Måsedrap, Mack-øl og Mozarts Requiem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Måsedrap, Mack-øl og Mozarts Requiem

....og idet jeg kjørte ut fra tunellinslaget på vei hjem i dag, der stod den.

En levende måse med knekt vinge, stående urørlig midt i veibanen. Den så opp på en like urørlig ulykkelig kvinnelig bilist. Som forøvrig også stod midt i veibanen.

Med fare for å skape en (enda) mere trafikkfarlig situasjon, måtte jeg stoppe bilen et stykke bortenfor tunellen. "Kverk den" sa en irritert medbilist, som også stoppet. Men det var rare greier. Dyret rørte seg ikke, og bare stod og glippet med øynene opp mot oss som stimlet sammen rundt det. Ingen kunne lissom sette verneskoen mot nakken til dyret med god samvittighet.

Sjokkskadet og med knekt vinge som eneste synlige skader ble dyret puttet i en pose, og kjørt til dyreklinikken som hadde stengt for en halvtime siden. På akuttnummeret til dyrlegen, fikk vi høre at den nå var viltnemdas ansvar, men de hadde ikke noe nummer vi kunne ringe til. En fortvilet kvinnelig dyrlege kunne bare anbefale bearbeiding av hode eller nakke på dyret, og helst i ett enkelt kraftig slag.

Så på trappa til dyrlegekontoret, fant jeg frem vektstanga til biljekken, serverte dyret et kakk over nakken som burde være kraftig nok. Det sprellet, og blodet skvatt.

Flere slag. tre. fire. fem. Dyret lå i ro, og måseblod og fjær overalt.

Idet jeg skulle slippe dyret ned i matsøpla til dyrlegekontoret, kom det med et svakt langt gurglende "..skvæææk!"

Tilbake til trappa. Slagene haglet over dyrekroppen. Hode , nakke , kropp. Med blod på buksa og fjær på hendene bar det tilbake til matsøpla. Nakken hang i slintrer, og øynene var glassaktige på dyret.

Endelig - død måse.

På matbutikken ble det hamstret en sekser med mack-øl. En storøyd butikkbetjent kunne bare konstantere at det stod en ganske så blodtilsølt og surken fyr i disken med sekser og skulle betale med kort.

Er nå vel hjemme, har satt på mozarts requiem og lar "Rex!" runge over hele stua, mens jeg bearbeider dagens hendelse med øl og en merkelig post til avforum. Er utdanna sykepleier. Ikke helt trent til å ta liv.

Oxo alt styret for en måse.

Neste gang dere ser en: Rygg over den med bakhjulet, og bli ferdig med det.

Dessuten lyder "Rex!" bra på min nye Denon 2200 DVD spiller.

Cal Apone Out.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo bare satt foten på kroppen og vridd hodet da. Da hadde du sluppet alt blodet og styret.
    Det bruker vi å gjøre om man ikke får inn fulltreffer på rypejakt.
    Det går unektelig fort og er humant.
    Hvordan ville du død?
    Blitt slått ihjel med en jernstang eller vridd om nakken på?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Du kunne jo bare satt foten på kroppen og vridd hodet da. Da hadde du sluppet alt blodet og styret.
    Det bruker vi å gjøre om man ikke får inn fulltreffer på rypejakt.
    Det går unektelig fort og er humant.
    Hvordan ville du død?
    Blitt slått ihjel med en jernstang eller vridd om nakken på?

Nå fikk du sikkert mannen til å føle seg bedre...

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Woha!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Way to go! Synes du taklet det fint jeg!

Til neste gang, siden du har jekk. Legg hodet til måsen mellom jekken og bilen og skift dekk, "if you catch my drift".

Ikke ser det pent ut, men 2tonn har en merkelig effekt på kranier.

Neida. Den var stygg. Mente ikke det.

Ha arbeidshansker liggende i bilen. Da er det lettere å takle en "knekk nakke" happening på skadede smådyr. Eller ha brannøks, slik som jeg har i bilen.

Btw, brannøks, oppladbar mag-light, pulverapparat og førstehjelpsskrin er default på mine biler. Er det mange som har det samme?

DrE

EDIT: Må jo bare få berømme ditt valg av musikk og leske i en sådann stund. Kondolerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd noe lignende, var i syden og midt på fortauet lå en påkjørt kattunge. Ene øye hang utafor den hadde knekt de fleste beina og klarte så vidt å røre på seg. Den lagde noen små pipelyder og lokalbefolkningen så bare på. En bekjent fant en stokk og ga den et slag som gjorde slutt på lidelsen dens og de som stod rundt og så på takka han.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Måsedrap, Mack-øl og Mozarts Requiem

Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    Er utdanna sykepleier. Ikke helt trent til å ta liv.
    Hadde du vært anestesisykepleier hadde du nok hatt en tilstrekkelig dose Metomidat eller Tiopental i baklomma. Den siste og liknende derivater er svært effektiv - er du i tvil om doseringen, spør Marilyn Monroe eller Jimi Hendrix :?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jane
    ...er du i tvil om doseringen, spør Marilyn Monroe eller Jimi Hendrix :?
    Eller Elvis, Curt Cobain, sputnik(!!!), courney love... and the list goes on.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Sputnik!?
    Det er det verste jeg har hørt, men så fortelles det jo også at mannen var satanist.. :shock:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Sputnik!?
    Det er det verste jeg har hørt, men så fortelles det jo også at mannen var satanist.. :shock:
    Hmm, nei det viste jeg ikke. Sputnik var egentlig et "educated guess". :lol:

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

end of story

Har nå kommet meg over tapet av "Måsulf".

Neida, fra spøk til alvor. Det var en merkelig grisete og ekkel affære. Rart at man reagerer slik i ettertid. Jeg mener, her sløyer man fisk på fisketur i bøtter og spann men reagerer ikke. Og så kverker man ei flygende rotte, og får skjelven en hel kveld.

Må ha vært den der siste "Skvæk!" opplevelsen.

Om Mozart hadde visst hva jeg gjorde med musikken hans og hvorfor, hadde han ikke giddet begynne på requiem en gang, men daua pronte.

ha en fortsatt fin lørdagskveld :wink:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måser tåler det utroligste. En kamerat av meg har et luftgevær som er av uvanlig stort kaliber, nesten på størrelse med 22kal salongkuler. Måsen tålte 5 skudd i brystregionen, og lå enda på bakken og pep! Endte opp med hodeskudd, og det gjorde susen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet åssen det føles. Dette skjedde meg en gang:
    Var på vei til slemmestad for å hente noe deler til en bil, hadde da en Chevy Caprice st.vogn. Rett etter holmen kjørte jeg på, eller over en grevling. Stressa over dette parkerte jeg med fremhjula oppå en betongkant, slik at frontlysa på bilen blendet alle som kom imot. Mens jeg sto der å lurte på hva jeg skulle gjøre, og grevlingen hadde det sikkert helt jævelig der den lå i motgående kjørefelt, hørte jeg det kom en bil imot. Den kom bra fort, og føreren så sikkert ikke så mye. Det var en liten senket honda civic, lav som fy, og med en skikkelig lav frontspoiler. Han dundret rett på grevlingen så plasten spruta, men han stoppet ikke, bare ga mer gass og forsvant. Jeg løp dit grevlingen lå, men han var fortsatt i live. Jeg turde ikke å ta i den, og mens jeg enda en gang lurte på hva jeg skulle gjøre kom det en stor lastebil og kjørte over den med hjula. Nå rørte den seg ikke lenger, og den hadde havnet i grøfta. Da reiste jeg videre, passe lei meg. Når jeg skulle hjem, 2 timer senere, stod det en politibil der grevlingen lå. Jeg stoppet og fortalte hva som hadde skjedd, og da fortalte politimannen meg at de nettopp hadde skutt den, fordi den fortsatt var i live. Da fikk jeg en stor klump i halsen. Den hadde ligget der i flere timer, i live. Kan tenke meg den hadde hatt det vondt... :cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •