Advarsel - scam - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da lar vi den ligge klistret en liten periode. Endret også trådtittelen litt
    Flott
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny mail i dag etter jeg ba om å få penger i hånden hvis handelen skulle gjennomføres!

Thanks so much for getting back to me and for concluding about selling this item for me, I really appreciate it, I am going to transfer the money into your account right now but before I do that I will like to add the sum of 4000kr to the amount I promise to offer you and I will like to know if you would help me to transfer it to my mover via western union money transfer .....I would be very happy if you would help me and I want you to get back to me with your reply so I can transfer everything together and get back to you and as soon as everything has been settled the shipping company will come pick up the item.

Skjønnte ikke helt denne mailen..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar at dette ikke er noe problem. Men skriv at du ikke har kontanter akkurat nå, og at du grunnet uførhet må ha taxi ned til Western Union Bank's kontor. Be henne (som sikkert er en "han") sende deg 400 kroner i kontanter, slik at du kan bestille taxi.

Da får vedkommende smake sin egen medisin ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også fått flere slike mail etter at jeg har lagt ut ting på finn.no

med engang de snaker på engeslk og det er snakk om forskuddsbetaling via bank etc, og snakk om å sende ned til nigeria eller whatever, eller fikse opphenting så bare ignorerer jeg de med engang, det er scam alt sammen.

Litt usikker på hvordan hun skulle lurt deg via paypal men, isåfall hadde jeg bare opprettet en jallakonto på paypal, bedt hun betale inn, om hun faktsikts hadde gjort det hadde jeg bare overført pengene til min bankkonto med engang, og ignorert henne videre, sitter du igjen med din vare pluss hennes penger, kan hun smake sin egen medesin :P

hehe, var bare et morsomt eksempel, ville holdt meg langt unna alt slikt, de har alltid noen triks for å lure folk

det som er deilig er at de snakker på dårlig engelsk og hele driten luykter jo scam lang vei :P

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    herregud, har nå stitte lest igjennom den historien på TV2.

Altså når kjøperen ber deg overføre penger til han for at du skal få solgt sofaen da burrde det ringe noe i hodt ditt. Det at han personen her endte opp med å betale 2500 euro til han duden er jo noe av det sykeste jeg har hørt :P Jeg tror faktiskt det var den viktigste lærepengen han noengang har fått, man skal aldri betale noe for å selge noe :P

uffameg, det værste er vel at han er ikke den eneste :P

Western Union er TABU ALLTID.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Western Union er jo forbundet med svindel og scam. Styr unna
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    herregud, har nå stitte lest igjennom den historien på TV2.

Altså når kjøperen ber deg overføre penger til han for at du skal få solgt sofaen da burrde det ringe noe i hodt ditt. Det at han personen her endte opp med å betale 2500 euro til han duden er jo noe av det sykeste jeg har hørt :P Jeg tror faktiskt det var den viktigste lærepengen han noengang har fått, man skal aldri betale noe for å selge noe :P

uffameg, det værste er vel at han er ikke den eneste :P

Western Union er TABU ALLTID.
    Det er selvsagt synd på fyren, men jeg kan ikke begripe at det ikke ringer en bjelle.... Overføre 2500Euro for å få tilbake en brøkdel? I alle dager...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la ut høyttalerene mine på finn, og fikk mail via finn.no på vegne av bjorg_car@yahoo.no.

Spørsmålet jeg fikk, lød:

"Hva er din listepris for varen?"

Jeg svarte med at jeg ikke skjønte hva hun mente med "min listepris", og ga bare info om veiledende nypris tilbake.

Som svar på det, fikk jeg denne:

Takk for svar
    Mitt navn er Bjørg bil utøveren her i Filippinene, men jeg er for tiden i Storbritannia som vi snakker, jeg var å overføre her nylig... Jeg vil kjøpe dette elementet som en gave til min venn. Gikk for å besøke en Resort i Vest-Afrika (Nigeria). Jeg vil du skal bruke tjenesten post av Air Mail eller FedEx Express Mail-levering. på grunn av et spørsmål om haster så jeg vil at pakken skal få det svært raskt og pålitelig.Jeg vil gjerne tilby deg Kr8, 000 og Kr800 for frakt avgifter. sende meg din PayPal penger forespørsel om betaling hvis du ikke har en paypal kan du sende meg din fullstendig bankvirksomheten detaljene og også jeg ønsker du å fjerne annonsen fra området du bokfører den, slik at andre personer ikke ønsker å ta dette elementet fra min venn. Vennligst svar meg med detaljer effektive betalingsmetoden. ...

Beste hilsen.
    sitat slutt.

Skjønte jo straks det var noen ugler i mosen her, byr jo 500kr over det jeg forlanger, og virker som om google translate har vært brukt aktivt.. I tillegg er Nigeria nevnt, og det var jo voldsomt tillittsvekkende:P
    Kef E301 hele veien rundtXtz Cinema 1x12 Yamaha Rxv-206755" Sony HX855

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scam!! Jeg la ut noen mobiltlf'er på finn for litt siden... Kom en hel haug med slike..... Hadde det faktisk litt morro med en av de... Rene scambaitingen.... Fikk tilsendt bilde og greier Men ja, styr unna...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp via PM på avforum fra Miguel11. Fikk på begge annonsene jeg hadde ute.

Harman/Kardon AVR 460
    Hello
    I am contacting you regarding your wanted advert, How you still
    interested in buying this item.. I have it still in good working
    condition and in perfect order. Good price is accepted, if you are
    interested in buying from me. Let me know your price as well as the
    your shipping contact address for shipping to your home. And i will
    get back to you with details. Thanks and hope to hear from you soon.

Best regards
    Miguel Gonzalez
    AVDA. DEL CID, 62,
    053238 CADIZ,SPAIN

Hallo
    Jeg kontakter deg angående ønsket annonse, Hvordan du fortsatt
    interessert i å kjøpe dette elementet .. Jeg har den fremdeles i god stand
    tilstand og i perfekt orden. God pris aksepteres, hvis du er
    interessert i å kjøpe fra meg. La meg vite din pris samt
    leveringsadressen kontaktadresse for frakt hjem til deg. Og jeg vil
    komme tilbake til deg med detaljer. Takk og håper å høre fra deg snart.

Beste hilsen
    Miguel Gonzalez
    AVDA. DEL CID, 62,
    053238 CADIZ, SPANIA

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    I will like to know if you would help me to transfer it to my mover via western union money transfer .....
    Western union ifbm kjøp/salg - da ringer varselklokkene hos meg...
    (Men det funker greit hvis man skal sende gryn til noen man kjenner..)

Og eksempelet over, love mer penger for å få "bikket over kanten" de som er i tvil (griskheten overstyrer kritisk sans)

Et annet sikkert tegn hos disse scam mailene er at de aldri henviser til varen ved navn , omtaler den bare som "the item"
    Gjerne også referanser til "my shipping company" / "agent" osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nevne en episode jeg opplevde på Finn.no.
    La ut et kamera til salgs og ble kontaktet av en fyr som ville ha det. til og med til mer enn prisforlangende. Han skulle sende meg penger på Paypal. Da det ikke kom kontaktet jeg selger, som sa jeg måtte sende varen først fordi Paypal trengte et sporingsnummer for å kunne overføre pengene til min Paypal. Jeg ville da kort tid etter få en bekreftelse.
    Jeg fikk i tillegg bekreftelse fra Paypal om at dette var måten å gjøre det på. Selvfølgelig var Paypal adressen falsk, men den var jaggu profft lagd.
    Sendte all dokumentasjon til den ekte Paypal, og de ba meg holde meg langt unna, noe jeg for lengst hadde gjort.
    Han kunne forøvrig ikke komme selv og hente det for han var i Nordsjøen på jobb, men det skulle sendes til hans bedre halvdel. Da navnet og adressen kom, luktet lunta brent for å si det mildt. Urai et eller annet fra Nigeria.
    Bare til advarsel om at de er blitt veldig sleipe disse folka...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ble tråden ang Salgshuset.com fjernet? Og de 2 siste sidene er slettet?

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ser-bloff.html
    Min tråd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •