Digital fotoramme, 4:3 eller 16:9?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital fotoramme, 4:3 eller 16:9?

Da det har dukket opp et ønske om nevnte type billedramme, har jeg begynt å lure på en liten ting; rammene leveres i to formater, men hva skjer om de blir foret med bilder av et annet format? Vil disse vises med sorte striper over og under, eventuelt på sidene, eller vil se strekkes ut og få feil proporsjoner..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føler for å utdype dette en smule. Jeg spurte litt rundt om dette, for et par år siden, men fikk liten respons.
    Nå er samme problemstilling igjen aktuell, og jeg håper på litt respons denne gangen. Så vidt meg bekjent, forekommer de digitale bildene i to formater, enkelt sagt et som er litt mer kvadratisk, og et litt mer rektangulært. Kanskje ikke 4:3 og 16:9 som jeg skrev innledningsvis, men i den retningen. Jeg er imidlertid ganske sikker på at "alle" vet hva jeg sikter til.

Mitt problem er at bildene som skal presenteres på denne rammen, kommer i begge formatene. Jeg er altså på jakt etter en ramme som kan vise bilder (vekselvis) i begge formatene, uten å ødelegge proporsjonene i bildet. Svarte striper over/under eller på sidene er helt greit, men bilder som blir dratt utover for å fylle rammen, er en uting.

En rask runde til de lokale sjappene gav meg ingenting. De visste rett og slett ikke. Kanskje jeg er den eneste som bryr meg med slikt..? Jeg tok en sjanse, og kjøpte en ramme på Clas Ohlson, men den kan ikke brukes. Det finne tre forskjellige modus i denne rammen, men alle førte til at bilder ble presentert i feil format.

Har noen av dere en slik ramme, altså en som kan vise begge formatene uten å lage forvrengte bilder, så vil jeg gjerne vite hvilken modell du/dere har. Jeg håper jeg slipper å prøve meg fram... :wink:

Alle gode råd mottas med takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •