Tv og lyd til min mor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv og lyd til min mor

Hei,
    min mor tenker å bruke rundt 15 000 på en tv og lyd for å kunne kose seg med en god film av og til. Skal settes opp i en kjellerstue på rundt 4x3 meter. Har egen tv for dagsrevy etc oppe, men ønsker altså en større tv og mer lyd nede.

Hva kan være et godt tips å komme med til min mor? Minimum 50" må vel til og gjerne en lyd pakke med blu-ray inkl.

Takk for alle gode tips

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ravo
    Hei,
    min mor tenker å bruke rundt 15 000 på en tv og lyd for å kunne kose seg med en god film av og til. Skal settes opp i en kjellerstue på rundt 4x3 meter. Har egen tv for dagsrevy etc oppe, men ønsker altså en større tv og mer lyd nede.

Hva kan være et godt tips å komme med til min mor? Minimum 50" må vel til og gjerne en lyd pakke med blu-ray inkl.

Takk for alle gode tips
    for 15' får du vel ikke 50 tommer og 5.1 høyttalersystem, Blu-Ray spiller og receiver?

Men hva med noe slikt:
    LED 42'' kr 6990,-
    LG 42LE530N LED TV | Hi-Fi Klubben

5.1 høyttalere fra Dali kr 5998,-
    DALI STILE/FAZON SUB 1 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Denon receiver kr 1998,-
    DENON AVR-1311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

BD spiller kr 1190,-
    SAMSUNG BD-C5500 Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

+ kabler etc

Og du er da litt over beløpsgrensa.....

Eller denne pakka kr 9995,-:
    Harman/Kardon BDS 800 Blu-ray anlegg | Soundgarden

Harman/Kardon BDS 800 er et komplett, stilig og allsidig 5.1 hjemmekinosystem. Anlegget er meget enkelt i bruke og overrasker med sitt store lydbilde. Leser av Blu-ray, DVD og vanlige CD-plater. I pakken medfølger de imponerende EISA-vinnerhøyttalerne HKTS 60. Harman/Kardon BDS 800 er det eneste underholdningssystem de fleste hjem noensinne vil trenge.

og en 50'' fra Lefdal, Elkjøp el. lign

eller fra Expert - kr 2990 for en 42'' Panasonic plasma
    Expert.no -

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    ser at 15' vil være i minste laget om man setter kvalitet først og pris i andre rekke. Et par spørsmål som jeg kan tenke meg å få belyst:
    I et såpass lite rom, vil en få full effekt av et 5.1 anlegg eller kan en tenke seg 2.1? Finnes det "ferdig pakker" med receiver og blu-ray i ett som kan være et godt alternativ?

Ser jo at Lefdal etc selger plasma og lcd skjermer 50-52" til mellom 6-9000, eks: MPX.no - LG 52" LCD-TV 52LD550N og lyd MPX.no - Samsung HT-C6930W hjemmekino med Blu-ray

Er dette bare "crap"?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    ser at 15' vil være i minste laget om man setter kvalitet først og pris i andre rekke. Et par spørsmål som jeg kan tenke meg å få belyst:
    I et såpass lite rom, vil en få full effekt av et 5.1 anlegg eller kan en tenke seg 2.1? Finnes det "ferdig pakker" med receiver og blu-ray i ett som kan være et godt alternativ?

Ser jo at Lefdal etc selger plasma og lcd skjermer 50-52" til mellom 6-9000, eks: MPX.no - LG 52" LCD-TV 52LD550N og lyd MPX.no - Samsung HT-C6930W hjemmekino med Blu-ray

Er dette bare "crap"?
    52'' = nei, den er sikkert fin
    HT-C6930W = ja, styr unna - generelt sett er det mer plastikk lyd enn lyd....

2.1 kan også fungere fint i det rommet - men sub bør hun ha ellers må hun opp i rimelig store full-range gulvstående for å få glede av bassfølelse

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kunne i så fall være et forslag på 2.1 pakke? Takk for gode tilbakemeldinger så langt

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kunne i så fall være et forslag på 2.1 pakke? Takk for gode tilbakemeldinger så langt
    Hva med dette:
    DALI STILE/FAZON SUB 1 2.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

kr 4794,- inkl. sub

Og så kanskje receiver, blu-ray og TV som nevnt tidligere, fra HFK ?

Eller dette:
    Pioneer VSX-920 og BDP-333 Blu-ray pakke | Soundgarden

+ TV

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.1 høyttalerne fra dali/ hi-fi klubben så jo ok ut, kjenner min mor så små nette høyttalere er ikke så dumt

Paret med Denon receiver'n du nevnte AVR-1311 så skulle kanskje lyden begynne å være på plass.

Tv og Blu-Ray spiller kunne gjerne være av samme merke, pga ønske om en fjernkontroll... Om jeg da tenker på LG tv'n: LG 52" LCD-TV 52LD550N (som nevnt ovenfor, pga pris/str) har LG et godt Blu-Ray rykte?

Eller kan en like gjerne tenke seg en universal-kontroll? Noen formening/synsing rundt dette?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv og Blu-Ray spiller kunne gjerne være av samme merke, pga ønske om en fjernkontroll... Om jeg da tenker på LG tv'n: LG 52" LCD-TV 52LD550N (som nevnt ovenfor, pga pris/str) har LG et godt Blu-Ray rykte?

Eller kan en like gjerne tenke seg en universal-kontroll? Noen formening/synsing rundt dette?
    Remote til BD spiller er vel ikke så nøye - etter oppsett av anlegget brukes den i det store og hele til "play", "pause" og "stop".
    Skulle du ha én remote tror jeg det er viktigere at den henger sammen med receiver.

Universal er fint det, men det krever litt programmering for at det blir riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant de opplysningene jeg trengte