NRK lisens SJAIT! send denne til alle du kjenner type-ting - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 100 av 100
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Men uansett mener jeg det er fordeler og ulemper med begge/alle land... :roll:
    Hørte jeg svenske blondiner (google: swedish blondes)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hørte jeg svenske blondiner (google: swedish blondes)
    Hørte jeg retusjert?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hørte jeg retusjert?
    Hørte jeg neandertaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hørte jeg neandertaler?
    Hørte jeg grønn alge?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blå takk :twisted:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte jeg drittkasting? :lol:

Let's dig some trenches...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte jeg:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en eller annen underlig måte mister disse ordene sin effekt i det jeg strekker nakken samtidig som jeg titter ned på de magiske tallene under navnet "Whoppass".

Hørte jeg Skrik?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte jeg misunnelig? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte jeg paranoid?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at denne diskusjonen ser ut til og bli ødelagt nå på slutten.
    NRK lisens er et veldig aktuelt tema. Det berører så og si de aller fleste.

Som nevnt tidligere i tråden: NRK lisens er en luksus-avgift , og bled opprettet for en steinalder siden da det virkelig VAR luksus og ha et fjernsynsapparat!
    Nå går denne avgiften til NRK for opprettholdelse av deres tv/radio tilbud. Hvor er logikken??

Videre sammenlignes NRK-lisensen tidligere i tråden med andre statlige avgifter. At staten flår deg i andre sammenheng gjør det IKKE mere korrekt og OGSÅ kreve NRK lisens.

NRK er sikkert en bra kanal for de fleste, og mange betaler nok villig lisensen, MEN de som ikke ser på NRK, eller som veldig mange, faktisk ikke får inn alle kanalen NRK for betalt for, burde ikke bli tvungen til og betale full NRK lisensen. I dagens teknologiske samfunn er det IKKE noe problem og inføre en ordning ala "Betal for det du får".

Jeg kommer *aldri* og betale noen NRK lisens, fordi jeg mener og føler dette er en urettferdig avgift som blir tvungen ned på landets innbyggere.
    I tillegg ser jeg så og si aldri på NRK, og for meg er det dyrere pr. minutt og se på NRK enn det er og se film på kino, viss jeg betalte lisens.

Anbefaler ALLE som er i mot NRK lisensen og ikke betale
    (Skriv brev til NRK om at ditt TV er solgt, det gjorde jeg), så kan de som synes nrk lisenses er greit/fornuftig/nødvendig osv. betale.

Hvis noen ringer på døra og er fra NRK eller jobber med lisens-registrering blir de kjepp-jaget bort fra min eiendom, foreslår at du også gjør det samme!

Det er ingen luksus og ha et TV i dag!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du oppfordrer altså folk til å begå lovbrudd? Synes det er ganske respektløs.

Denne tråden har aldri sklidd ut. Det har egentlig aldri eksistert noen "seriøs" disksjon her fra noen parter.

I bunn og grunn så bunner ting i dette: Dersom man innfører en betalingsplan slik du selv foreslår hvor folk kun betaler for det en gidder å se har nrk sin samfunnsverdi utspilt sin rolle. Da kan gjerne hele kanalen legges ned. Så det er altså en enten/eller politikk her..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er din mening.
    Min mening er at det respektløst av NRK og tvinge folk til og betale NRK-avgift!

Mange innlegg her på tråden er seriøse, kanskje bare du som ikke har lest dem! Og debatten ang. NRK lisens er i alle fall et hett tema, det kan du se på ant. innlegg i denne tråden!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er det mest patetiske jeg har lest på lenge.
    NRK-avgiften er nettopp for at vi skal slippe å bare måtte få servert så dårlig journalistikk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre sier en veldig medgjørlig og behjelpelig ansatt at det er til seernes eget beste at sponsorselskapenes navn vises før sendinger de har vært med å betale for.
    Ubetalelig! :lol:

En fyr på forumet tok også opp et interessant synspunkt:

Det jeg synes er mest plagsomt med NRK er at produksjoner de ikke betaler noe for får en stadig større del av den beste sendetiden. I tillegg til sportssendinger som er sponset blir det mer og mer sendeflate for Norsk Tipping. Dette er ikke annet enn ren reklame for statens eget spilleselskap, og programmene produseres og finansieres i sin helhet av Norsk Tipping.

I går var det fotball, sponset selvsagt. Den ble forsinket og den serien jeg satt og ventet på ble utsatt til seint på natta. Men Viking-lotto hadde de tid til...

Det gir jo lyst til å melde seg ut av NRK-klubben!
    Ja, hvorfor skal kvalitetskanalen NRK ta seg bryet med å vise noe som er så lite samfunnsnyttig som pengespill? Har de ikke en dokumentar om bluesmiljøet i Gudbrandsdalen de kunne vist isteden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns vi i dette landet er eksperter til å klage på det aller meste selv om vi har det fordømt godt.Mye av dette også på ting som vi kanskje har godt av i det lange løp.
    Whoppass skrev-Pengene for å få lov til å se på tv brukes til å opprettholde et bredt tilbud, uavhengig av økonomiske interessenter, til å informere, utvikle, utfordre og underholde allmenheten.
    Det er jo dette som er essensen i hva Nrk skal drive med.En annen ting er jo at de uthuler disse greiene med å ha reklame selv også.
    Personlig betaler jeg lett noen kroner for å ha en kanal som ikke trenger ta kommersielle interesser.Eneste måten å få en pålitelig vaktbikkje for det som foregår i samfunnet.For å ta et eks.En reporter i TV2 graver fram noen meget kritikkverdige forhold om et firma som også kjøper reklame for 30 millioner i året hos dem.Firmaet truer da med å stoppe dette,og Tv2 trekker da programmet eller redigerer bort mesteparten av kritikken.Dette er ikke noen paranoide tanker fra min side.Skjer ofte i land som er komt "lenger" enn oss

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken garanti har vi for at det ikke skjer i NRK? Hvem kan kontrollere den etiske praksisen hos en TVkanal? NRK er statsfinnansiert i stor grad. Den fungerer da som talerør for norsk politikk blant annet. Når norske politikere tror Bush eller en eller annen annen psykopat gjør noe bra så støtter de opp om det. Hvor mye kritisk journalistikk dukker opp i NRK da? Jeg synes å huske at NRK alltid har samme standpunkt som regjeringen mer eller mindre jeg?

Lotto, fotball og billige serier er vel i hovedsak det NRK sender mye av ved siden av sine spillefilmproduksjoner laget av såkalte journalister som liksom skal være kritiske til dem som betaler lønna deres. Football har høye seerantall. Der plasserer de reklamen. De billige seriene skal jeg ikke kaste meg inn og påstå at vi trenger.

Skal jeg høre kritisk journalistikk bryr jeg meg mer om hvor de står politisk enn om de sliter med å kritisere ett eller annet firma. De fleste firmaer har jo også opptil fler konkurrenter.

Har forresten noen sett telenor eller andre teleselskaper måttet gjennomgå på TV2 hjelper deg? Dere har vel ikke sett en eneste reklame for de teleselskapene i ettertid antar jeg?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. De slemme firmaene er like avhengig av å kjøpe reklametid som TV2 er av å selge den.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg hadde oppdaget at det var reklame på NRK før det gikk opp for meg at lisensfakturaen hadde uteblitt.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •