hvem firmaer har tråder som fungerer som salgstråder, og er det lov ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvem firmaer har tråder som fungerer som salgstråder, og er det lov ?

interesert i å finne ut grensene for hva som egentlig er tillatt her inne fra bransjeaktører og belyse temaet om enkellte har blanko fullmakt og velsignelse til å dure frem som de vil, tenker da på bransjeaktører og deres forbindelser til forumet og forumets moderatorer

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker Snickers-Isen, så har han en aktiv og relevant tråd ja, men den ble kraftig moderert til irritasjon av mange lesere. Og nei, det var ikke han som initierte den, men han forsøkte å svare på relevante spørsmål.

Her er forresten Nydelig Snickers Is

Og psst, hvem brukes når det snakkes om personer. Hvilke om det meste annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis du tenker Snickers-Isen, så har han en aktiv og relevant tråd ja, men den ble kraftig moderert til irritasjon av mange lesere. Og nei, det var ikke han som initierte den, men han forsøkte å svare på relevante spørsmål.

Her er forresten Nydelig Snickers Is

Og psst, hvem brukes når det snakkes om personer. Hvilke om det meste annet.

takk for rettelsen snickers vet jeg om, tenkte på om det er andre ?
    og hvorfor bli irritert ? han kan vel betale annonsering på lik linje med andre ? er jo slik forumet overlever , har ingenting med hvor grei han er ol det
    det er snylting og tyder jo på lite seriøs forretningsdrift så sant man da ikke er på hæla økonomisk

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke isen, men vi som ville vite detaljene om serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ikke isen, men vi som ville vite detaljene om serien.

serien ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å sitere regelverket igjen:

For produsentrepresentanter:

Som representant for en produsent har du også anledning til å besvare spørsmål fra et objektivt produktteknisk ståsted på forumet. Dette betyr også at du ikke kan legge ut salgsrelatert informasjon, samt heller ikke promotere nye produkter. Nye produkter skal som nevnt overfor legges ut på AVnytt.

For forhandlere/bransjeaktører:

Forhandlere / bransjeaktører er selvsagt også velkommen, men da i form av å opptre som entusiastiske AV-diskutanter som svarer på egne, private vegne, ikke som selgere / promotører for en gitt bransjeaktør. Bransjerepresentanter skal forsøke å ikke gjøre seg til kjenne som dette på forumet, da det vil føre til problemer med å overholde overstående. Hvis dette først er kjent skal uansett ikke eventuelle spørsmål knyttet til din kommersielle aktivitet besvares, verken på forumet eller via PM. Vi understreker at forhandlere må unngå å indirekte promotere egne tjenester under dekke av å opptre som vanlige brukere.

INGEN har anledning til å heve seg over disse reglene, og alle skal behandles likt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg kan ikke gjøre så mye annet enn å sitere regelverket igjen:

For produsentrepresentanter:

Som representant for en produsent har du også anledning til å besvare spørsmål fra et objektivt produktteknisk ståsted på forumet. Dette betyr også at du ikke kan legge ut salgsrelatert informasjon, samt heller ikke promotere nye produkter. Nye produkter skal som nevnt overfor legges ut på AVnytt.

For forhandlere/bransjeaktører:

Forhandlere / bransjeaktører er selvsagt også velkommen, men da i form av å opptre som entusiastiske AV-diskutanter som svarer på egne, private vegne, ikke som selgere / promotører for en gitt bransjeaktør. Bransjerepresentanter skal forsøke å ikke gjøre seg til kjenne som dette på forumet, da det vil føre til problemer med å overholde overstående. Hvis dette først er kjent skal uansett ikke eventuelle spørsmål knyttet til din kommersielle aktivitet besvares, verken på forumet eller via PM. Vi understreker at forhandlere må unngå å indirekte promotere egne tjenester under dekke av å opptre som vanlige brukere.

INGEN har anledning til å heve seg over disse reglene, og alle skal behandles likt.

setter spørsmålstegn allikevel om det praktiseres, og om hvorvidt man må være på førstenavns basis her inne for å taes seriøst, intet vondt eller usaklig ment, men opplever nå i to tråder på rad at det konsekvent unnlates å dele ut advarsler til andre enn meg, og idag forsøkte jeg seriøst å holde en tråd åpen og innenfor topic, på tross av dette ble den stengt pga innlegg fra 2 personer som ikke ble forsøkt korrigert

håper dere ser at flere enn meg kan legge merke til dette og begynne med samme regnestykket/logikk som meg

mvh

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det korte svaret er ingen firma har det. I de tilfellene tråder har blitt opprettet av butikker (under falskt flagg) så er de blitt slettet. Selv ikke AVShop som eier forumet driver å poster salgstråder her.

PS. Hvem brukes om personer og ikke firma. Det skurrer ekstremt i mine ører. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det korte svaret er ingen firma har det. I de tilfellene tråder har blitt opprettet av butikker (under falskt flagg) så er de blitt slettet. Selv ikke AVShop som eier forumet driver å poster salgstråder her.

PS. Hvem brukes om personer og ikke firma. Det skurrer ekstremt i mine ører. :-)

ja ser den, skal jobbe med grammatikken lover

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes regelen som Ak henviser til er så ryddig man kan klare å få til i et forum med anonyme brukere.
    Jeg har ikke merket at noen har drevet med plagsom promotering av utstyr. Eller det motsatte. Jeg har nok en tendens til å hoppe over de utsagnene som inneholder mye usakligheter. Kanskje derfor jeg ikke har oppdaget det Jokris viser til.

Generelt vil jeg si at man aldri skal stole på noen andre enn seg selv. Da blir alt så mye lettere. Satt litt på spissen, men det er særlig aktuelt når man snakker om internett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Jeg syntes regelen som Ak henviser til er så ryddig man kan klare å få til i et forum med anonyme brukere.
    Jeg har ikke merket at noen har drevet med plagsom promotering av utstyr. Eller det motsatte. Jeg har nok en tendens til å hoppe over de utsagnene som inneholder mye usakligheter. Kanskje derfor jeg ikke har oppdaget det Jokris viser til.

Generelt vil jeg si at man aldri skal stole på noen andre enn seg selv. Da blir alt så mye lettere. Satt litt på spissen, men det er særlig aktuelt når man snakker om internett.

ja, enig , men for meg virker det ryddig og nødvendig for meg å komme til bunns i dette selv om jeg tråkker enkellte eller mange på tærne, sånn er det bare

ser jo nå at det bare er av shop som annonserer her i motsetning til andre forumer, kan det være en pekepinn på noe, eller er det andre annonsører jeg bare ikke har sett, betalende allså

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ser jo nå at det bare er av shop som annonserer her i motsetning til andre forumer, kan det være en pekepinn på noe, eller er det andre annonsører jeg bare ikke har sett, betalende allså
    Det er også andre annonsører. Surround.no pleier ofte dykke opp på forsiden, er rimelig sikker på at jeg har set Emotiva (!) annonse også. Sikkert fler jeg ikke kommer på i farten.

Vil dog tippe at det ikke er helt lett å få solgt annonseplass i påsken:-D

Mvh
    Peter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Det er også andre annonsører. Surround.no pleier ofte dykke opp på forsiden, er rimelig sikker på at jeg har set Emotiva (!) annonse også. Sikkert fler jeg ikke kommer på i farten.

Vil dog tippe at det ikke er helt lett å få solgt annonseplass i påsken:-D

Mvh
    Peter

oki, jeg kikket bare rundt istad, legger aldri notis til annonsene her inne

men tror jeg sier takk for meg i denne tråden da alt jeg skriver om dagen
    taes i verste mening og siste advarsel på utkasting er mottatt
    takhøyden har jeg funnet på forumet for å si det sånn

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ikke AVShop som eier forumet ....

Det stemmer ikke helt, Om AVforum

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up lenge leve galskapen

På tide med påskeferie for enkelte her

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki, jeg kikket bare rundt istad, legger aldri notis til annonsene her inne

men tror jeg sier takk for meg i denne tråden da alt jeg skriver om dagen
    taes i verste mening og siste advarsel på utkasting er mottatt
    takhøyden har jeg funnet på forumet for å si det sånn
    Håper virkelig ikke det var noe jeg skrev som fikk deg å føle dette da det absolutt ikke var hensikten.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det stemmer ikke helt, Om AVforum
    Ups. Ser det nå at det er AVForum som eier AVShop og ikke omvendt som jeg hevdet. Underbygger uansett bare det at selv ikke for AVShop finnes det salgstråder som trådstarter antyder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups. Ser det nå at det er AVForum som eier AVShop og ikke omvendt som jeg hevdet. Underbygger uansett bare det at selv ikke for AVShop finnes det salgstråder som trådstarter antyder.

da har du missforstått, jeg prøver å belyse om det er firmaer som selger her uten annonsering, av shop bærer vel forumet på ryggen med sin annonsering så det er vel innlysende at jeg ikke mente de

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var at når selv ikke de som enklest kunne gjort det uten noen risiko fra moderatorer ikke gjør det så blir det ikke gjort.

1. Ja det har vært eksempler opp gjennom tidene hvor forhandlere har postet innlegg i tråder hvor de har bedt brukere om å kontakte dem for billige produkter. (blant annet en Yamaha forhandler for en tid tilbake). Her har vel brukerne stort sett blitt utestengt grunnet brudd på reglene AK nevner.
    2. Ja det finnes eksempler på hvor forhandlere oppretter falske brukere for å skryte av nettbutikker. Disse blir slettet etterhvert som brukerene skjønner det. Nå man har lest en del på forum, er det ganske lett å se hvem som seiler under falskt flagg.
    3. Nei, det finnes ingen tråder hvor butikker eller leverandører oppretter tråder for å selge ting som ikke er blitt slettet.

Med såpass oppegående folk som på dette forumet, tror jeg faktisk spamming av forumet for å få oppmerksomhet om sin butikk/produkter er mer negativ enn positivt. Jeg kunne aldri tenkt meg å handle hos en slik forhandler som tyr til slike triks.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng var at når selv ikke de som enklest kunne gjort det uten noen risiko fra moderatorer ikke gjør det så blir det ikke gjort.

1. Ja det har vært eksempler opp gjennom tidene hvor forhandlere har postet innlegg i tråder hvor de har bedt brukere om å kontakte dem for billige produkter. (blant annet en Yamaha forhandler for en tid tilbake). Her har vel brukerne stort sett blitt utestengt grunnet brudd på reglene AK nevner.
    2. Ja det finnes eksempler på hvor forhandlere oppretter falske brukere for å skryte av nettbutikker. Disse blir slettet etterhvert som brukerene skjønner det. Nå man har lest en del på forum, er det ganske lett å se hvem som seiler under falskt flagg.
    3. Nei, det finnes ingen tråder hvor butikker eller leverandører oppretter tråder for å selge ting som ikke er blitt slettet.

Med såpass oppegående folk som på dette forumet, tror jeg faktisk spamming av forumet for å få oppmerksomhet om sin butikk/produkter er mer negativ enn positivt. Jeg kunne aldri tenkt meg å handle hos en slik forhandler som tyr til slike triks.

sier du det ? vet ihvertfall om ett firma som har holdt på slik her inne, lurte bare på om det var flere

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •