Lyd og bilde bladet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og bilde bladet

Noen som vet hvorfor Rotel produkter aldri nevnes i lyd og bilde bladene? fikk akkurat månedens utgave og kom til å tenke på det..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nevnes vel trutt og ofte. Rotel er vel det merket som ikke lanserer så mange produkter i løpet av et år. De fleste produktene til Rotel er jo på markedet i årevis før de blir byttet ut.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har riktig nok ikke så mange utgaver av lyd og bilde, kanskje 10 stk, men har aldri lest noenting om rotel, og kanskje litt rart at ikke et eneste produkt fra rotel ikke er på deres kjøpeguide?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    jeg har riktig nok ikke så mange utgaver av lyd og bilde, kanskje 10 stk, men har aldri lest noenting om rotel, og kanskje litt rart at ikke et eneste produkt fra rotel ikke er på deres kjøpeguide?
    Faktisk, på budsjett forsterkere :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åj, guri.. :lol: stemmer det, et produkt er nevnt i lyd og bilde, men virker ikke akkurat som Rotel er et populært merke blant redaktørene.. men jaja.. :?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    åj, guri.. :lol: stemmer det, et produkt er nevnt i lyd og bilde, men virker ikke akkurat som Rotel er et populært merke blant redaktørene.. men jaja.. :?
    Lyd og bilde er allikevel bare et stort eventyr, så det har nok ikke så mye å si.. :lol:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Det stemmer nok, spørs om de ikke får nok bestikkelser til å lage noen flotte eventyr av rotel produkter da..

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skrev for en stund siden at de ventet RSP 1068 inn til test, men det har ikke skjedd ennå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gutter, fint om dere ikke lynsjer magasiner helt her inne... AVforum har samarbeidet med Lyd & Bilde ved Projektor Symposium i år, og personlig kan jeg bare berømme Geir og Lyd & Bilde på det sterkeste. Han var meget opptatt av nettopp habilitet ved at han bl.a. ikke ønsket at symposiumet skulle koste penger, ei heller støttes av produsenter. Det faktum at de er underlagt markedskrefter er jo tilfelle for de fleste magasiner her i verden, og jeg synes personlig ikke Lyd & Bilde virker stort værre enn de øvrige. Når det er sagt; blader, nettsteder eller andre steder som bevisst unnlater å gi en rettferdig fremstilling av produkter, som da resulterer i at en stakkars sluttbruker lures til kjøp av produkter som yter dårligere enn hva de burde har jeg selvsagt ingen respekt for... Det faktum at blader velger å fokusere på visse merker osv. kan ha like mye med personlig kontakt med vedkommende leverandør / produsent som det faktum at det annonseres av lev. / prod. i bladet. Det er imidlertid selvsagt heller ikke heldig hvis slike blader skriver tester som åpenbart ikke gir et rettferdig og nyansert bilde av et produkt, samtidig som produktet annonseres i bladet.

Det er uansett viktig å ikke bli for absolutt, synes lite om å henge ut folk og firmaer på denne måten... Flyttes for øvrig til "generell chitchat", er vel ingen teknisk diskusjon dette...

For øvrig gjelder overstående ikke kun denne tråden og de bemerkninger som er gjort her... Har sett en rekke slike typer innlegg her de siste par årene. Selvsagt greit å være kritisk, men på en "hyggelig" måte!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for all del ikke med negative intensjoner mot bladet jeg tok opp dette, det ville være litt paradoksalt med tanke på at jeg selv kjøper bladene!! Det var bare ment som en diskusjon på hvorfor Rotel som jeg syntes fortjener mere oppmerksomhet virker som ikke får nok oppmerksomhet i lyd og bilde uten at jeg selv vet hvorfor, derfor tenkte jeg kanskje at noen her på forumet hadde noe rasjonelt å fortelle om akkurat det!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nettopp, forstod jo det, dermed presisjonen at det ikke var ditt innlegg, men den generelle litt overdimensjonerte kritikken her inne jeg ønsket kommentere... Uansett, folk har selvsagt rett til å mene hva de vil, men da er det vel ganske enkelt bare å unnlate å kjøpe bladet, eller hva? :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo det er jo et opplagt alternativ
    Bladet har jo sine gode øyeblikk også som er grunnen til at jeg leser det, men enda bedre kunne det ha blitt hvis grunnen til at Rotel og kanskje andre lite nevnte merkevarer som blir ignorert hadde fått den oppmerksomheten de fortjener! eller tar jeg feil?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns Lyd % Bilde er et bra magasin, eneste jeg har kommet til å tenke på er at gutane i bladet har vel kanskje en tendens til å bli litt vel pirkete når de tester utstyr. De finnes den minste lille skavanke uansett om anlegget koster 10.000 , 100.000 eller 1 mill.

Det får jo oss forbrukere som er på jakt og som leser artiklene til å bli tvilende, kresne og ganske så kristiske ovenfor et produkt som vi kanskje er på tur til å kjøpe.

Tenkte jeg bare skulle nevne det, men jo for all del Lyd & Bilde er god lektyre det

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste utgave av L&B imponerer ikke. I artikkelen om BenQ8700 blander de modellbetegnelsene "7800" og "8700" konsekvent gjennom hele artikkelen.

Videre så tester de en QP Vision (plasma) og sier innledningsvis at de vil sammenligne den mot deres referanse "Pioneer 434", men i selve testen sammenligner de med en Panasonic-plasma. Kun helt på slutten sier de noe om sammenligningen med Pioneer.

Hastverk-utgave av L&B denne gangen i en agurknyttsesong.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke de siste bladene har vært det helt store...
    Mye kjedelige artikler som omhandler alt for mye musikk...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt grei lesning. Men ofte synes jeg det er for mye:
    Digital kamera tester
    fotoprintere
    pc

osv.. Slike ting vil jeg heller lese om andre steder. Det har jeg også sagt i spørreundersøkelsen dems, som ligger på nettet. Hvis folk vil uttale seg så har de jo mulighet der...

Her er undersøkelsen

Mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en del produsenter/distributører tenker seg om 2 ganger før de går til et slikt blad. Det er ikke et "rent fagblad" men mer en utvidet utgave av lyd/bilde-avdelingen i Vi Menn. Bladet har helt klart sitt marked, men det må sees på som det det er, nemlig en svært kulørt nyhetspresse for AV og litt data på masseforbrukernivå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror en del produsenter/distributører tenker seg om 2 ganger før de går til et slikt blad.
    Vel, så lenge de treffer segmentet sitt så er det ikke noe problem.. Hvis jeg visste at mitt segment leser dette bladet så hadde jeg uten tvil annonsert/ sendt ett produkt til test. (Hvis produktet holder mål riktignok).

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet var godt lesestoff i starten, men nå stiller jeg større krav fordi interessen for detaljer er utvidet det siste året.

Hadde vært kjekt dersom det hadde vært et mer teknisk blad på markedet enn L&B og DVD&Hjemmekino, som nå kun benyttes som kaffekopp-lektyre.

På den annen side så er jo forumet her og andre kilder på www et særdeles godt supplement.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg syns er problemene med slike blad er at de er for lite konkrete i sine tester. Jeg vil ha sammenligningstester og ikke småtester eller enkel tester hvor de bare roter rundt grøten om egenskapene.

Projektortesten til Hi-Fil og Plasma testen til Pio434 er eksempler på hvordan jeg vil ha testene.

PRojektortesten til Hi-Fil er noe av det beste jeg har sett i et norsk blad. Kort, konsist og vektlegging på fordeler og ulemper mot hverandre og en ranking til slutt. Det er slike tester som hjelper potensielle kjøpere å velge.

Jeg håper at slike tester kan foretast minst 2 ganger i året på projektorer. Neste i mars nr av DVD & Hjemmekino f.eks.

Jeg håper at DVD & Hjemmekino slår til med en sammenligningstest av receivere under 11k i desember nr. Da håper jeg på følgende produkter.

AVR 2805, 3805
    RXV 450, 550,650, 750, 1500,2500
    T 753, 763, 743
    502, 602, 702
    D814, 5ais 3ais,

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine