Noen som jobber på Posten og kan foklare meg litt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som jobber på Posten og kan foklare meg litt?

Fikk hentemelding fra posten 10.12 (fredag) på Onkyo TX-NR808. Bestillt fra Elkjøp 4.12. Fikk ikke tid til å gå på posten og hente denne helgen. Iom at det heller ikke er kommet noe hentemelding i postkassa så søkte jeg opp pakken på posten i dag (søndag) for å sjekke at den var på mitt lokale postkontor. Overraskelsen var stor da det kom fram at pakken er utlevert. Jeg har da ikke hentet noe fra posten så jeg lurer på da om det kan være noe feil fra posten eller i verste fall at noen har hentet ut pakken? Dette var ikke oppkrav, men vanlig postforsendelse. Ble altså hentet ut samme dag som jeg fikk sms. Sms ble sendt ut kl 09:11 og pakken hentet ut kl 16:58, to minutter før de stenger. Skal sjekke ut i morgen men ville høre om noen har opplevd noe lignende og at jeg da sikkert ikke behøver å bekymre meg. Var en gave dette og ser det kan bli vanskelig å få denne til samme pris som Elkjøp hadde på kampanje lørdag (6500,-)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen på posten har levert ut til feil person uten din signatur så sliter nok posten litt. Du bør ikke få noe problem. I tillegg vil jeg tro alle postkontor har bra overvåking, og de bør være svært behjelpelige..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis noen på posten har levert ut til feil person uten din signatur så sliter nok posten litt. Du bør ikke få noe problem. I tillegg vil jeg tro alle postkontor har bra overvåking, og de bør være svært behjelpelige..
    Får håpe du har rett. Er rett og slett litt bekymret. Lever litt i spenning til i morgen

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Update?
    Ja, uppdate: Kom dit litt spent i går. Leverte nummer og damen bak skranken sa til meg at pakken var utlevert. Jeg sa da "ikke ****, jeg har ikke hentet noe". Damen sa da "men det står her at den er utlevert". Fikk henne til å gå bak å lete, pakken er jo lett synelig. Jaggu meg fant hun den og jeg ble en lettet mann. Så jeg lurer litt på hva i alle dager posten driver med. Skal litt jobb til å merke pakken utlevert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Ja, uppdate: Kom dit litt spent i går. Leverte nummer og damen bak skranken sa til meg at pakken var utlevert. Jeg sa da "ikke ****, jeg har ikke hentet noe". Damen sa da "men det står her at den er utlevert". Fikk henne til å gå bak å lete, pakken er jo lett synelig. Jaggu meg fant hun den og jeg ble en lettet mann. Så jeg lurer litt på hva i alle dager posten driver med. Skal litt jobb til å merke pakken utlevert.
    Dama hadde lyst på ny reciever :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at alt ordnet seg, vet hvor kjipt det er å vente på pakker og noe uventet dukker opp.

Jobber selv på et postkontor og opplever at dette skjer en sjelden gang i blandt. Dog, når man tenker over hvor mange pakker ethvert kontor hele tiden får inn og sender avgårde så skjønner man at enkelte feil kan oppstå.

I dette tilfellet kan det være at en tilfeldig kunde har oppgitt feil sms-hentekode (og som kjedelig nok ble akkurat din kode) Disse ligner gjerne på hverandre og visst kunden oppgir feil kode så henter vi den pakken som dukker opp på skjermen. I alle tilfeller så sjekker man jo også mot navn, og da oppdager man lett feilen. Om en da har fullført "oppdraget" på pc'n så blir det vanskelig å omgjøre dette.
    Heldigvis så pleier ting å ordne seg da den riktige mottakeren av pakken vil protestere mot at pakken er hentet og en begynner et manuelt søk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vanlige" pakker har jeg hentet og signert for, det kan sikkert enhver gjøre. Men pakker fra Elkjøp har jeg måttet legitimere meg for å hente ut. Trodde dette var vanlig fremgangsmåte?

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd, men om det finnes noen ansatte på posten her, lurer jeg på om dere kan forklare meg hvorfor:
    - en pakke beveger seg 2 mil på 2 virkedager (levert inn på post i butikk etter fristen slik at den skulle bli sendt neste dag, men blir sendt 2 dager senere)
    - for så å komme til Bergen sorteringsterminal, så kjøres forbi Haugesund dit den skal, for å komme til Stavanger sorteringsterminal?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre mange "unger" som jobber i post i butikk på mix'er osv, jeg venta på en pakke selv som ble levert inn på godsterminalen på alnabru, og den skal da bli sendt videre dagen etter, og jeg vet at posten til mitt område går på morgenen,(jobber som sjafør selv i posten) så jeg følgte spent med på sporingen, men ingen ting skjedde så jeg ringte til mixen og hørte om pakka hadde kommet, jada det hadde den, men de unga kan ikke jobben sin så pakkene ble ikke skannet inn, det ble den heller ikke før jeg hentet den, fordi da måtte de gjøre det! Irriterende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •