Whisky tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  7
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 451
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Altså, min beskrivelse gjelder Small Batch 45% versjonen.

Men den du har, er bra den også, bevares.

Anbefaler også på det sterkeste å teste oberstflaska som jeg beskrev lenger baki tråden!
    Ja, jeg skjønte det og takk for tips om obersten

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Nå har jeg en flaske Gold Edition Blanton's Kentucky Single Barrel Bourbon Whiskey 51,5 % Vol.

Særdeles egenartet flaske med en sølvfigur av ridende rytter til hest (!) oppå korken.

Hver flaske er individuelt registrert i destilleriets register, denne har No.37 fra Barrel No.112. Flasket for hånd.

Oberst Albert B. Blanton flasket sin private reserve Whiskey på samme måte for hundre år siden, dvs, at whiskeyen aldri har vært blandet med noen annen whiskey fra noe annet fat.

Jeg tror kanskje denne slår alt annet av Bourbon.

Den er bare tilgjengelig i begrensede mengder på utvalgte salgssteder!
    Er det frekt å spør hva du mener med utvalgte utsalgssteder? Tror du jeg kan få bestilt denne i min lokale "dagligvarehandel".....

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,854
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg kjøpte min på Systembolaget i et land nært oss. De hadde bare to igjen. Aner ikke om Norbaggarna har den i bestillingsutvalget, det kan jo tenkes.
    Jeg vil uansett anbefale litt innsats for å få tak i flaska.

Hyggelig at du fattet interesse for den!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg med Guiness og et glass Port Charlotte An Turas Mor. Det er en Islay whisky jeg kjøpte mens jeg venter på Sverigetur.

De fås kjøpt på småflasker på polet. Veldig god whisky, men litt dyr? for å være en ung 5-8åring.

Blir enten Caol Ila 12 eller Laphroaig Quarter cask kjøpt i Sverige. Der kan man spare noen hundrelapper med kursen.

Guiness smakte ikke særlig på boks, hvorfor kjøper jeg det på Kiwi da? Sikkert fordi det ikke finnes noe annet.

Hører på BW P5, Queens of the stoneage med Little Sister.

Blir rock og øl og whiskysmaking i kveld. Har fått gjort endel idag, hjulpet til med å olje verandaen til naboen som er oppi åra og slått plenen.

Nydelig vær idag, siste rest av sommer?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Four Roses var et hyggelig bekjentskap. Ikke veldig ulik Jack Daniels men muligens noe søtere. Aboslutt en fin bourbon. Anbefales!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,854
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det, meeen - vent til du treffer obersten!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ble det harrytur med båt. Dro på systemet I strømstad inne i byen. Der hadde de et veldig godt Whisky utvalg, men lite Cognac utvalg.

Tror ikke Svenskene drikker Cognac, dette er også sikkert det systemet som er mest opptatt av å fylle nordmenns etterspørsel, så da synes jeg det er rart at de har så lite utvalg. Var nesten ikke noe XO bare Vsop etc.

Tok iallefall med meg en flaske Laphroaig Quartercask, kameraten min tok med en halvflaske Highland Park Cask strenght.

Nytt omslag på Laphroaig QC da, håper det fortsatt er samme vare... Edit smakte en dram, og den synes bedre enn før..... Mer Torvrøyk og fløyel fra Eik... 6-11 år deretter 6-7 måneder på quartercasks..

Spennende, lurer på om andre merker det samme.

Mye snacks i whisky hyllene, etter kurs er QC 200kr billigere enn i Norge, andre kupp er Caol Ila12 til 360 norske Bowmore 12 litt billigere..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,854
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laffe QC er jo et veldig godt valg. Selv holder jeg på med Bruichladdich nå, (også kalt Brookladdie!!) som jeg også synes er veldig god.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sender en post for å få abbonert igjen. Lite Whisky til helgen, blir cognac etter middagen tenker jeg.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss denne tråden hadde gått meg hus forbi gitt.

Kan så si at jeg som det kjipe individet av meg har funnet de to whiskyene jeg trenger i livet og de var nevnt på første side allerede.

Min absolutte favoritt:
    Lagavulin 16, Mange synes denne kan bli litt på det smaksfulle kanskje men dette synes jeg bare gir den en solid karakter imot neste mann på lista.

Som forsåvidt er:
    Ardbeg 10.
    Imotsetning til Lagavulin som kan smake av aske, treverk, og røyk i tillegg til mye annet så syntes jeg denne virket som en mye renere eksemplar av Single malt whisky enn alle andre jeg har prøvd hittil, og sammenligne Ardbeg og Lagavulin kan bli litt som og sammenligne fiske kjøtt mot Elg.

Kort sagt hadde jeg fått spørsmålet om hva jeg skulle hatt til middag med disse valgene hadde jeg bare svart "ja takk" :P

Skal selvsagt se igjennom resten av tråden, er jo en del jeg enda ikke har smakt på her i livet, Laphroaig står som neste mann på lista.
    Gleder meg.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,854
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og sånn går nå dagene..
    Koste meg med litt Bruichladdich ikveld mens jeg ventet på kona som fløy inn fra Amsterdam og landet sent.
    Tidligere idag/igår litt Fuller's IPA. Skulle stått i øltråden det siste da.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig glad i whisky selv. Blended synes jeg faktisk mange ganger er de beste selv om det er tabu å si. De har ofte veldig mye smak i forhold til en del single malt whisky som jeg synes blir litt kjedelige og smakløse(kommer selvsagt ann på hvilken single malt det er snakk om).

Laphroaig har smak i massevis, og er vel i en egen liga sånn sett, har vendt meg til å synes denne er god selv om jeg synes den tidligere var vel i overkant tørr og med litt for mye røyksmak.

Speyside whisky har alltid vært en bommert hos meg, synes de er for tamme eller har smakløse eller smaker litt annerledes enn hva mine smaksløker foretrekker. Kan bare hende jeg har trått feil der selvsagt. Husker spesielt Glen Moray aldri var noe suksess.

Ellers er det alltid moro å prøve nye typer på polet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,854
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagde meg en extra strong Horse's Neck igårkveld med Blanton's (som jeg tidligere har omtalt), American Ginger Ale og Angostura.

Da er man plutselig skipper på en destroyer i Royal Navy under WWII!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whiskydag i Tønsberg om litt over et par uker, nærmere bestemt den 12. oktober. Tror det skal avholdes ulike kurs/foredrag rundt ulike typer whisky, samt prøvesmaking innenfor tilhørende segment. Det skal også komme et mikrobryggeri fra Larvik, om jeg ikke husker feil, for å vise frem ølen deres. Blir nok en eller to whiskyklasser og en titt på hva Larviksølet har å by på denne helgen.

Fikk en 200ml Oban 14 av min far sist han var innom, men har ikke somlet meg til å få prøvet den. Noen som har smakt denne?

Bestilte også fire av Glencairn-glassene dere skryter av her inne, så kanskje jeg skal vente til disse dukker opp i posten med å smake på Obanen.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den som liker litt mildere Whisky så kan Isle of Jura Superstition anbefales. Gir assosiasjoner til torv og gamle vikinger.
    http://www.masterofmalt.com/whiskies...tition-whisky/

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jura har jeg hørt mye godord om, både hva gjelder pris/taxfree og kvalitet.

Den er litt mildere enn annen whisky, men torvsmak går for å være litt kraftigere smak/røyk. Dette er typisk for øywhisky som Talisker, Jura og Highland Park og også Islay. Nettopp fordi de røyker bygg så den blir til maltkorn med torv, Highland Park har også en del røyk.

Disse øywhiskyene har oftest mye styrke smak enn fastlandswhisky. Men øywhisky som feks Highland Park og Jura kan også ha mye sødme, ettersom hvordan de er lagret.
    Sist endret av Danke; 11-18-2013 kl 18:23

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Highland Park røykes med lyngtorv, noe som gir en annen røyksmak enn feks Islays.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er glad i både hifi og whisky, men tror jeg heller ville brukt penger på bil eller bolig.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jammen jeg skal unne meg et glass Caol Ila 12 whisky og en flaske St.Peters cream stout.

Dette i anledningen til at jeg er blitt pappa til en liten gutt. Er alene hjemme, venter kone og sønn hjem om en dag eller to, og da er nok hjemmefreden over.

Blir en spennende tid med mindre søvn.....

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •