Bilsalg på finn.no - En dummies guide...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilsalg på finn.no - En dummies guide...

Har faktisk aldri solgt bruktbil på finn.no selv så jeg lufter litt temaet for å få litt gode råd.

Konebilen er skal skiftes ut og i stedet for å få en mager innbyttepris så prøver vi å selge den selv. Trenger sårt noen tips.

1. Hva bør stå i annonsetekst? Det er jo viktig å trekke kundene.

2. Selge med eller uten omregistrering i prisen? Hva lønner seg?

3. Hva trengs av salgspapirer/kontrakter. Noe mer enn bare "melding om kjøretøy som skifter eier" som sendes Statens vegvesen?

4. Hvordan ordne oppgjør i praksis? Jeg har ikke lyst å gå rundt med 200.000,- i cash i lommen etter salg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har faktisk aldri solgt bruktbil på finn.no selv så jeg lufter litt temaet for å få litt gode råd.

Konebilen er skal skiftes ut og i stedet for å få en mager innbyttepris så prøver vi å selge den selv. Trenger sårt noen tips.

1. Hva bør stå i annonsetekst? Det er jo viktig å trekke kundene.

2. Selge med eller uten omregistrering i prisen? Hva lønner seg?

3. Hva trengs av salgspapirer/kontrakter. Noe mer enn bare "melding om kjøretøy som skifter eier" som sendes Statens vegvesen?

4. Hvordan ordne oppgjør i praksis? Jeg har ikke lyst å gå rundt med 200.000,- i cash i lommen etter salg.
    1: ærlighet. Fortell om bilens positive sider, men er det store mangler bør dette også stå. Om f.eks et av dekksettene bør skiftes, så skriv det.
    Gode bilder, ikke bare utvendig. Og REN bil!
    Har du servicehefte, så ta bilde av det og legg ved.

2: uten.

3: bruk Forbrukerportalens salgskontrakt og tips her:
    Kjøp av bil fra privatperson - Forbrukerportalen

4: det ser du an. Cash er ikke særlig lurt uansett. Det handler om tillit, men gi aldri fra deg bilen/nøklene før pengene er på konto.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ren bil på bildene og gjerne nypolert..spander den jobben.
    Husk motorvask.

Større mangler bør opplyses om.

Ellers skriv ekstrautstyr osv.
    om den er i daglig drift? eukontroll utført vis det nettopp er gjort.
    Se litt på andre mer "proffe" annonser for tips.

Når kjøper er komt og kjøpskontrakt skal inngås:

I kjøpskontrakten skriver du, selges som den står.

Fordel at ny eier har prøvd bilen og, for da skriver du bare, bestiget og prøvekjørt og selges som den står.
    Ver med under prøvetur så den ikke blir stolen eller "kjørt ihel"
    Evnt få førerkortet hans/hennes som pant :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!

Hentet bilen i dag fra bilpleie - full inn og utvendig vask og lakkrens + polish. Ser ut og lukter som nybil så det blir nesten sørgmodig å selge den.

Nå som den ser så fin ut, da satser jeg på et par timer med litt fint vær i morgen til å ta bilder og så bærer den ut på finn.no + annonse i lokal avis.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har skiftet registerreim er det sikkert veldig greit å nevne i annonsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en interessant opplysning, men for min del så tror jeg det ville blitt ansett som negativt om jeg hadde skiftet den da bilen kun har gått 26.000km. Man skifter vel ikke reg.reim så snart ;-)

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en interessant opplysning, men for min del så tror jeg det ville blitt ansett som negativt om jeg hadde skiftet den da bilen kun har gått 26.000km. Man skifter vel ikke reg.reim så snart ;-)
    Godt poeng, hehehe! Du får ta det med deg til en annen gang. Svindyr operasjon i Norge. Skulle skifte på min Audi A4 og ringte til Audi i Norge. de skulle ha ca 10 frognerkroner (10 høvdinger). En tlf til Sverige og Audi-verksted ente med 5000,- i "min favør"

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har brukt å fikset det via nettbank på en bærbar PC ved overlevering av kjøretøy. Riktignok ikke så store beløp som 200 000, men såpass store at jeg ikke ønsker å ha pengene i sedler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbank: Ettersom det er mulig for kjøper å gå inn i rett etterpå og kansellere pengeoverføringen, da er jeg en smule skeptisk...

Tenkte jeg skulle ordne det slik at ved evnt. handel, så stikker vi innom posten og så kan kjøper overføre penger der og da til min konto, enten via bankremisse eller på annen måte. Ulempen er selvsagt at salg må ordnes før kl 1800 aktuell dag.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte brukte høyttalere for nærmere hundretusen for et par måneder siden. Like uinteressant å taue rundt på en haug med kontanter når man kjøper hifi som når man kjøper bruktbil - og rådet fra banken var noe så steinalderaktig som "bruk en bankremisse". Enkelt og greit - og koster en bagatell. Eneste lille aberet er at den må hentes i banken av den som skal betale, og den som mottar den, må i banken for å sette den inn på konto. Det tåler man den ene gangen det er snakk om såpass store beløp.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •