Projektor + lcd-tv eller bare plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor + lcd-tv eller bare plasma?

Hei,

Legger denne posten i generell chitchat slik at vi kan tillate litt mer friere tone.

Nå som jeg nettopp har fått igjen pengene for min AE500 har jeg et problem. Hadde i utgangspunktet tenkt å kombinere denne projektoren med en 17-22" lcd-tv som kunne brukes som en dagsrevyen-tv (og liknende). Får igjen i overkant av 15.000 for A500 samt at jeg hadde tenkt å bruke rundt 10-12.000 kr på lcd-tv. Totalt blir dette rundt 25-27.000 kr som akkurat skulle holde til en Panasonic 37" plasma-tv.

Hva ville dere gjort i min situasjon? Svidd av alle pengene på en plasma eller gått for den projektor+lcd-tv løsningen? Sitteavstanden til tven er ca 3 meter. Pga av rommets størrelse (rommet er lite..) er det ikke mulig å kombinere projektoren med en billig crt-tv.

Det siste alternativet er selvsagt å gå for ultimat billedkvalitet og kline til med en 32" crt-tv fra Loewe, men da ingen projektor..

Takker for alle kreative forslag

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du bor på hybel som jeg gjør så ville jeg nok i din situasjon bare kjøpt Plasma da det funker så utrolig mye bedre å se TV på.

På den annen side så vil ikke jeg kjøpe Plasma før jeg får en perfekt TV til under 30k (HDMI, 10 bits, flimmerfritt og WXGA oppløsning)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Siden du bor på hybel som jeg gjør så ville jeg nok i din situasjon bare kjøpt Plasma da det funker så utrolig mye bedre å se TV på.
    Tenker i noe samme retning, men har forstått det slik at en lcd-tv i et fullt opplyst rom vil ha en "bra nok" bilde det også. En 22" lcd-tv skal uansett kun brukes til litt sporadisk tv-titting, ikke til film. Prisnivået på disse små djevlene er forøvrig helt hinsides..

På den annen side så vil ikke jeg kjøpe Plasma før jeg får en perfekt TV til under 30k (HDMI, 10 bits, flimmerfritt og WXGA oppløsning)
    Jau, at panasonicen ikke har dvi/hdmi inngang er totalt meningsløst. Perfekt bilde får vi vel aldri, men høyere oppløsning ville hjulpet.

Har sittet og tenkt slikt fram og tilbake nå, lurer på hva det blir til..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du TV-slave? I så fall bør du kanskje gå for en fet TV / plasma. Selv synes jeg LCD er prima til litt nyheter og serier, mens projektoren tar seg av spill og film.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ingen FET plasma. 27.000 kr er absolutt maks av hva jeg kan betale for en slik sak og helst hadde jeg sett prisene langt lavere.

Er ingen tv-slave, men noe titting blir det vel.. Spiller en del tv-spill og da gjerne bilspill og andre nettspill over ps2 som gjør at det blir mye stillestående bilder. Er litt redd for å brenne inn saker og ting i plasmaen, men dette problemet er kanskje blitt litt mindre med årene?

Sidesprang, men hva gjør en dersom en greier å brenne inn en luguber nettside med sporadisk påkledde representanter for det motsatte kjønn egentlig? Kinkig problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sidesprang, men hva gjør en dersom en greier å brenne inn en luguber nettside med sporadisk påkledde representanter for det motsatte kjønn egentlig? Kinkig problem?
    Kinky problem uten tvil -- for så vidt uavhengig av de lettkleddes kjønn. Elkjøps returrett er god å ha da. Skulle gjerne sett opptrinnet...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er galt med å bruke en projektor til sporadisk tv?
    Kjører du TV som 4:3 innenfor et 16:9 bilde så fungerer det sånn
    noenlunde synes nå jeg (sålenge 16:9 bildet ikke er 100"+).

Og for 27k så er du nesten oppe på en benq PE8700...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektor til TV-titting er helt OK. Men det er dette med lyskontroll. Du slipper å dra for alle gardinger og å slå av lyset dersom du har en TV. Jeg synes derfor det optimale er en LCD-TV + projektor. Trenger ikke koste all verden, og gir bra resultat under alle forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, Eystein sa alt det jeg ville si. I tillegg kommer det med pærepris og levetid. En tv skrus gjerne av og på flere ganger i løpet av dagen og står ofte på i bakgrunnen hele kvelden. Gjør en dette med en projektor går pæra ganske fort og ny pære er ikke veldig billig..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg hadde kjøpt en Benq7800 og en 19" lcd (pc skjerm)+ et tv kort til tv bruk når plassen er så liten :wink:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på LCD og plasma sett bort ifra at LCD koster mer per tomme?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    martin: Denne TV-guiden på hjemmekino.no gir deg en fin innføring om de forskjellige tv apparatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til avstanden fra nederste bildekant og ned til enden av foten på den Panasonic 37" plasmaen? Nok til å putte en senterhøyttaler foran selve plasmaen?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper uten å ha målt at det skal gå fint. Er minst 10 cm bare fra bunn av skjerm til bunn av tv og så kommer fot i tilegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger minimun 20 cm for at det skal gå.

Har du testet de nye 23" widescreen lcd-tvene fra Philips Peakman?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett dem i byen enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Om jeg går får lcd-tv varianten er det disse som står øverst på ønskelisten. Da tven må stå under lerretet kan de ikke være mer enn ca 40 cm høye.

Som et billigere alternativ har jeg også tenkt på panasonic sin 17" 4:3 lcd-tv. Noen andre jeg også burde se etter? En lcd-monitor i denne størrelsen som noen foreslo kommer ikke til å fungere da disse har en bredde/høyde forhold på 5:4.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, begynner nesten å lure på om jeg ikke skal gå for en 32" CRT-TV fra Loewe i stedet. Sitteavstanden med denne TVen blir ca 260 cm med den TVen og ca 300 cm med en plama/lerret. Lurer på om ikke leiligheten er for liten til å tenke på hjemmekino..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, da var det klart. Min lokale hifi pusher hadde en kampanje på Loewe Aventos 3981 ZW til 10 høvdinger. Levert på døra i løpet av en til to uker.

De resterende 17 høvdingene settes på sparekonto og brukes til projektor den gangen jeg flytter til en større leilighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •