Fristelser vs luksusfellen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kreds til deg for å ta opp temaet når du selv har lidd under problemet, og håper noen får øynene opp av å lese tråden.

Er selv så heldig at jeg kan være litt løssluppen i hifibutikken uten å ty til kredittkortet, men har venner og bekjente som har havnet ut i forbruksgjeldmyra, og den er ikke lett å komme opp av!

Hvis man ikke har penger til å betale regningen i slutten av måneden, så skal man holde seg LANGT unna kredittkort!
    Takk for det, Hybris!

Har betalt ned kredittkort for så å få dm i posten med teksten "bruk kr 1000,- innen en måned og få kr 100,- tilbake". Ingen grenser for kynisme i den bransjen. Altfor lett å få kreditt i Norge i dag og jeg etterlyser strengere kontroll av bransjen. Blir jo bombadert fra alle hold om hvordan vi skal forbruke og bli lykkelige, og bransjen vet å utnytte seg av dette.

Veldig enig i det siste du skriver. Er mange som bruker kredittkort for å betjene matkostnader og regningsbetaling mot slutten av mnd, og når ett er tømt, må man søke om nye.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mottar adressert reklame fra kredittgivere, så kan du be om å bli slettet fra deres mailinglister, fysisk eller elektronisk post. Selv om du skylder dem penger og får "vinduskonvolutter" jevnlig, kan du be dem slutte å sende deg reklame.

Hvis du mottar uadressert reklame, kan du sette opp et "nei takk til reklame" sklilt på postkassa.

Innstikk i aviser, derimot, kan du ikke reservere deg mot. Og jeg er nå så møkk lei disse innstikkene at abonnementet på avisa henger i en syltynn tråd..... as we speek snakker jeg med kundeservice til avisen.... :evil:

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en kjøpe anlegg, kjøp brukt og ikke bare det, men vent..les og vent..
    F.eks nå lå det tidligere i dag en Hegel H2A til kr 6000 på hifisentralen.. Eller min cd spiller til 3500,- skjønner?

Spar opp først..det du kan og vil bruke, så jakt..ikke stup i det første en ser, men vent..dukker alltid opp noe som blir solgt rimelig. Kjøpte først et anlegg selv, og etterpå oppgraderer jeg uten å legge ut noe..dette krever at du bruker tid.
    Fant selv eit par pioneer prologue 8 høyttalerer på gjenbruken til kr 50 pr stk som spiller veldig bra med naim elektronikken i signaturen min. Så det går an.

Å gå i en oppoverbakke, er riktig vei.

Lykke til videre. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Knag86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Skal en kjøpe anlegg, kjøp brukt og ikke bare det, men vent..les og vent..
    F.eks nå lå det tidligere i dag en Hegel H2A til kr 6000 på hifisentralen.. Eller min cd spiller til 3500,- skjønner?

Spar opp først..det du kan og vil bruke, så jakt..ikke stup i det første en ser, men vent..dukker alltid opp noe som blir solgt rimelig. Kjøpte først et anlegg selv, og etterpå oppgraderer jeg uten å legge ut noe..dette krever at du bruker tid.
    Fant selv eit par pioneer prologue 8 høyttalerer på gjenbruken til kr 50 pr stk som spiller veldig bra med naim elektronikken i signaturen min. Så det går an.

Å gå i en oppoverbakke, er riktig vei.

Lykke til videre. 8)
    Veldig enig i det som blir sagt. Jeg kan ikke skrøyte på meg altfor mye penger etter en hard studietid med litt opparbeidet mastercard, men jeg ligger daglig inne på brukten og ser etter gode kjøp så slår jeg til når jeg faktisk har litt penger. Jeg har flere ganger kjøpt billig, prøvd i et halvår og solgt videre til en høyere pris. Dette er mulig og det er viktig å være tålmodig... På denne måten får du også prøvd litt forskjellig utstyr og det syns ihvertfall jeg er skikkelig moro Hadde så lyst på en abrahamsen forsterker for noen måneder siden, men klarte å la være når jeg fikk en pris på 5000,- var vanskelig å tenke igjennom og si nei, men jeg klarte det. Så fikk jeg spart opp litt og plutselig fikk jeg kjøpt en EC Eci-3 istedenfor for 4500,-
    Jeg er veldig glad jeg ikke kjøpte abrahamsen forsterkeren

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Takk for det, Hybris!

Har betalt ned kredittkort for så å få dm i posten med teksten "bruk kr 1000,- innen en måned og få kr 100,- tilbake". Ingen grenser for kynisme i den bransjen. Altfor lett å få kreditt i Norge i dag og jeg etterlyser strengere kontroll av bransjen. Blir jo bombadert fra alle hold om hvordan vi skal forbruke og bli lykkelige, og bransjen vet å utnytte seg av dette.

Veldig enig i det siste du skriver. Er mange som bruker kredittkort for å betjene matkostnader og regningsbetaling mot slutten av mnd, og når ett er tømt, må man søke om nye.
    Et veldig bra tips er jo det å se seg ut noen bestemte produkter. Følge de, og se hva de pleier å ligge på på brukten. Da vet du hva de pleier å ligge på, og kan se når du får en bra deal, eller ikke.

Jeg ser egentlig på kreditt som lånte penger, ikke mine egne. Og som regel er det noen blodøgler som sitter å skal ha pengene tilbake. Tror det er bare på luksusfellen de får til gode avtaler. Men Holdningen er noe av det viktigste. Det er jo bare å se på de i begynnelsen av en episode, og hvordan de endrer seg utover episoden. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Absolutt, man kan gjøre ekstremt bra kjøp på brukten og spare masse penger på det. Er man observant kan man få gode komponenter/høyttalere til nesten 1 tredjedel av nypris, og det er rimelig ekstremt. Mine B&W CM7 er et godt eksempel, nypris hos Hifiklubben er 13 000 kr og jeg betalte kun 6000 kr for mine brukt. Altså godt under halvparten av nypris. Komplett med soundcare spikes og i strøken stand
    Da må jeg bare legge til at du skal være meget godt kjent med produktene før du gjør kjøp på brukten... For.. særlig mtp høytalere og forsterkere så lures det helt vilt på Finn.no med helt ville priser.

Feks gjenganger er JVC forsterker(crap) til priser som slår nytt anlegg. Eller feks Eltax og Proson høytalere.. for priser som slår nypris på surround.no.

Men av og til kan man gjøre et lite kjøp, feks gamle gode BW høytalere til fornuftig pris.. Gamle JBL høytalere til fornuftig pris.

Men da skal du ha litt kunnskap, og ha fulgt med en stund. Eller spørre på forum som dette. Da kan du godt gjøre et kjøp her og der.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Takk for det, Hybris!

Ellers synes jeg det personlig er veldig greit å finanisere hifi og elektronikk lignende delvis kontant. Dvs at jeg bruker over halvparten cash og resten finansiert med lån eller kreditt.

Dette synes jeg fungerer meget bra, og jeg får også da ofte råd til å kjøpe noe som koster litt ekstra og samtidig har jeg god oversikt over økonomien.

Det er jo ellers også et godt råd om man er på budgett å tenke litt over hvilke produkter som gir en meget god kvalitet til en lav pris.

Feks er det jo greit å nevne varer som er av god hifikvalitet men som kanskje ikke akkurat er noe merkevarenavn mtp høy pris på samme måte?

Feks XTZ høytalere, Emotiva forsterkere, Music Angel forsterkere....

Man kan kanskje nevne fler eksempler også på dette...

Ellers får man jo også som nevnt gode tilbud av og til på brukten, feks BW Matrix, JBL Array, Electrocompaniet etc til overkommelige priser.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •