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si. Ikke hver dag man opplever slikt. Som regel slår de ut med hendene og sier at garantien har gått ut, men nå visste du hvor skapet sto så da skjønte de vel tekninga... På den annen side har jeg en lokal Siba forhandler men handler mest på Elkjop. Kanskje jeg burde snu på det...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende. Endelig noen som skjønner at service lønner seg! Da får vi vel bare oppfordre til at folk handler hos Siba slik at de fortsetter slik. Jeg skal kjøpe to TVer i år, skal herved undersøke om Siba har det jeg er på utikk etter!
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det må jeg si. Ikke hver dag man opplever slikt. Som regel slår de ut med hendene og sier at garantien har gått ut, men nå visste du hvor skapet sto så da skjønte de vel tekninga... På den annen side har jeg en lokal Siba forhandler men handler mest på Elkjop. Kanskje jeg burde snu på det...
    Alt dette kom uoppfordret fra de. Eneste jeg spurte om, og uten å nevne noe om summer/rettigheter, var om det var greit å få ut pengene uten å ta ut tv. Utregninger/anslag hadde jeg bare gjort for meg selv, i tilfelle det ville bli en diskusjon

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Alt dette kom uoppfordret fra de. Eneste jeg spurte om, og uten å nevne noe om summer/rettigheter, var om det var greit å få ut pengene uten å ta ut tv. Utregninger/anslag hadde jeg bare gjort for meg selv, i tilfelle det ville bli en diskusjon
    Bedre og bedre 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Imponerende. Endelig noen som skjønner at service lønner seg! Da får vi vel bare oppfordre til at folk handler hos Siba slik at de fortsetter slik. Jeg skal kjøpe to TVer i år, skal herved undersøke om Siba har det jeg er på utikk etter!
    Mulig jeg var en heldig kunde, men har hatt bare positive opplevelser med Siba tidligere også.

Dårlig utvalg på plasma, men har vel full range på LCD/LED.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er godt å høre om historiene om den bra kundeservicen også, er alt for mye vekt på den dårlige!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er godt å høre om historiene om den bra kundeservicen også, er alt for mye vekt på den dårlige!
    Jepp. Vet ikke om dette er noe som er gjengs for alle Siba-butikker, men den i Trondheim har jeg bare godord om.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •