Hjelp til kjøp av billig bærbar pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av billig bærbar pc

Er på utkikk etter en bærbar pc i billigsegmentet med matt skjerm. Den skal mest brukes til surfing, tekstbehandling, musikklytting/ripping og kanskje se en og annen film innimellom. Skal ikke brukes til spill overhodet.

Det jeg ønsker er i noen lunde prioritert rekkefølge:
    -Matt skjerm (15 tommer eller større). Dette er et ufravikelig krav da de blanke skjermene raskt gir meg hodepine.
    -Brukbar batterilevetid. Jo lengre, jo bedre...
    -Brukervennlighet
    -Kvalitet/lav feilrate
    -Noenlunde brukbare spesifikasjoner ellers. Helst 320GB harddisk og brukbar prosessor.

Har ikke lyktes i å finne så mange billige med matt skjerm.
    De jeg har sett på er en HP 620 som Multicom har på tilbud nå til 2990. Link: HP 620 15.6" LED HD Matt, Intel T3000 Dual Core, 2GB, 320GB, GMA 4500HD, HDMI, Bluetooth, Webcam, Windows 7 Home Premium / MULTICOM

Ellers går det vel an å sette opp en Dell Vostro til rundt 4000kr med noenlunde tilsvarende spesifikasjoner. Lurer imidlertid på om den har helt matt skjerm eller noe halvblanke greier.

Hvilken pc anser dere for best å satse på av disse to eller har dere noen andre alternativer jeg bør se på til under 4000kr.
    Setter stor pris på hjelp da jeg kan lite om bærbare pc`er

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ASUS N52DA til 5k Lenovo G560 til 5k
    Hvis du tar kontakt med dem så refunderer de windowslisensen hvis du ikke har intensjoner om å bruke den. Tiltenkt den bruken du spesifiserer er det midt i blinken med en linux-distro.

Er mye bedre kjøp enn det du lenket til. Det er med god grunn at den selges "billig" med kort frist. Styr for all del unna.

Matt skjerm er det dog nesten umulig å oppdrive, og særs gjelder dette for budsjettmaskiner. Når man kan selge maskiner under parolen "blendende glans" så er det konsumentene det er noe alvorlig galt med.

Bedriftsmaskiner er ofte (skal være etter mitt skjønn) bestykket med matte skjermer. Da må du forsake prisbudsjettet antar jeg.

Edit: Det mest realistiske mtp. hva som finnes på markedet er noe ala det jeg lenket til med tredjeparts matt overflate påklistret.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd!
    Jeg fatter ikke dette blank skjerm-hysteriet på bærbare pc-er. En ting er jo at de etter min mening er veldig slitsomme å se på selv i godt lys, men med lys i ryggen eller utendørs blir de nærmest fullstendig ubrukelige. Ser jo bare seg selv i dem da, og det blir i overkant dyre speil synes jeg

Vet det er mange pc-er i budsjett segmentet som er mye bedre enn den jeg lenket til, men de er alle befengt med høyblank, brightview og annet tull.

Har prøvd med slik filter enn klistrer på skjermen, men det blir dessverre bare enn sånn halvveis løsning. Enten gjør de skjermen bare halvblank eller hvis de er "sterkere" så blir den uskarp...

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er jo å kjøpe en ekstern skjerm ved siden av, selv om det er alt annet en elegant å dra med seg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •