Hvorfor er denne annonsen fortsatt aktiv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor er denne annonsen fortsatt aktiv?

Gitt norsk lov; hvorfor tillates denne annonsen på AVforum?

Hvorfor er denne annonsen fortsatt aktiv?-uten-navn-png

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble jo solgt her til lands, men siden ble den trukket tilbake. Det er neppe slik at man har hjemmel til å kreve filmen inndratt fra de som har kjøpt den, så derfor vil det også kanskje være lov å selge de eksemplarene som allerede finnes.

Jeg understreker at dette er synsing og "mannen i gata"-oppfatning fra min side.

For øvrig er jeg enig i at filmen ble forbudt. Visse ting kan ikke fly under parolen om yttringsfrihet eller slikt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt syn er også fra "mannen i gata", og med den moderering som dette forumet har så MÅ annonsen slettes.

Jeg tviler derimot (desverre) at det blir utført. Delvis fordi det er jeg som ber om det, og delvis fordi man muligens har et slapt forhold til ytringsfrihet.

Å moderere en annonse er ingen lett besluting; men hadde jeg fortsatt vært moderator her på forumet ville annonsen vært slettet.

Jeg håper derimot at mitt "halvtomt glass" positivt transformeres til "halvfullt".

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ulovlig for utsalg i Norge, akurat som en bil fra 70 tallet ikke lengre møter sikkerhetsstandaren.

Men de som alerede er solg ut under lov er lov å vidreselge(som gamle biler). Det finnes untak selvfølgelig. Som med medisin som er ført opp på narkotikalisten og elektronikk som er tilbaketrukket fra markede pga feil ol.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg tviler derimot (desverre) at det blir utført. Delvis fordi det er jeg som ber om det, og delvis fordi man muligens har et slapt forhold til ytringsfrihet.
    Er vanligvis ikke for at trynefaktor skal spille inn, men dersom det faktum at det er du som ber om det fører til at annonsen får bli værende så skal jeg akseptere det denne ene gangen

Jeg mener det er akkurat ytringsfriheten som forsvarer at denne viktige filmen skal få eksistere, kanskje den illustrerer grusomme ting, men det er det mange filmer som gjør. ('Hereafter' skulle jeg hatt usett ja.. )

Det er fy når kina sensurerer, men når filmtilsynet gjør det så er det helt greit ? Det er vel trossalt en gjeng gretne gamle gubber so sitter å synser filmsensuren, og folk flest synes at 90% av det vi kaller underholdning er søppel..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med voldtekt av spedbarn og lik som fascinerer DEG?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen insinuerer at det er det som skjer i scenen, man ser aldrig seksuell kontakt. og fosteret du ser før "antatt handling" er tydelig en dukke.

"Hva er det med jødeutryddelse som fasinerer alle de som liker dokumentarer fra ww2?" Beklager, men det virker som dere er ute etter å kværulere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh. Så de som synes overgrep mot bl.a. jødene ikke "var så kult" er kun kverulanter. Nice...eller mer presist: Skremmende.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen viser voldtekt av et nyfødt barn. Dette er ikke lov, på lik linje som det å drepe noen - som 90 % av alle andre filmer på markedet viser.

Selv om jeg personlig mener det er verre å fremstille førstnevnte situasjon på film (gjør meg fysisk syk) så mener jeg det må ekstremt mye til for å hindre ytringsfriheten, jf. muhammed-karikaturene ...

Så i denne saken vet jeg faktisk ikke hvor jeg står, men jeg mener at å slette annonsen er et overtramp siden norske myndigheter tillot salget en periode, og saken ikke har tilbakevirkende kraft (så vidt meg bekjent).

Dette er en viktig tråd, håper det blir en bra diskusjon ut av dette. Vi på Avforum er jo mildt sagt i kjernegruppa av de som bør bry seg om slikt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er latterlig hvordan diskusjonen rundt denne filmen snevrer seg inn rundt, det jeg regner med er en eller 2 korte scener i filmen, og at Dere så automatisk regner med at siden folk har lyst å se denne filmen så må de 'tenne' på disse påstått grusomme tingene som fremstilles i filmen..

Så alle som har Rambo tenner på å se folk bli massakrert med 50 kaliber ??

Ta Dere sammen folkens, som jeg har sagt opptil flere ganger, DET ER BARE EN FILM!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh. Så de som synes overgrep mot bl.a. jødene er kun kverulanter. Nice...

Den første forsto jeg ikke:S

Ingen ting med det fasinerer meg. Hvorfor spør du om slikt?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ akto:

Gode poeng, men tilbakevirkende kraft er allerede en passert fase. Vi er ikke der. Annonsen må bedømmes slik forbudet mot salg av filmen håndheves pr. dags dato.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poeng, men tilbakevirkende kraft er allerede en passert fase. Vi er ikke der. Annonsen må bedømmes slik forbudet mot salg av filmen håndheves pr. dags dato.
    Så lenge det ikke er en forhandler registrert hos medietilsynet som annonserer så er forbudet heldigvis helt urelevant.

Har fått den engelske utgaven på Bluray, men SKAL ha/se den uklippede.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er latterlig hvordan diskusjonen rundt denne filmen snevrer seg inn rundt, det jeg regner med er en eller 2 korte scener i filmen, og at Dere så automatisk regner med at siden folk har lyst å se denne filmen så må de 'tenne' på disse påstått grusomme tingene som fremstilles i filmen..

Ta Dere sammen folkens, som jeg har sagt opptil flere ganger, DET ER BARE EN FILM!!
    De, Dem og Deres er høflighetsform. "Dere" skal ikke skrives med stor forbokstav. Det vet alle som ikke liker å se barn mishandles.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker noen tilbake til da Mad Max var ulovlig i norge? Var den da ulovlig å vidreselge, det kan kansje være en retningslinje å gå etter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Den første forsto jeg ikke:S

Ingen ting med det fasinerer meg. Hvorfor spør du om slikt?
    Det var du som sa at "Hva er det med jødeutryddelse som fasinerer alle de som liker dokumentarer fra ww2?". Ikke jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker noen tilbake til da Mad Max var ulovlig i norge? Var den da ulovlig å vidreselge, det kan kansje være en retningslinje å gå etter.
    Hvor mange barn og lik ble voldtatt i MM? Retningslinjene modnes, min venn, du er bare p.t. mer pervo enn tiden tillater...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo Tiger. Men før du redigerte svaret ditt så var det litt kryptisk for meg hva du ville frem til.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Jeg tror du forgriper dette litt. For min del tror jeg svært få vil ha et slikt utbytte av filmen, men at noen får det er jo selvsagt, all den tid filmens publikum sannsynligvis gjenspeiler befolkningen sett under ett, og at det der finnes noen gale mennesker. Det er uansett ikke poenget.

Filmen tråkker over noen grenser som er svært vanskelige å godta for svært mange. Det å se mennesker bli skutt med .50 eller bli tatt av dage på andre fantasifulle måter er noe veldig mange av oss har blitt vant til, og på en måte aksepterer - endog bifaller om situasjonen tilsier det. Jeg håper allikevel ikke vi kommer dit hen at vi er likegyldige når våre aller svakeste utsettes for slikt som denne filmen skildrer. Jeg har ikke sett filmen, kun lest omtaler. Se mine meninger i det perspektivet. Jeg ønsker ikke at slikt skal være "stuerent" eller brukes som en billig effekt slik som drap har blitt på film ...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akto: Du er mao. i ferd med å ta parti på "de godes side"?

Jo Tiger. Men før du redigerte svaret ditt så var det litt kryptisk for meg hva du ville frem til.
    Det var derfor jeg redigerte svaret; for å fremstå krystallklart.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •