Elkjøp vil ikke prismatche datakjeden/amentio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp vil ikke prismatche datakjeden/amentio?

Hei, har andre opplevd at elkjøp ikke vil prismatche datakjeden/amentio?
    De hevder at datakjeden/amentio driver med paralellimport av sonytver.
    Bla.a. sa de at sony norge nekter å ta i tver kjøpt fra datakjeden/amentio, om noe skulle skje. De hevdet også at jeg da fikk mye større utgifter, pga. jeg da måtte selv sende tven til utlandet.

Jeg påpekte at dette var svada, pga. man har jo uansett forbrukerkjøpsloven og da skal man som kunde ikke bli belastet for frakt om det er garanti eller reklamasjon. Videre, kan man kreve at salgsleddet skal ta i mot varen.

Men, uansett, de ville ikke matche amentio sin pris ( - LED-TV 50" - - Amentio Datakjeden ), pga. angivelig paralellimport(?). Jeg ringte amentio/datakjeden og de sa de kjøper det fra sony i sverige.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står vel fritt til å matche pris eller ei. Enkelte produkter taper de penger på og markedsandeler/omsetning er ikke alltid det viktigste.
    Argumentasjonen om parallellimport var vel i tynneste laget, han kunne bare sagt det rett ut: Sorry, du får kjøpe fra Amentio ellers taper vi penger.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde det samme på Bunnpris forleden dag; de ville ikke selge meg kneippbrød til 5,90,- selv om jeg hadde tatt med annonse som viste at Rema hadde kneippbrød til den prisen. Ikke ville de gi meg rabatt på melka heller, selv om jeg kjøpte 6 liter. Møkkabutikk!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Amentio en ren nettbutikk? Isåfall skjønner jeg godt at Elkjøp ikke gidder å matche prisene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner Elkjøp godt. Mange nettbutikker driver med paralell import å sjekker en regnskapet for Amentios så skinner ikke akkurat det(underskudd). Det er no engang slik at det ER dyrere å drive butikk med annsatte. Å Elkjøp lever ikke av å subisidere kunder.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg opplevde det samme på Bunnpris forleden dag; de ville ikke selge meg kneippbrød til 5,90,- selv om jeg hadde tatt med annonse som viste at Rema hadde kneippbrød til den prisen. Ikke ville de gi meg rabatt på melka heller, selv om jeg kjøpte 6 liter. Møkkabutikk!
    lol

Amentio var bare nettbasert, men Datakjeden har butikker i hele landet. Nå er de slått sammen, så de har fast utsalgsted
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jævlig bra den der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •