Mc kjøring !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34

Tråd: Mc kjøring !

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah. Bare må ha judgment day 2 da!
    Så helt rå ut. Har selv kjørt meg av på R Ikke særlig gøy, på vei til jobb i 2001. Vart kondem av sykkelen. Var griseheldig og sklei på gresset bortover istedefor asfalten.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man få tak i Judgement Day 2? Den så dødsrå ut...
    Skal selv ha sykkel på vårparten....
    Også ghost rider er verdt å sjekke ut foresten..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Ah. Bare må ha judgment day 2 da!
    Så helt rå ut....
    Sjekk her:
    http://www.sportbilen.se/shop_prod.p...mp;kat=mcsport

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeesp.

Ghostrider er så sinnsyk mye bedre. Anbefales på det sterkeste. Får Getaway in Stockholm til å virke som slow motion.

Active tco sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Gjeesp.

Ghostrider er så sinnsyk mye bedre. Anbefales på det sterkeste. Får Getaway in Stockholm til å virke som slow motion.
    Hvor kan man få tak i den?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC ++ er mitt tips.

Finnes 3 Ghostrider filmer som jeg har iallfall.

Det er morsomt når han har 3- 4 politibiler etter seg i stockholm og han ligger fremst på bakhjulet og cruiser.

Han kjører opp til politifolk for å få de etter seg. En klipp så dundrer han forbi med snøscoter forbi en politikontroll.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han blir jo stoppet engang... På tråsykkel :lol:

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Han blir jo stoppet engang... På tråsykkel :lol:

Mvh
    Ja, men de kan vel ikke bevise at det er samme fyren. Er jo ikke sikkert det er det heller.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Når han kommer i fullt MC utstyr på den lille tråsykkelen i trafikk-kontrollen.
    Holdt på å le meg skakk.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at Ghostrider er minst to personer. Det er ikke samme fyren som kjører alt. Se på formen på skuldrene og ryggen. Han som kjører skuter og GSX-R 1000 er slankere, han som kjører Hayabusaen er kraftigere. Det er nok snakk om bokstavlig talt Team Ghostrider. Fyren på tråsykkelen var en tilfeldig fyr de betalte 1000 kroner for å sykle bort til politiet etter at de hadde varslet dem om at Ghostrider skulle komme ut til det ukentlige MC-treffet. Han kunne ikke si noe, for han visste ikke noe. Genialt! Og Hayabusaen som ble kjørt i første film ble stjålet om natten da den var på en MC-utstilling. En kjenning i Stockholm sier at de fleste mener å vite hvem Ghostrider (iallfall en av dem) er, men de kan ikke beviser det. Han er tidligere verdensmester i bakhjulskjøring, opprinnelig fra Nord-Sverige eller Finland, hvis jeg ikke husker feil.

Men hva er den tredje filmen, Peakman? Jeg har Ghostrider - The final ride (som morsomt nok er den første...) og Ghostrider Goes Wild. Eneren er hakket bedre, særlig den første kjøringen. Men det er mer morsomt ekstramateriale på toeren, som når de kjører snøskuter på vann. Det var kjente takter for kona, hun er fra Kirkenes! :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager jeg roter. 2 av filene jeg hadde var samme filen men forskjellige navn og vips hadde jeg 700 mb ledig på serveren.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en film av en som for noen år siden satte rekord rundt ringveien rundt Paris. Så den på fransk TV og den finnes visst også på nettet. Jeg ble rett og slett dårlig av å se på, vedkommende tok absolutt alt av sjangser. 240 (om jeg husker riktig) mellom to lastebiler i en sving fx....

Vedkommende døde da han et par uker senere prøvde å slå sin egen rekord.

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den filmen også. Han kjører rimeligt sykt ja.

Filen heter Getaway in Paris. 56 mb ca.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte se Getaway in Paris en gang til for å mimre. Ja denne er kanskje den værste. Mannen er SYK i hodet. 250 kmt i timen og så skifter bilen foran plutselig felt. Da er det såvidt det ikke skjærer seg helt for han.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de filmene dere prater om har jeg sett de 2 Ghostrider filmene.
    Moro og stilig i begynnelsen, men etter jeg har sett begge må jeg bare si at jeg hater fyren/fyrene. Helt sykt med sjangser de tar. Gamble med sitt eget liv er greit, men når det er fare for andre sine liv er det ikke moro lenger. Håper de åker i burer på lang tid. :!:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant observasjon. Jeg tor ikke du har fulgt så godt med når du har sett dem. Vis meg ett sted i en av filmene der Ghostrider setter andres liv i fare! Hvis du noen gang hadde opplevd en kollisjon mellom MC og bil ville du visst at det skal veldig mye til før de i bilen blir skadet. Særlig ved en påkjørsel bakfra eller fra siden. En ren frontkollisjon er det teoretisk mulig at deler av sykkel eller fører kommer inn gjennom frontruta, men fra siden eller bakfra er det tilnærmet umulig.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklar meg hvordan 150kg kan treffe siden av en bil i 250 uten å skade noen...

PS. har du lappen? Det burde du nok ikke...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt. En sidekollisjon på motorvei er aldri rettvinklet. Det som skjer er at sykkelen blir dyttet til siden, velter og sklir bortover asfalten. En kollisjon bakfra vil bli mildnet sterkt av at bil og motorsykkel beveger seg i samme retning (istedenfor 90+90 blir det 150-90). 90 % av kjøringen i Ghostrider-videoene består av kjøring på steder der det å treffe en bil rett i siden ikke er en fare. Resten foregår i bygater, men der er det aldri snakk om så store hastigheter at det er noen større fare. En solid kollisjon rett fra siden, hvis bilen er på vei ut og sykkelen kommer i full fart, er selvsagt farligere. Her er et omtrentlig forløp:

Slik en sykkels horisontale tyngdepunkt er konstruert, vil trykkpunktet på forhjulet treffe en normalt stor bil ca. 1/3 oppe på døren, og der vil den ikke bøye innerdel av døren langt nok inn til at fører/passasjer tar skadet. At gaffelen bøyer seg tar opp rundt 40 % av kraften, hvis jeg husker tallene riktig (leste en artikkel om dette i engelske eller amerikanske Superbike for 10-15 år siden). Deretter vil sykkelen vippe oppover og bruke resten av kreftene til å smelle salen i bilens takkant. Denne vil ta opp resten av smellen, og det skal meget stor hastighet til før bilisten blir alvorlig skadet (splintskader kan man selvsagt ikke garantere mot, så "don't try this at home, kids!). Mc-føreren har imens enten truffet taklinjen først eller sust over taket, det siste er vanligst.

Hvis biler skulle tåle så lite fra siden som du later til å tro, ville 90 % av alle sidekollisjoner med en annen bil ført til dødsfall.

Og ja, jeg har hatt lappen for mc og bil i 20 år. Aldri mistet den, men det skyldes mer at jeg vet hvor man kan kjøre fort og hvor man bør holde seg i skinnet. Jeg har et gjennomsnitt på én fartsbot hvert fjerde år, så selv ikke prikkene burde knekke meg! :wink: reglene er egentlig enkle: Aldri for fort i 40 og 50. Sjelden for fort i 60. 10 km over i 70, 15-20 over ellers.

Det folk som selv har kjørt en del fort på mc (hm, vel, ja...) legger merke til med Ghostrider er ikke det som "amatørene" ser. De siste ser ting som ser farlige ut, men som egentlig ikke er det. "Proffene" legger merke til hvor utrolig dyktig han er, flere steder syns det tydelig at han har tenkt tre til fire trekk (forbikjøringer) forover, så en forbikjøring som egentlig virker merkelig, blir logisk når man ser hva som er to biler lengre framme. Det er det som skiller klinten fra hveten, og jeg må med skam melde at jeg faller fra der som klinten. Det er uhyre få som er i stand til å kjøre som Ghostrider i mer enn 15 sekunder. Jeg ville mye heller sett ham på veien enn guttunger på 18 som nettopp har fått mc-lappen og kjører en 600 som de har fjernet plomberingen på (av mellomklassesyklene er vel minst halvparten tilbakeført til full kraft, har jeg lest enten i Bike eller MC Avisa). Husk at Ghostrider med 99 % sannsynlighet har bakgrunn fra roadracing. Der lærer man å tenke i høy hastighet. Mye høyere enn normale sjåfører.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •