Bestilte fra elfa 21.jan, med Postens brevsending. Purret i går, altså 12 dager (8 virkedager), og fikk da et sporingsnummer hos tollpost. Der står det at de har ligget her på lager i 5 dager! Og at de har sendt meg brev hvor de forteller at det ligger på lager.

Klikker jeg på "melding til mottaker" får jeg beskjed om at det er ufortollet gods, og må ligge på lager i 10 dager fra importdato før Tollpost fortoller det. Samtidig står det at blir det liggende på lager en dag til, begynner de å ta lagerleie!!
(Det viser seg at beskjeden om fortolling er feil, det er en standardbeskjed til alle privatkunder. Ja så flott da, for avsender står som Elfa i Sverige, så jeg trodde jo dette gjaldt meg!)
EDIT: "Avsender: ELFA AB, SE 17580 JÄRFÄLLA"

Men i svarte ***** (natta), jeg har da ikke mottat noe brev? Elfa har mitt tlfnr, men når jeg lurte på hvorfor de ikke hadde gitt dette til tollpost fikk jeg svaret:
"nei altså, ikke for å være kjip mot deg, men vi har så mange kunder. Hvis vi skulle gjort dette med alle ville ikke det gått". DERE HAR JO GITT ADRESSEN MIN TIL TOLLPOST, HVORFOR IKKE TLFNR? Det skjer da vel automatisk uansett?

Og Tollpost, "brev sendt 28.jan", nå er det 2.feb og jeg har ikke fått noe brev. Men nå har jo elfa sendt meg ordrenummerene (for denne ordren ble sendt i 2 kolli), og jeg kan dra å hente det selv. For neste utkjøring er i morra, og nå har jeg venta lenge nok.

Bare fordi jeg valgte "Postens brevsending" og en av de bestilte varene ikke passet i en brevsending valgte Elfa å sende alt (og faktisk i 2 separate sendinger, hvorfor ikke sende småtteriet i en brevsending da?), ble det sendt med tollpost og tok tilsammen 12 dager. (i skrivende stund har jeg ennå ikke pakken, så det kan jo ta lenger tid, men jeg håper å få det når jeg møter opp på lageret etterpå.)

Arggggggggggggh! Dere gjør jo at jeg får varme følelser for Postvesenet, og det er godt gjort!