Svindler!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Svindler!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svindler!!!

En meget aktiv bruker på forumet har svindlet meg.
    Fyren virket seriøs og hyggelig.På samme tid selger jeg noen produkter og han han kjøper 2 produkter av meg som jeg sender i postoppkrav.Han henter og betaler produktene som avtalt.
    Siden jeg ville kjøpe noe av han,og skulle reise på jobb i 6 uker valgte jeg å betale på forskudd,siden jeg ikke kunne avhentet den hvis han hadde sendt den i oppkrav.Så han skulle sende den til en kamerat av meg.
    Fra første kontakt og til nå har det gått 2 mnd.Jeg har ikke hørt fra han etter jeg sendte han pengene.Har sendt han PM,men fremdeles ingen svar.
    Da er anmeldelse neste ?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett har sånne hendelser en plausibel forklaring, så jobb litt mer med å få tak i fyren, det er mitt første tips slik saken står nå. Jeg håper du har noe annen kontaktinfo enn brukernavn her på forumet og at ikke all kommunikasjon går via PM?
    Det er ikke gitt at alle er innlogget på forumet til enhver tid og leser PM, så jeg ville i føre omgang forsøkt noen andre kommunikasjonskanaler.

De gangene jeg selger noe og ønsker kjøper til å forhåndsbetale så oppgir jeg alltid mobilnummeret som er registrert på mitt navn og adresse og oppfordrer til at han ringer/sender meg SMS som en verifikasjon. Ingen garanti for at jeg ikke kødder, men da er i alle fall kjøper sikker hvem jeg er. I dette tilfellet hadde du trengt litt skikkelig kontaktinfo så du får fyren i tale.
    Problemet med forhåndsbetaling er vel strengt tatt at du frivillig har satt penger over på kontoen til en person uten å ha noen kontrakt/kjøpsbevis. Snakker vi mye penger er det verdt å anmelde, men det er ikke sikkert du ser pengene eller produktet igjen av den grunn...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Stort sett har sånne hendelser en plausibel forklaring, så jobb litt mer med å få tak i fyren, det er mitt første tips slik saken står nå. Jeg håper du har noe annen kontaktinfo enn brukernavn her på forumet og at ikke all kommunikasjon går via PM?
    Det er ikke gitt at alle er innlogget på forumet til enhver tid og leser PM, så jeg ville i føre omgang forsøkt noen andre kommunikasjonskanaler.

De gangene jeg selger noe og ønsker kjøper til å forhåndsbetale så oppgir jeg alltid mobilnummeret som er registrert på mitt navn og adresse og oppfordrer til at han ringer/sender meg SMS som en verifikasjon. Ingen garanti for at jeg ikke kødder, men da er i alle fall kjøper sikker hvem jeg er. I dette tilfellet hadde du trengt litt skikkelig kontaktinfo så du får fyren i tale.
    Problemet med forhåndsbetaling er vel strengt tatt at du frivillig har satt penger over på kontoen til en person uten å ha noen kontrakt/kjøpsbevis. Snakker vi mye penger er det verdt å anmelde, men det er ikke sikkert du ser pengene eller produktet igjen av den grunn...
    All kommunikasjon har gått via PM ja.
    Fyren gav meg fullt navn,adresse og tlf.nr når jeg sendte 2 produkter til han.Samt sitt kt.nr med samme navn når jeg overførte til han.Han kan heller ikke vise bevis for at han har et sendingsbevis fra posten heller.
    Han er stadig innlogget,så han har selvfølgelig lest mine PM-er.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svidel på avtorget fører til utestengelse fra avf til saken er oppgjort den ene eller andre veien. Rapporterer du det vil en moderator sende en forespørsel til brukeren og be om en forklaring. Bare et tips
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Svidel på avtorget fører til utestengelse fra avf til saken er oppgjort den ene eller andre veien. Rapporterer du det vil en moderator sende en forespørsel til brukeren og be om en forklaring. Bare et tips
    Skal gjøre det :-)

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løste det seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Devilej har sett på saken,men vanskelig å få tak i selgeren.Han er nå sperret på AvForum.
    Saken vil bli anmeldt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •