Whisky tråden - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 449
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal begynne på en Lagavulin nå. Det blir stas!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lyst til å ta en øl og en Ardbeg eller Laffe, er ferdig med dagens gjøremål og kirkemøte..

Men først blir det kanskje en episode Breaking Bad, så da spørs det om det må vente til i morgen....

Hmmm

Edit det ble hverken øl eller tv-serie igår, jeg sovnet rett og slett på sofaen uten å få meg meg noe annet en litt av en dårlig film.

Våknet idag opp med nyheter om at det hadde vært skikkelig norsk skjærtorsdag bråk på stedet jeg bor, 20-25 kids braket sammen i masseslagsmål, ambulanse og politi kom. Jeg sov som en sten...

Selv om jeg ikke tok meg en session Ipa, så var det tydeligvis mange av den yngre garde som fikk i seg litt for mye, blir spennende å hente junior i dagis idag da. Får sikkert se noen fulle påskekyllinger og volvoer med opplåsbare dukker.
    Sist endret av Danke; 03-24-2016 kl 11:56

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble med 2 liter single malt fra taxfree idag gitt. Speyburn 10 og Laphroaig QA Cask.
    Stas.
    -img_20160419_193202-jpg

Da håper jeg at jeg har råd til XTZ divine hodetelefoner også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laphroaig QA cask er virkelig god, torvrøyk og vaniljeolje. Det eneste jeg ikke liker med den er at den kommer i 40%, vann ikke nødvendig. Jeg synes den er bedre enn 10 åringen, men Quartercask er bedre.

Speyburn 10 er jo et kupp, billigere enn flere blends. 269kr literen, men dette er helt noe annet enn Laphroaig, en Speyside firstfilled med mye sitrusfrukt og sødme. Tåler fint en teskje vann som gjør den rundere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En til i familien Laphroaig... Select.

Gleder meg til å prøve denne, gjetter at den er bedre enn 10 åringen.

-select-png

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var god, og smooth, fortsatt med masse Laphroaig torv dna. Dette er den perfekte sommerdram. Den er absolutt å foretrekke pris og kvalitetsmessig foran mange ganger dyrere Ardbeg perpeteruum. Som torvhode så er nok Laphroaig Qurartercask å foretrekke... til høst eller vinter.

Men dette er et kjøp prismessig, og veldig complex selvom den ikke har den lengste finishen så byr de nye eikfatene på plenty med det vi kaller rancio-olje. Dette er absolutt moden whisky. Den minner litt om en søt og sterk hostepastill, en fruktig ricola typ med røksmak, dette er nok fra sherryfatene.

Anbefales til seafood og optimalt til pilsner, saison, blonde eller Wit. De sistnevnte er belgiske øl. Og jeg foretrekker sånt på sommer og de nydelige dagene vi har hatt nå.

Vann ikke nødvendig....
    Sist endret av Danke; 05-14-2016 kl 17:57

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er systembolaget,oslogt 7 avlagt mitt tradisjonelle 17mai besøk.Tømte lageret for Blantons gold edition(2 stk) som er min absolutte bourbon favoritt.Et nytt bekjentskap var Woodford reserve.anbefales!pris 399,- polet 600,-god,kraftig bourbon.
    Samsung 55HU7505-OCB SEK3500-Nvidia Shield androidTV-Zidoo X5 4k 10bit android Box-UBD-K8500-Denon avr 2200-div Dali

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woodford så spennende ut ja, kanskje du så meg spekulere i whiskyhyllene etter en brukswhisky å dele med naboen. Turte ikke kjøpe blantons tok heller med meg en Jim Beam, smakt den før i bryllupet til brodern og da drakk jeg mye av den. Den er ikke så kompleks men veldig smooth og søt etter 4 år straight på nye fat.

Grunnen til at jeg valgte standard Jim Beam straight bourbon 4 var nemlig fordi kona skal sponse en dyr Grappa for meg, og da er det best å ikke strekke strikken for mye. Jeg synes Jack er dyrt, og jeg liker Jim fordi den er så søt og smooth, motsatte av islays.
    Sist endret av Danke; 05-22-2016 kl 15:50

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Woodford så spennende ut ja, kanskje du så meg spekulere i whiskyhyllene etter en brukswhisky å dele med naboen. Turte ikke kjøpe blantons tok heller med meg en Jim Bean, smakt den før i bryllupet til brodern og da drakk jeg mye av den. Den er ikke så kompleks men veldig smooth og søt etter 4 år straight på nye fat.

Grunnen til at jeg valgte standard Jim Bean straight bourbon 4 var nemlig fordi kona skal sponse en dyr Grappa for meg, og da er det best å ikke strekke strikken for mye. Jeg synes Jack er dyrt, og jeg liker Jim fordi den er så søt og smooth, motsatte av islays.
    Jim er en helt grei og rimelig løsning.vanlig jack blir for tam for meg.Desverre er de to de eneste på mitt lokale pol så enten kjøper jeg en Nikka eller bestiller online Makers Mark/Buffalo Trace.
    Samsung 55HU7505-OCB SEK3500-Nvidia Shield androidTV-Zidoo X5 4k 10bit android Box-UBD-K8500-Denon avr 2200-div Dali

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble med en Bulleit Straight Bourbon idag. Veldig rimelig og god bourbon i Sverige...

A few bourbons, part one

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat whisky men en snill madam spanderte en Nardini Grappa Riserva anbefalt av Ralfy...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Ble med en Bulleit Straight Bourbon idag. Veldig rimelig og god bourbon i Sverige...

A few bourbons, part one
    Var i Sverige igår, og plukket med en Bulleit jeg også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fri idag og kona også. I det fine været har vi kost oss med biff vin og is og jordbær.

Har smakt Bulleit med is i tumbler tidligere idag og en Nardini Riserva i Grappa Riserva glass.

Det er jammen godt med noe annet enn singlemalt innimellom. For god bourbon og Grappa er godt. Jeg har tidligere smakt mye meget gammel cognac rum armagnac. Men det må være noe med råvarer og destillat og fat. For Nardini Riserva 50 var svært god og fruktig. Lettdrikkelig også så viktig å være obs på inntaket. En nydelig dag på alle måter.

Mellow bistro i Strømstad anbefaler jeg på dager som dette. Nydelig lunsj og godt drikke og nydelig kaffe. De har alt av lettere drikker øl, vin og champagne. Jeg koste meg med en halv Brooklyn Lager fra kran, en spinatsuppe med brød og salat og isvann og til slutt en dobbel espresso. Prisene er litt over normalen men ikke dyrt, iaf ikke for folk fra Norge. Ligger opp bakken på andre siden av broen etter systemet og konsum. Er ikke så stor inneplass, men uteplassen er helt nydelig, som en oase.
    Sist endret av Danke; 09-04-2016 kl 15:09

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært frikveld fra kone og barn, barnet er hos bestemor. Da kan jo far teste anlegget litt til det ytterste med rock og høyt volum.

Nydelig lyd, ikke helt fornøyd med været..

Smaker på QA cask fra Laphroaig som vist i øltråden, den har mistet litt krutt da det ikke er så mye igjen på flasken. Men en litersflaske er seig så den får heller stå med en klunk.

Jeg kjøper den gjerne igjen, eventuelt Ardbeg. Men jeg godkjenner den altså QA for gjenkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.skal også dra på med en bunke nyinnkjøpte audio blurays i god kombinasjon med Nikka coffey grain.glimrende japansk bourbon og billigere på polet enn på systemet.skiller faktisk 150kr.noen må ha slått seg....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel trå til med XTZ hodetelefonene og mobilen, tror anlegg og tv er/blir okkupert av kone og barn.

Gleder meg veldig til å smake Quartercask igjen, en stund siden jeg hadde den sist.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk rasket med meg en Laffe QA cask og en Bache XO litersflasker på taxfree. Laffe og Xo var på salg. Idag har det gått mye i klassisk og pink floyd... Har spist en bedre middag med forrett biff rødvin og fritert banan og is. Hadde en rimelig siciillianer til middag og en boks rimelig cider til forrett, smakte ypperlig. Kona er kokk må vite.

Før kaffen smakte jeg en liten Nardini Grappa riserva og et lite glass Bache Xo til kaffen.

En veldig fin dag med shopping på Nordby og etterpå treretters middag.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag blir det god mat litt vin av forskjellige slag og cognac eller grappa. Fortjener det etter to dager i Gøteborg og Liseberg med familien.....

Gleder meg, har lest halve Appelsinpiken av Jostein Gaarder, liker veldig bøkene fra den mannen, og selv om de ofte eller alltid er skrivet fra ungdoms perspektiv, så har de veldig mye filisofi og informasjon og tanker som alle aldre har nytte av.

Jeg leser den på svensk, og da er tittelen "Brev från lysårds avstånd". Jeg trenger å lære litt svensk bedre siden jeg jo bor i Sverige.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst til å bestille en Ledaig 10 jeg, er ikke så lett å få tak i men finnes i Sverige på bestilling.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyller Snart år.. rundt tall...

Skal velge mellom honning og honning, men kan ikke si som Ole Brum...

De som vurderes her i Sverige med billigere whisky er Glengoyne 21 og Glenlivet Archives 21

Alt sier meg at Glengoyne 21 her er mer spennende, og ifølge Ralfy da.

Dersom noen har smakt en av disse så er det bare å si ifra...

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •