NRK lisens SJAIT! send denne til alle du kjenner type-ting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 100
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK lisens SJAIT! send denne til alle du kjenner type-ting

Ok, jeg også hater overskrifter med "send videre til alle du kjenner", men i denne sammenhengen gjør jeg et unntak...

http://www.linkmissing.com/neitilnrkavgift/default.asp

EDIT: slettet Uncle Sam. Han var litt provoserende virket det som...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke heller poste slik søppel et annet sted?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Kan du ikke heller poste slik søppel et annet sted?
    Generell chitchat er vel plassen, er det ikke? Hvis du synes det er søppel, så kan du vel bare la være å bruke tid på tråden?

Hvis alle er enige om at det er dritt, så er jo saken en ganske annen. Feel free to delete.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke ser grunnen til at vi trenger en statlig radio/tv-kanal så foreslår jeg at du heller bruker den ledige tiden til å forstå dette i stedet for å lage slike tråder.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår i bunn og grunn at det har vært og kanskje en stund til vil være grunn til å ha en statlig tv-kanal, men "staten" slik vi kjenner den forsvinner mere og mere. Bare se på EU. Nrk lisensen lever ikke evig!

Ok, jeg lar denne ligge død da. Mulig jeg bare er sur for at jeg fikk lisensmannen på døra og ikke kan snylte lengre. God mulig. :evil:

DrE

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 100% enig med deg DrErling. NRK er så utrolig snyltere. Skal betale for å finansiere kanalen du liksom.. De har jo reklame hele tiden.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes forøvrig det er greit med en slike kanaler som er reklamefrie, men det koster... Burde vært mulig å velge om man vil ha denne kanalen... tror ikke det hadde vært noe stress, de har majoriteten av seerne alikevel..

Mvh

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh.. hva med oss som bare får nrk 1 også må vi betale for nrk2 også!? :evil:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger ingen statlig TV-kanal, og for den saks skyld ingen andre heller. TV-formatet har aldri vært spesielt egnet til noe mer enn underholdning uansett; selv NRK må skaffe seertall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være greit med kanaler som er reklamefri, og at det da er naturlig at det koster litt. Men det er jo helt på trynet at de som får inn bare NRK 1 må betale for begge, og nå er jo snart alle programmene sponset av et eller annet firma. Det vil jo si at de ikke lenger er reklamefrie.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også bare inn NRK 1 og er derfor mindre blid på lisensen

På radio er det kun P1 og P2 for dem som ikke har parabol

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele kluet med en statlig, lisensbasert kanal er at dem ikke trenger å lage/vise det hippeste til enhver tid. Programmene som går på f.eks TV2 blir hele tiden målt i popularitet og ikke i kvalitet. Siste eksempelet derfra som jeg kommer på i farten er Zone2. Mye bra artister, masse fornøyde seere, men for dårlig seer oppslutning. Hvor lenge hadde f.eks Lydverket på NRK overlevd på TV2 ?

Betaler min lisens med glede.

[Edit: klikket på linken din DrErling, men der var ikke noen alternativer for å svare ja til NRK-Lisens ]

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i mot NRKlisens

Årsaken er enkel: Jeg har de siste årene betalt mange 1000 kroner for kun få minutter med TV titting. Så lenge man ikke kan velge å se på andre kanaler uten å betale for NRK synes jeg ikke det er noe rettferdighet her. Dessuten synes jeg ikke det er en god løsning at vår motbydelige korrupte regjering skal ha kontrollen over en kanal som liksom skal være nøytral.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skal folk skjønne at vi ikke betaler tv-lisens for å se nrk?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme hva den går til. Bondevik uttalte følgende:

Det er en beskattning på den luksus det er å ha et TV apparat i hjemmet.

Hva med en beskattning på den luksusen det er å være statsminister på blå resept?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en TV lisens og ikke en NRK lisens. Fakta feil nr 1.

NRK har jobben å kreve dem inn, og NRK får disse pengene slik at de kan drive allmenkringkasting.

Nå ser jeg ikke mye på NRK, men jeg ser Dagsrevyen og David Lettermann hver kveld så minuttprisen er høy, men lisens er lisens. Jeg vil nok heller syns at det hadde vært bedre om alle over 18 måtte betale 500 kr i ekstraskatt enn TV lisensen. Det ville gjort slutt på unnasluntringen av lisensen.

Når det gjelder den linken så er det jo bare tull at man betaler avgjift når man kjøper utstyr. Den avgiften er fjernet for mange mange år siden. 1998 tror jeg.

Og argumentet om at det er reklame på NRK holder jo ikke mål i det hele tatt. Hvor tror dere disse reklamepengene går inn hen? Jo for å dekke forskjellen på utgifter og det som NRK lisensen dekker. Hadde alle betalt så hadde de kanskje ikke trengt å reklamere. Alternativt de kunne slutte å sende all den sporten som blir sponset.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statsminister Bondevik gir meg grøsninger. Egentlig frydet det meg å se over 20.000 mennesker gi fyren en full pipekonsert under en "stemmeinnsanking" sist fotballlandskamp. Det viser i alle fall personens populæritet i Norge.

Det burde være hevet over enhver tvil at vi trenger et medium i Norge uavhengig av kommersielle krefter. Om det hadde vært nrk, tv2, tvnorge eller tvtrudelutt som var en slik kanal spiller ingen rolle, men vi har nå engang valgt nrk. Som en annen skrev lenger opp så trenger vi også smalprogrammer i Norge med kun et fåtall interesserte seere. Samisk tv, Mediemenerne, Newton, Schrödingers katt for å nevne noen (Mediemenerne greide det kloke hodet Bernander å legge ned, men det er en annen sak). Hvem skal kunne gi oss disse i en komersiell tv-kanal?

Hva gjør vi forøvrig i en krig- eller krisesituasjon dersom vi har kommersialisert hele nrk og det kun er kommersielle krefter som har hatt ansvaret for utbyggingen av et bakkenett for tv og radio de siste tiårene?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Når skal folk skjønne at vi ikke betaler tv-lisens for å se nrk?
    Vel, pengene går jo til NRK for at dem skal klare å overleve, så i praksis betaler du for å kunne få se kanalen. En får håpe at når et digitalt bakkenett er full utbygget, at de vil være mulig å stenge av TV-signalene for dem som ikke bryr seg.

Og når programmene blir "sponset" av både det ene og det andre, er jo halve poenget med en TV-lisens borte. Hvis NRK ikke kan klare seg uten å tvangsinnkreve penger fra folk, får de finne på andre måter å få inn penger på. Prinsippet tvangsinnkrevning på denne måten er helt bak mål.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del er ikke så veldig redd for hva som skjer med statskanalen i en krigssituasjon. Blir vi okkupert er den ett av de første målene så da blir det lite NRK-smal-kanal og David Letterman.

Vitenskap får vi mye billigere fra Discovery.

Nyheter på samisk ser jeg ikke helt hvorfor skal være mitt problem?

En av de som argumenterer for NRK bruker mye av sin tid der til å se på David Letterman :shock: Hvor sårt trenger vi egentlig denne kanalen?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radio ble nevnt her. Radio ingeår IKKE i NRK avgiften lenger. Og det er ikke avgift vi betaler for å se TV Peakman, det for å se den "reklamefri" kanalen NRK, som ikke er reklamefri engang. Dessuten er det helt groteskt at man blir tvunget til å betale for en kanal man ikke vil ha, eller bruker i det hele tatt. Uansett hvordan du prøver å vri å vende på det.

Hadde man kunnet velge i dette "frie" landet, skulle jeg ikke sagt noe.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •