Rep-øvelse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34

Tråd: Rep-øvelse

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan nok med hånden på hjertet si at jeg kunne drept et annet menneske. Men jeg håper for alt i verden at jeg slipper. Tror jeg hadde fått psykiske problemer ihvertfall, om det hadde blitt nødvendig.

Jeg liker ikke krig, men jeg har ingenting i mot mennesker som kjemper og dør for det dem tror på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Nettopp! Og det er ikke en gang på eget forsvar, mange unge gutter sendes til et annet land, for å kjempe noen andre sin krig, om noen andre sine penger!!!
    En fin måte å bekjempe dette på (i hvert fall når det gjelder usa) er å innføre obligatorisk verneplikt for samtlige, også statsledere. Er vanskeligere for en president å starte en krig når ens egen sønn eller datter er med i troppene som fotsoldat.

Den beste løsningen er naturligvis å fjerne alle bevilgninger til militært "forsvar".

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si med hånda si jeg kunne drepe et menneske, men jeg kan også si med hånda på hjertet at jeg aldri hadde kunnet "kjempe for fedrelandet".

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    En fin måte å bekjempe dette på (i hvert fall når det gjelder usa) er å innføre obligatorisk verneplikt for samtlige, også statsledere. Er vanskeligere for en president å starte en krig når ens egen sønn eller datter er med i troppene som fotsoldat.

Den beste løsningen er naturligvis å fjerne alle bevilgninger til militært "forsvar".
    Er det ikke obligatorisk verneplikt i USA?
    Sjønt, hvis alle 18-19 åringer skulle i milliteret ville det antageligvis ikke været mye fiender og penger igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Er det ikke obligatorisk verneplikt i USA?
    Sjønt, hvis alle 18-19 åringer skulle i milliteret ville det antageligvis ikke været mye fiender og penger igjen...
    De som utkjemper kriger for USA er som regel hentet ut fra de fattige områdene hvor militæret er det eneste alternativet. Også er det noen som melder seg frivillig..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var inne år etter deg dada hadde du vell med han odd arne marsteinstredt

og eg trur att dere hadde kunna skutt eit menmeske viss dei trua deres familije
    eg hadde verfall gjort det.
    men vi bur i norge så la oss hope vi slepp å komme i den sitvasjonen..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USA har vel ikke hatt verneplikt siden Vietnam-krigen. Og selv hadde jeg ikke hatt det minste problem med å drepe noen hvis det var mellom ham /henne og meg. Jeg har stått over tilsvarende situasjon i min ungdom, og at motstanderen overlevde var ren flaks for ham. Narkomane med kniv tar man ikke på med silkehansker! Det er utrolig hvor mye rart man kan bruke et søppelkasselokk til... :twisted: Så det er ikke det å drepe for noe jeg har problemer med, det er å dø for noe! Jeg husker ikke hvem som sa det (det kan ha vært Patton), men det er kjent sitat: "Ingen har noen gang vunnet en krig ved å dø for sitt land. Kriger vinnes ved å få motstanderen til å dø for sitt land."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er beløn... straffen for å være flink under førstegangstjenesten. :roll: Fikk et brev hvor det sto at på grunn av min gode vandel under førstegangstjenesten så bla-bla.

Jeg blir ekstremt forbanna om de finner på å kalle meg inn igjen.

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med de som tuslet på kjøkkenet i militæret? Må de også møte opp en gang i blandt å forsikre Hr. Oberst om at de fortsatt kan kunsten i brødkutting og skrubbing av stålbakker?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det noen som har vondt i ryggen og blir erklært "Ikke vernepliktig"

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Heldigvis er det noen som har vondt i ryggen og blir erklært "Ikke vernepliktig"
    Tja, De vil ofte kunne slite med å få seg arbeid. Jeg ville ikke ansatt noen slike, og jeg vet at mange blir silt ut i ansettelsesprosesser hvis de ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Så det er ikke noe å anbefale.

Personlig ser jeg det som et tegn på udugelighet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fordel å ha gjennomført førstegangstjenesten ja.. Det er noen som dimmer på psykisk grunnlag... Det er ikke akkurat noe å dra frem til potensielle arbeidsgivere :?
    Nå har jeg takk og lov gjennomført, fikk litt høy puls når det kom post fra vernepliktsverket i år. Det var heldigvis kun en beskjed om at man ikke får KTK slik som før.

Apropo arbeid, nå renner tiden ut som student for min del, søknadsfrister står i kø.. Men søknad til trainee stillinger starter ikke før etter jul... (Dette for tiltredelser sept 2005!)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Tja, De vil ofte kunne slite med å få seg arbeid. Jeg ville ikke ansatt noen slike, og jeg vet at mange blir silt ut i ansettelsesprosesser hvis de ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Så det er ikke noe å anbefale.

Personlig ser jeg det som et tegn på udugelighet.
    Nå har det seg slik at i vinter (27. Februar) hadde jeg et uhell på snowboard som påførte meg et kompresjonsbrudd i L1, en av skivene i ryggen min ble komprimert med mellom 40-50% og jeg fikk splinter inn i ryggmargen. Heldigvis havna jeg ikke i stolen. Når jeg utfører tungt fysisk arbeid er det en belastning på ryggen så det gjør vondt og det kan føre til videre skader. Er nok ikke fordi jeg er lat!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Apropo arbeid, nå renner tiden ut som student for min del, søknadsfrister står i kø.. Men søknad til trainee stillinger starter ikke før etter jul... (Dette for tiltredelser sept 2005!)
    Har selv akkurat begynt med denne prosessen. Sitter og skriver min første CV akkurat nå og skal skrive søknader i dag. Jeg håper på jobb innenfor konsulentbransjen eller telekom.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •