Hvorfor er denne annonsen fortsatt aktiv? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden har ingen ting med feilmeldinger eller support å gjøre, og flyttes til mer egnet kategori.
    Strengt tatt burde rapport-funksjonen vært brukt til silke henvendelser. Uansett, det er jo blitt en liten debatt ut av dette, og det er jo bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Har filmen et innhold som gjør at den er forbudt etter norsk lov?I såfall er det også forbudt å eie den og ta den inn fra utlandet, og de som har den må levere den inn til politiet eller ødelegge den.

Hvis filmen derimot er lovlig, så bør det være opp til den enkelte om en ønsker å se den og også annonsere etter den.

Går det ikke an å undersøke med Medietilsynet da? Er den ulovlig å eie i Norge, eller er den bare stoppet for kinovisning/ butikksalg?
    «Verdens verste film» forbudt i Norge: - Forbudet virker mot sin hensikt - VG Nett
    Film totalforbudt i Norge etter tips fra videobransjen

I et brev til Cinematic Vision AB i Sverige, datert 29.06., skriver Medietilsynet at filmen strider mot paragraf 204a og 382 i straffeloven. Det betyr at filmen ikke kan være registrert i videogramregisteret og vil være forbudt å omsette.
    Forbudt å omsette, er ikke det samme som forbudt å eie.
    Spørsmålet om blir om "forbudt å omsette" også dekker kjøp og salg av brukte eksemplarer mellom privatpersoner.

Sikkert noen jurister som raskt finner ut at det?

---------------------------------------

Uansett synes jeg denne tråden er en dårlig ide som bare er med på å skape mer blest om filmen.
    Jo lenger denne tråden går, jo mer sannsynlig er det at flere avforumere ser filmen.
    Og i stedet for å lage denne tråden for å klage på en annonse, som man diskret kunne gjort til moderatorer, fremstår den nå mer som en fordekt anledning til å løfte pekefingeren og heve seg over andre, a la:
    Hvis noen etter å ha blitt informert ..... fortsatt støtter produksjon, markedsføring, fremvisning og etterspørsel etter å se denne filmen,er jeg ute av stand til å kommunisere med dem. De er av en annen type menneske enn jeg.
    På samme måte som VG sin artikkel er unødvendig er også denne tråden unødvendig.
    Filmen er allerede forbudt.
    Noen mennesker, helt sikkert av forskjellige grunner, vil UANSETT se filmen. For alle andre sin del gjelder det å dysse den ned. Den finnes ikke lenger i hyllene.
    Men mennesker er nyskjerrig av natur, spesielt mot det som er forbudt. jf. Adam og Eva inkl. eplet.

Sånn sett blir spørsmålet til trådstarter hva som er mest verdt:
    En diskusjon om hvorvidt annonsen skal få leve (avforumpolitisk spørsmål, evnt norsk lov), med garanti for å gjøre flere oppmerksom på denne "spennende" filmen, på et nettsted for bl.a. filmentusiaster (?).

Eller om det lønner seg å la en liten annonse passere i stillhet, og svelge en liten kamel.

--------------------

God sommer! :-)
    La oss håpe det blir litt sol snart, slik at vi slipper å tråle nettet for filmer vi kan se i regnværet :wink:

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg ikke slik at jeg er gira på å se filmen, det er en prinsippiel mening om at sensuren i norge overgår nye høyder hva anngår fornuft. Barrierer brytes daglig, men siden dette skjer fiktivt skal det ikke være ok? Du skal sannelig ikke langt tilbake i tid før nakne kvinnfolk var bannlyst, det samme gjelder informasjon om sex ,noe vi pr idag har godtatt. Hvis man ønsker å se filmen gjør ikke det seerne automatisk til overgriper, drapsmann whatsoever. Og til 7. og sist er det frivillig å se den. Mye som er ulovliggjort i norge omsettes, det til værre formål en øyets' skue også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är Salò, or the 120 Days of Sodom bannlyst här i Norge? Jag vet den blev det i Sverige i min ungdom, men jag han se den, vilket jag i och för sig ångrar.
    Inte att jag vill se den film vi pratar om här, men det verkar bli ca samma bryderi kring det hela?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Är Salò, or the 120 Days of Sodom bannlyst här i Norge? Jag vet den blev det i Sverige i min ungdom, men jag han se den, vilket jag i och för sig ångrar.
    Inte att jag vill se den film vi pratar om här, men det verkar bli ca samma bryderi kring det hela?
    Liste over filmer som har vært forbudt i Norge, Listen er tatt fra Wikipedia.

Regner med at straffelov etc. ble brukt flittig selv i disse tilfellene. Jeg synes det er pussig at rimelig oppegående mennesker skal sette all sunn fornuft til sides bare fordi en film er litt over streken for Deres grenser. Tviler på om noen av motstanderene av Serbian Film villle argumentert like bastant på vegne av noen av disse. (tvert imot tror jeg heller at Dere har vært 'lovbrytere' selv en gang eller to mtp denne listen ?)

An Eye for an Eye
    Beleiringen (film 1983)
    The Big Boss
    Bonnie and Clyde (film)
    Breaker! Breaker!
    Cannibal ferox
    Cannibal Holocaust
    The Cannibal Man
    City of the Living Dead
    Class of 1984
    Contamination
    Creepshow
    Dawn of the Dead
    Day of the Dead
    Death Wish II (film)
    Den djevelske hevnen
    Det er ingen synd
    Det lever!
    Død & begravet
    Eaten Alive!
    Enter the Dragon
    Enter the Ninja
    Evil Dead II
    The Evil Dead
    The Exterminator
    Eyes of a Stranger (film)
    Fist of Fury
    Game of Death
    Halloween II
    Hard to Kill
    Hells Angels on Wheels
    ******* år 2019
    Hi-Riders
    The Howling
    Jaktoffer
    The Killing of America
    Lovløs purk
    Mad Max
    Motorsagmassakren
    The Mountain of the Cannibal God
    Nightmare City
    The Ninja Enforcer
    Pray for Death (film)
    Profeten Brians liv og historie
    På farlig grunn
    Raw Force
    Revenge of the Ninja
    RoboCop 2
    Rosemary's Killer
    Salò eller Sodomas 120 dager
    Savage Streets
    Shogun Assassin
    Silent Night, Deadly Night
    Stone – motorsykkelbandens hevn
    Sudden Impact
    Superstition
    The Texas Chainsaw Massacre 2
    To mistenkelige personer (film)
    Way of the Dragon

Kategori:Filmer som har vært forbudt i Norge - Wikipedia
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salò eller Sodomas 120 dager er ikke lenger forbudt i Norge, dette er en film som er temmelig syk, og veldig mye sykere en A Serbian Film, foruten HD og moderne effekter osv.
    Veldig mange mener Salò eller Sodomas 120 dager er en veldig bra film, og den får jo frem et poeng.
    Selv syns jeg filmen var kjedelig da den var veldig lang-drøyd og ikke hadde noe som fanget interesse.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Strengt tatt burde rapport-funksjonen vært brukt til silke henvendelser.
    Strengt tatt har minst to brukere brukt rapport-funksjonen uten verken effekt eller tilbakemelding.

Jeg ser på det som unnfallenhet å la annonsen bli stående med henvisning til at filmen ikke var forbudt å omsette tidligere. Tidligere fikk 16-åringer lov å kjøpe tobakk, det gjør det ikke greit å tilby dem tobakk via AVtorget i dag (for å bruke et samtidig søkt og relevant eksempel).

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Strengt tatt har minst to brukere brukt rapport-funksjonen uten verken effekt eller tilbakemelding.

Jeg ser på det som unnfallenhet å la annonsen bli stående med henvisning til at filmen ikke var forbudt å omsette tidligere. Tidligere fikk 16-åringer lov å kjøpe tobakk, det gjør det ikke greit å tilby dem tobakk via AVtorget i dag (for å bruke et samtidig søkt og relevant eksempel).
    Tobakk (og alkohol for den saks skyld) er vel ikke tillatt omsatt på denne måten verken før eller etter en alders-endring, så det argumentet blir usammenlignbart.

Du kan dog bruke den sammenligningen som ble gjort tidligere i tråden om et EU krav som en bil-forhandler må forholde seg til, men som en privatperson ikke behøver.

Filmen er KUN blitt forbudt for salg over disk, og ikke privat eie (og det vil den trolig heller aldri bli) og følgelig så er salg mellom privat personer fullt lovlig og folk som er uenige må ta til takke med å.. vel.. være uenige
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett i lys av forrige ukes hendelse så får hver enkelt medlem / gjest spørre seg selv: Hvem står på rett side i denne tråden? De som vil se denne søppelfilmen? De som søker å forby den? Moderatorene?

Jeg tipper "midten".

Moderatorene har utvist svært svakt (men dog modig) aktsomhet i denne tråden. Gi en link til "Elkjøp", og tråden modereres, men ta opp en diskusjon om vold ... ulovlighet ... og annonsen lever videre.

Beats me.

Mulig jeg er shallow...

Sitat Opprinnelig postet av Shallow
    Er latterlig hvordan diskusjonen rundt denne filmen snevrer seg inn rundt, det jeg regner med er en eller 2 korte scener i filmen, og at Dere så automatisk regner...
    Ja. "Litt" betyr jo lite.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sett i lys av forrige ukes hendelse så får hver enkelt medlem / gjest spørre seg selv: Hvem står på rett side i denne tråden?
    Gjett om jeg har venta på den..

Var bare et spørsmål om tid før denne diskusjonen skulle utvides til at alle som har den minste nyskjerrighet for denne filmen selvfølgelig støtter hendelsene i oslo sist uke.

Tror faktisk jeg skal være 'voksen' nok til ikke å la meg villede ut i denne diskusjons retningen. Bare ved å antyde dette så gjør du jobben for meg..

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig jeg er shallow...
    Nei, du er Tiger, JEG er Shallow_

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne blir nå også sluppet i USA, forhåpentligvis i Uncut utgave da jeg har gruet meg litt til å måtte se den med norsk tekst (DET er tortur det )

A Serbian Film (Blu-ray) | Invincible Pictures

BD Horror News - Controversial 'A Serbian Film' Gets Limited Edition DVD/Blu-ray Release

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, jeg håper ungene mine slipper å vokse opp i en tid der filmer som dette er lørdagsfilmen på tv2.
    Grensene flyttes jo stadig lengre, jeg mener den grensen er passert for lenge siden.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A serbian film

Kan dog ikke si noe annet at det er en fæl film. Har sett mye rart som horror fan, men denne var værre en feks Martyrs og Inside, som er ekstremt (synes jeg) fæle filmer

Moderator edit: Fjernet annonsering i tråd

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt av en diskusjon på ett Audio Video Forum.

Må nok se meg litt enig i Tiger i henhold til at det er en film som er blitt satt som ulovlig for distribuering, og dermed er ei slik annonse upassende å legge ut.
    Hvorvidt dette skal tolkes til at det også dermed ikke er lov å omsette filmen som privatperson og at annonsen dermed burde bli slettet får bli opp til noen som kan lovverket godt nok.

En ting er i hvert fall sikkert. Takket være tråden er jeg nå opplyst nok til at jeg ikke kommer til å se denne filmen.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Kan dog ikke si noe annet at det er en fæl film. Har sett mye rart som horror fan, men denne var værre en feks Martyrs og Inside, som er ekstremt (synes jeg) fæle filmer
    Dette må være ett av de mest provoserende innleggene hittil på forumet med tanke på hvilke budskap trådstarter prøvde å få frem...

Moderator edit: Fjernet referanse til salgsannonse i Quote

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Punktum Finale

Syns dette var en meget underholdende diskusjon. Jeg ser den har vært død i et par mnder nå, men kjeder meg å føler for å krangle litt jeg også Neida. Jeg holder meg utenfor diskusjonen om denne filmen ”burde” vært lovlig eller ikke med hensyn til jeg får ikke den store gleden av å delta i en diskusjon hvor partene personlig angriper en annen på grunn av ens personlige meninger.

Jeg syns det var så ufattelig mye usaklig her i forhold til trådstarter’s opprinnelige spørsmål så jeg ville bare trekke inn ”norsk lov” i henhold til hvorfor denne filmen faktisk ble forbudt. Og hva som er forbudt med den.

Medietilsynet mente den var i strid med straffeloven §204a og §382.

§ 204a. Den som

a. produserer, anskaffer, innfører, besitter, overlater til en annen eller mot vederlag eller planmessig gjør seg kjent med fremstilling av seksuelle overgrep mot barn eller fremstilling som seksualiserer barn.

§ 382. Med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder eller med begge deler straffes den som utgir eller frambyr til salg eller leie eller på annen måte søker å utbre film, videogram eller lignende der det i underholdningsøyemed er gjort utilbørlig bruk av grove voldsskildringer.

Nå kan dere jo lese disse to paragrafene selv og se hvorfor.

Svar på trådstarters spørsmål: Gitt norsk lov; hvorfor tillates denne annonsen på AVforum?

Vel, gitt norsk lov så er det ikke straffbart å ha en annonse om å ønske å kjøpe den. Det er ulovelig å faktisk kjøpe den, men ikke si at man ønsker å kjøpe den.

Hadde annonsen vært ”vil selge” så ville det vært en annen sak.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •