Midgard Audio holdes åpenbart borte fra messen på Lørenskog, hvorfor?"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard Audio holdes åpenbart borte fra messen på Lørenskog, hvorfor?"

va er grunnen til at midgard audio holdes borte fra messa ?
    er det noen som vet hvorfor? det må da vere til alles interesse at flere utstillere er med er på messa.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet du at de "holdes borte"?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han snakker vel om denne tråden:
    http://avforum.no/forum/generell-inf...lorenskog.html

Der Snickers-Is opplyste at han ikke hadde fått noe svar på flere henvendelser angående deltakelse på messa, det utviklet seg, og det til slutt ble slettet en del innlegg uten noe mer begrunnelse enn at "det utviklet seg i en uheldig retning".

Man trenger vel ikke være så veldig mye mer opplyst enn det for å skjønne at noen ikke ønsker ham der, noe som, på tross av eventuelle personlige konflikter, er idiotisk. Det er vel omtrent ingen her, inkludert arrangørene av messa, som kan skilte med den kunnskapen Snickers innehar.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært uheldig.

Er mye råttent på forumet her siste åra. Hovedgrunnen til at jeg ikke er så aktiv lenger.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Svært uheldig.

Er mye råttent på forumet her siste åra. Hovedgrunnen til at jeg ikke er så aktiv lenger.
    ER vell ikke forumet som er råttent, heller enkelte av våre brukere. Det er heller ikke hyggelig for oss som bruker mange timer pr.dag på å drifte dette forumet at slike ting skjer.

Aktuell sak er en sak mellom Kringlyd og Midgard Audio, ikke noe vi her inne på forumet kan gjøre noe med. Det er alltid to sider av sen sak og jeg synes ikke vi har noe med hva som er underligende for denne saken.

Kan bare konstatere at det ikke er full harmoni mellom enkelte og veldig kjedelig at det skal gå ut over en tredje part som er oss her på forumet. Vi får håpe at de aktuelle partene kan ta seg en prat og få klarnet opp i problemene.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og nå finner jeg ikke tråden om Snickers nye høyttalerelementer/høyttalere. Ei heller er det opplyst om den er flyttet eller slettet.

Jeg er såpass "ny" her på AVF at jeg ikke helt kjenner til alt det uskrevne, men dette blir rett og slett for dumt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    ...og nå finner jeg ikke tråden om Snickers nye høyttalerelementer/høyttalere. Ei heller er det opplyst om den er flyttet eller slettet.

Jeg er såpass "ny" her på AVF at jeg ikke helt kjenner til alt det uskrevne, men dette blir rett og slett for dumt.
    Hvis det stemmer er det noe råttent over FORUMET ja...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye som forundrer lenger.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    ER vell ikke forumet som er råttent, heller enkelte av våre brukere. Det er heller ikke hyggelig for oss som bruker mange timer pr.dag på å drifte dette forumet at slike ting skjer.

Aktuell sak er en sak mellom Kringlyd og Midgard Audio, ikke noe vi her inne på forumet kan gjøre noe med. Det er alltid to sider av sen sak og jeg synes ikke vi har noe med hva som er underligende for denne saken.

Kan bare konstatere at det ikke er full harmoni mellom enkelte og veldig kjedelig at det skal gå ut over en tredje part som er oss her på forumet. Vi får håpe at de aktuelle partene kan ta seg en prat og få klarnet opp i problemene.
    Problemet sånn jeg ser det er at forumet GJØR seg til part ved å slette innlegg. Hadde alle fått sett hva som ble skrevet så hadde det vært et mindre problem.

Edit: jeg skrev heller ikke at forumet i seg selv var råttent, men at her er mye råttent.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjennoppretter herved min brukerkonto på hfs til tross for mye OT-svada der. Takhøyden synes dog større...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh

Nei, jeg finner den heller ikke.

BEF, du er moderator, du bør jo kunne si hvorfor den er fjernet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Nei, jeg finner den heller ikke.

BEF, du er moderator, du bør jo kunne si hvorfor den er fjernet?
    Det var en komersiell tråd noe som er et brudd på retningslinjene for AVforum. Dette er noe Snickers-is vet veldig godt, å han blir moderert på lik linje som alle andre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likevel; denne info burde ikke fremkomme under generell chit-chat!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...blir vel slettet hvis det blir tatt opp under andre kategorier.

I Kina fengsler de miljøaktivister.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg antar at det er interesse mot interesse. Jeg som konsument og bruker er utelukkende interessert i mest mulig info om mest mulig... Får jeg ikke det, så stikker jeg...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ytterste respekt for Snickers-is, og han burde vært tagget som bransjekeaktør. Det er han nemlig på forumet "med større takhøyde""; HFS.

-uten-navn-png

Når det gjelder: Aktuell sak er en sak mellom Kringlyd og Midgard Audio, ikke noe vi her inne på forumet kan gjøre noe med. Det er alltid to sider av sen sak og jeg synes ikke vi har noe med hva som er underligende for denne saken. vil jeg si følgende uten å kjenne til saken:

RoKo og Flageborg er ikke de brukerne som er spesielt beskjedne, og (ikke men) når de er såpass beskjedne i denne saken er min fulle sympati hos Snickers-is. Kall det magefølelse. Så lenge de to aktive guttene er så stille nå, i motsetning til hva de er ellers, så finner jeg det underlig. For ikke si merkelig, at de ikke kan besvare hva medlemmer av AV-forum finner urettferdig behandling.

Ved å ikke uttale seg så mister de troverdighet for hver gang denne og liknende tråder leses...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare kommentere dette med bransjeaktør-merking. AVforum har en litt annen policy enn HFS. Jeg diskuterte dette med Lygren for en stund siden. Vi ble enige om at følgende var mest hensiktsmessig:

Forhandlere skal ikke merkes (AVF-policy). Derimot finnes en merking som kalles "produsent representant". Så vidt jeg forstod var det ikke meningen at de skulle delta som ordinære medlemmer.

Derfor ble det som følger:

"Snickers-is" er en privatperson/entusiast med tilknytning til Midgard Audio. Det nicket skal delta på lik linje som en som er ansatt på HiFiklubben, Elkjøp eller hvor som helst ellers.

"Midgard Audio" er produsent representant. Alle kunngjøringer, pressemeldinger og "offisielle svar" knyttet til Midgard Audio foretaket skal komme fra den brukeren.

På "forumet med større takhøyde" er alle forhandlere merket "bransjeaktør", der er policyen for disse tingene litt annerledes. Bransjeaktørene oppfordres til å ikke poste en del ting som strider mot etiske regler eller drive reklame, mens informasjon om produkter og kunngjøringer er styrt til et par kategorier tiltenkt dette. Utover dette oppfordres de til å delta som vanlige medlemmer. Imidlertid har noen bransjeaktører der også opprettet egne brukere for virksomheten.

Etter min mening kan det også være litt problematisk. Man kan for eksempel ende opp i en diskusjon med et medlem man faktisk ikke vet at har kommersielle interesser i det man diskuterer.

Det samme ender vi fort opp med her på AVF også, siden forhandlere rett og slett ikke skal merkes.

Hvis noen vil fortsette den siden av debatten foreslår jeg at det gjøres i en ny tråd i riktig kategori.

Denne tråden ligger vel forøvrig strengt talt også i helt feil kategori.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei klargjøring.

Jeg, i likhet med mange andre, er fortsatt spent på RoKo / Flageborgs innspill når det gjelder trådens tittel.

Dirty tricks: Hva med å døpe trådens tittel om til "Kaffe og romkorreksjon".

Hm. Var den stygg? Nei; harmløs og humoristisk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg melde om at Midgard Audio har fått invitasjon til messen.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Problemet sånn jeg ser det er at forumet GJØR seg til part ved å slette innlegg. Hadde alle fått sett hva som ble skrevet så hadde det vært et mindre problem.

Edit: jeg skrev heller ikke at forumet i seg selv var råttent, men at her er mye råttent.
    Det er vel ikke bare ved og slette innlegg "forumet" gjør seg til part, sitter med en følelse at mange i bransjen er drittlei "forumets" evne til og beskytte egne interesser, også noe som kommer frem når du ser på antall annonsører på "forumet"

Noe av det samme gjelder kanskje for andre aktører i bransjen også ?
    Miljøet er lite og når flere aktører i bransjen føler at de blir pisset opp over ryggen av samme aktør går de gjerne sammen om og fryse ut den aktøren som pisser...

Uten sammenligning mellom midgaard og kringlyd, aner ikke hva som ligger bak konflikten, hvis det overhode er en konflikt.

Uansett så er det nok desverre slik som Teddytusen sier, mye råttent her, også noe av grunnen til at jeg holder meg unna i lengre perioder..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •