Kompensasjoner når nettbutikk ikke finner varen man har bestilt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kompensasjoner når nettbutikk ikke finner varen man har bestilt?

Grunnet reklamasjonssak på en tv har jeg endel tilgode hos Deal.no. Bestilte derfor en tv herfra for et par uker siden. Denne var på lager, har mail på at alt var ok, skulle sendes med engang etc. Idag får jeg beskjed om at de ikke finner varen og jeg må finne en annen vare. Har jeg noen lovfestede muligheter til noe kompensasjoner o.l. her?

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du har noe krav, men noen bedrifter er gjerne snille og kan gi litt ekstra rabatt på varen - eller varer du handler senere av de...

Men er det ikke nok og faktisk få varen du bestiller? Eller i dette tilfellet en ny tilsvarende?....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, om de hadde hatt varen eller tilsvarende vare til samme pris, det har de ikke. Bare jeg hadde fått tv'en jeg bestilte hadde jeg vært en happy camper.

Det jeg bestilte var 8605 philips på 46" til 10k. Om noen har lyst til å se på deal.no og komme med et forlag til tilsvarende hadde det vært supert. Nærmeste blir vel 7605'en?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der det vell greit og si at du skal ha pengene tilbake / heve handelen og heller kjøpe tv'n her:

Philips 46PFL8605H 3D Ready 46" LED-TV med 200Hz & Ambilight

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reklamasjonssak, så pengene er låst hos deal.no da jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kan hente ut penger fra reklamasjonssaker.. ellers hadde jeg ikke handla der i første omgang. Så, må nok dessverre bli en tv fra deal.no

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darker
    reklamasjonssak, så pengene er låst hos deal.no da jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kan hente ut penger fra reklamasjonssaker.. ellers hadde jeg ikke handla der i første omgang. Så, må nok dessverre bli en tv fra deal.no
    Om du hadde penger tilgode hos de og da bestillte denne 46" når den var på tilbud og de sa alt var OK og den var på tur - noe den plutselig ikke er...så ville jeg tatt en seriøs telefon samtale med de og sjekket om de er snill og kan finne et tilsvarende produkt til 8605 og solgt det tild eg for 10k..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    derav problemet, de har så få produkter om dagen.. ta gjerne en titt og kom med et tilsvarende produkt så kan jeg prøve det. men, blir 7605 philipsen eller samsung ue46c7705, ingen av de har fått supergod krititt som jeg ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har krav eller ikke beror nok mest på den første reklamasjonssaken din hos nettbutikken. Hvorfor har du penger til gode hos de og ikke fått disse utbetalt?

Har det vært en reklamasjonssak så antar jeg at varen hadde en mangel etter fkjl § 16 jf 15, og at du reklamerte ihht fkjl § 27. Isåtilfelle har du mangelskrav som retting av mangelen eller omlevering av lik vare, jf fkjl § 29. Dersom de ikke kan utføre dette kan du beholde tingen mot et prisavslag etter § 31, eller heve kjøpet etter § 32. Når du fremlegger mangelskrav i medhold av § 31 eller § 32 skal du få penger tilbake og ikke noe "til gode" hos nettbutikken.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og finne noen som vil ha noe fra Deal for 10k?
    Så kjøper du det til dem, og får penger hos de og heller kjøper den Samsung 46c9000 serien som ligger til salgs på torget for 11k i Tr.heim..
    Det er nok et kupp.. Den koster ny nå 20k...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epsønn
    Om du har krav eller ikke beror nok mest på den første reklamasjonssaken din hos nettbutikken. Hvorfor har du penger til gode hos de og ikke fått disse utbetalt?

Har det vært en reklamasjonssak så antar jeg at varen hadde en mangel etter fkjl § 16 jf 15, og at du reklamerte ihht fkjl § 27. Isåtilfelle har du mangelskrav som retting av mangelen eller omlevering av lik vare, jf fkjl § 29. Dersom de ikke kan utføre dette kan du beholde tingen mot et prisavslag etter § 31, eller heve kjøpet etter § 32. Når du fremlegger mangelskrav i medhold av § 31 eller § 32 skal du få penger tilbake og ikke noe "til gode" hos nettbutikken.
    Her var det snakk om en tv som det kostet for mye å reparere, derfor ble jeg tilbudt tilsvarende vare i nettbutikken deres (kunne velge mellom hele 2 produkter), men har også muligheten til å betale mellomlegg for bedre tv. Mener du da at jeg kan kreve å få utbetalt beløpet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvor hvor "tilsvarende" disse tingene var til den opprinnelige varen. Hva var forskjellen på produktene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3.5 år var en panasonic 42" jeg kjøpte for 12 tror jeg, ble tilbudt en panasonic tror jeg til 5000 ca. Men, det stemmer vel iforhold til verditap. Forholdsvis like modeller utover det.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har krav på et tilsvarende eller bedre produkt.. Er ikke bare prislappen som spiller en rolle...
    (og kan ikke de levere dette til deg så har du vell krav på og få pengene tilbake? Spurt de om det?)...

Jeg handlet tidligere en 42" Panasonic fra mpx til min far, En Full HD i PX'serien... Denne ble det feil på og han skulle få ny hos mpx siden det var dyrt og reparere.. Da hadde de kun på lager den som ikke var full HD av PX'serien, noe jeg ikke godtok og ta som erstattning, så det endte med at jeg fikk Panasonic's PZ serie, siden dette var den nærmeste de hadde som hadde full HD, men den hadde også en ekstra HDMI inngang, vestenlig bedre bilde og kostet vell 3k mer... uten at det kostet meg en krone ekstra..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være riktig gjort av selger fra min synsvinkel. Men om selger ikke klarer å levere tilsvarende ting, her gjelder også rene estetiske forskjeller, kan du heve kjøpet og få pengene tilbake mot et vederlag som dekker brukstiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denna sak har du nog med stor säkerhet krav på heving av köpet (med regress om tidigare reparationsförsök) Kan en leverantör inte klara att reparera produktet på 2 försök (skall vara samma fel), sker det en tredje gång har du krav på heving av köpet. Det håller inte att "ge" dig en tv de tycker passar eller att säga att det blir för dyrt att reparera den.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Deal fører Philips har de tilgang på flere produkter enn det som ligger ute på Deal.no. Sjekk hvilken modell som tilsvarer din gamle TV på Philips sine sider og be de bestille den til deg.

Du har krav på en erstatning som er et tilsvarende produkt, ikke "tilsvarende produkt som de tilfeldigvis skulle slumpe å ha på lager". Ikke ta til takke med noe du ikke er fornøyd med når du har rett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •