Er det verdt å oppgradere til Denon 3805 og 3910?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det verdt å oppgradere til Denon 3805 og 3910?

Jeg har fundert på å oppgradere reciever og dvd, da romkorreksjon, DVD-A / SACD, DVI, PLIIx samt en en del andre funksjoner frister..

Men er det verdt å betale over 10000,- imellom (altså om jeg selger min gamle 3801 og DVD-2800)?

Tenker blant annet på bildekvalitet, er det noe særlig å hente, pkt 1 pga nyere/bedre spiller, og pkt 2 pga evt. overgang til DVI?

Må ha ca 12m kabel fra DVD til projektor (BenQ PE7800), hva vil være best med hensyn til at det er lang kabel, DVI eller komponent?

Hadde kanskje klart meg med 2910 også, men skal man ha 5.1 analoge kabler også så er jo prisforekjellen mindre opp til 3910 (som ikke trenger dette pga Denon-link).

Er det noen "ulemper" bortsett fra at det koster, at jeg liker min fjernkontroll til 3801 bedre, og at gullfargen blir borte (har jo gull forsterkere også)?

Er det andre gode alternativer til disse, og da under 20K? Kanskje en reciever fra Rotel, samt en rimeligere DVD spiller?

Noen som har noen tanker? Bør jeg leve uten de nyeste forkortelsene på utstyret, og heller oppgradere til børstet stål på kjøkkenet kanskje?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget bra alternativ (og bedre sikkert :-)) er vel Yamaha
    RX-V2500 og Yamaha DVD-S2500.

http://www.audioholics.com/cedia/ced...00receiver.php

http://www.audioholics.com/cedia/ced...hadvds2500.php

Eller Marantz SR 8500 og Marantz DV 9500

http://www.audioholics.com/cedia/ced...antzsr8500.php

http://www.audioholics.com/cedia/ced...antzdv9500.php

Med disse produktene så slipper du iallfall å betale overpris grunnet null konkurranse.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse produktene er ikke "billigere" enn Denon, om du tror det..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Disse produktene er ikke "billigere" enn Denon, om du tror det..
    På de produktene så finnes det reel konkurranse slik at han kan få en god pris.

Hvis du ser på denne listen vil du se at Denon 3805 og RX-V1500 koster det samme i England. Kan vel garrantere at det ikke er tilfelle i Norge hvor sikkert 1500 vil koste et par tusen billigere. Men er man frelst av HFK så er det selvsagt vanskelig å se dette :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..ser på listen at AVC-A1XV koster 9k mer enn i Norge.. jaja.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med priser på evt. forslag! (og gjerne navn/link til forhandler). Så får jeg heller selv vurdere hvor "billige" de forskjellige produktene er i forhold til hverandre. Helt enig at hifiklubben overpriser endel produkter, men ikke alltid. La nå det ligge...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke den på nettsiden til HiFi klubben. Hvor har du prisen fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende utsalgspris på yamaha rx-v1500 er 8995,- i norge.
    http://www.hjemmekino.no/database/av...nfo.aspx?ID=83

Veiledende utsalgspris på yamaha rx-v2500 er 10995,- i norge.
    http://www.hjemmekino.no/database/av...nfo.aspx?ID=82

Ville heller satset på Yamaha rx-v2500 enn denon 3805 til samme pris.
    Og burde være en mulighet å få prutet litt på prisen på yamahaen.....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!!

Når priser nevnes er det fint med butikkpris (og butikknavn) og ikke veiedende(villedende) dersom de da ikke er like..

Setter og pris på hva folk synes er bedre med forslagene de kommer med, ikke bare at den er "best"... Vil også minne på at musikk er viktig, dvs. at recieveren bør ha en god forforsterker/prosesseringsdel. Vet ikke hvordan Yamaha er der i forhold til Denon?

Kan også si at siden det står Denon på utstyret jeg har fra før (inkl monoblokker som ikke skal bort), er det mest sannsynlig at det også i fremtiden står Denon på det.
    Derfor er jeg mest interressert i synspunkter på om det er verdt å bruke 10K i mellom for å få litt ekstra "snacks" i forhold til det jeg har fra før!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt vanskelig å komme med butikknavn og annet en veiledende pris på utstyr som ikke er kommet på markedet enda. 8)

Om vi syns det er verdt å oppgradere er vel liten interessant. Spør du norges befolkning så vil de syns at du har sinnsyk bra lyd og at det ikke finnes noen grunn til å bruk et rødt øre mer på det.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er vel litt vanskelig å komme med butikknavn og annet en veiledende pris på utstyr som ikke er kommet på markedet enda. 8)
    Sant nok, men det kan jeg heller ikke vite om ingen skriver det... Men det kommer vel i de butikkene som selger merket fra før (som jeg ikke vet hvilke er).
    Om vi syns det er verdt å oppgradere er vel liten interessant. Spør du norges befolkning så vil de syns at du har sinnsyk bra lyd og at det ikke finnes noen grunn til å bruk et rødt øre mer på det.
    Jo, det er interresant å vite hva dere "eksperter" synes (selvsagt med begrunnelse). Det kan hjelpe meg med å velge, bl.a. fordi det kan komme frem fordeler/ulemper ved utstyret jeg har glemt å tenkte på. Kanskje noen har lignende erfaring med oppgradering, og er strålende fornøyd eller angrer som fy, og da er det kjekt å høre om for en som vurderer det..

By the way, så spør jeg ikke hele norges befolkning, men det er sant som du sier at 90% ikke vil bruke en krone mer på lyd. Men så ar de heller ikke opplevd god lyd. Men så var det TOPIC....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur ikke de nye Yamaha forsterkerene er sluppet for salg i norge enda. Skal visst være release i begyndelsen av oktober...

Har komplett oppsett med Dali Suite (2.8,c0.8,r0,8) pluss en aktiv sub.
    Har hørt denne komboen på HFK med Denon 3805, og hjemme hos meg selv med Yamaha rx-v2400. Likte lyden jeg fikk med Yamahaen best, men dette kan jo vel strengt tatt ikke sammenlignes, da lytteforholdene hjemme og hos HFK ikke er de samme.
    Men uansett, jeg vet jeg får den lyden jeg vil ha med Yamahaen. Bruker er Nad 218 som effektforsterker. Skal bygge ut med et sett til med Suite 0.8 seneere, eller et par med Suite 1.7.
    For meg er det vikti at forsterkeren har muskler til dette, og det tror jeg den har. Prøvde både med og uten effektforsterkeren, og begge deler fungerte fin-fint. Så jeg har bestemt meg for rx-v2500, da dette er en "oppgradering" av rx-v2400, og venter i spenning på at denne skal komme for salg.

Synst høyttalerene mine spillte friskt og fint, og med skikkeli trøkk med begge forsterkerene, men yamahaen hadde det lille uforklarlige som gjorde at jeg fikk "vil ha" følelsen.

Men igjen, det er jo du som skal velge, og leve med lyden. Hvorfor ikke vente til Yamaha rx-v2500 kommer på markedet, og lån denne og denonen hjem til deg selv og prøv?

Vil jo aldri få den lyden du får i butikk uansett.....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Jo det er nok best å prøvelytte hjemme.

Hva slags DVD-spiller kan konkurrere mot Denon (evt sammen med Yamaha eller Marantz)?

Trenger forøvrig ikke kjempekraftig reciever da jeg som nevnt har monoblokker til front (har 603 bak, og f.eks. 3805 holder i massevis til disse).

Ellers kan det være en fordel med reciever (og DVD) som ikke er for spisse i diskanten.

Men som sagt, det jeg er mest hypp på å få innspill om er ikke annet utstyr, men tanker rundt en evt oppgradering...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke den på nettsiden til HiFi klubben. Hvor har du prisen fra?
    Si det, du

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm kan noen forklare meg hva macroblocking er? Så det var en mpeg artifakt men..

Mvh

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere meninger om det er verdt å bruke 10-12K på å få romkorreksjon og SACD/DVD-A ?

(Det finnes sikkert (eller kan lages) en egen tråd om 3910 og dens svakheter...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •