Whisky tråden - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 449
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte meg en ny Cognac idag, Prunier som jeg hadde bestilt hadde ikke kommet ennå. Norge er for tiden absolutt stedet å kjøpe Cognac for oss som vil ha kvalitet men ikke kjøpe noe som koster skjorta.

Etter å ha blitt lovet mye godt av en hyggelig poldame så falt valget på A.E. Dor Albane familie reserve. Dette er en cognac jeg har hatt i kikkerten en stund. Minst 20 år + eldre blends...

Denne er over 100kr rimeligere i Norge enn i Sverige og Danmark, det samme gjelder Pale & Dry Delamain XO.

Så Prunier tres vielles XO, A.E Dor Albane Familie Reserve og Delamain Pale & Dry er absolutt meget god Cognac for prisen på Polet.

Skal smake Albane etter middagen, ikke smakt den enda men hørt veldig mye lovord.

Edit, ble smakt i går og Albane var svært god, luktet plomme, blomster og parfyme. God fylde i smak, rosin og krem. Prunier er litt mer kompleks, men dette er også svært godt. Ligger på nivå med Delamain.
    Sist endret av Danke; 07-05-2014 kl 16:44

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri hvert noe Cognac menneske, men har noen flasker ståendes i skapet. + Har en flaske Brandy som jeg synes var helt magisk, kun tatt to små glass av den på 3 år. (liten flaske). Black Sea Gold 33y. Old X.O Pomorie. Ikke noe særlig dyr, men dæven den ga orgasme i kjeften med litt mørk sjokolade.

Også bestilt litt mer whisky fra auction. Plukka opp en flaske Canadian Whisky,1984 kalt Black Velvet for 9euro Noen som har smakt Canadisk før?
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k Vis post
    Aldri hvert noe Cognac menneske, men har noen flasker ståendes i skapet. + Har en flaske Brandy som jeg synes var helt magisk, kun tatt to små glass av den på 3 år. (liten flaske). Black Sea Gold 33y. Old X.O Pomorie. Ikke noe særlig dyr, men dæven den ga orgasme i kjeften med litt mørk sjokolade.

Også bestilt litt mer whisky fra auction. Plukka opp en flaske Canadian Whisky,1984 kalt Black Velvet for 9euro Noen som har smakt Canadisk før?
    Jeg er mest Single malt whisky, amerikansk whiskey/Bourbon og Irsk whiskey menneske...

Eneste jeg har smakt fra Canada er vel Lord Calvert og det er en blend jeg ikke liker så godt, sitronsmak i whisky...

Men den du har er sikkert snadder....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,419
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter vi bokstavelig talt et steinkast fra grensa til grannelandet. Blir antakelig en tur på systembolaget i morgen, og kanskje en til på tirsdag. Satsr på å ta med lovlige mengder inn i landet. Spennende å se hva en finner.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ender opp med noe bra. Oberstwhiskyen er jo vel verdt et kjøp. Den heter Blanton's og er en Bourbon.

Lover er jo til for å............overholdes!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt kuriositet er halvflaske med Highland Park Cask Strenght til 299kr.

Synes den er genial, typisk HP med søt røsslyngrøyk-krydret smak..

Denne er laget spesielt for svenskene fordi de kjøper så mye HP, så den finner du ikke i Norge...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,419
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt av hvert. Laphroaig, Bowmore, Cragganmore og en samling med 3x200ml Bowmore. I tilleg til dette en som heter Islay Mist, blanding av div Islay ifølge teksten, og da betyr det tydeligvis at de har samletcdet som kan drikkes, men ikke selges av dem selv og selger det som en blended. Ikke det verste jeg har smakt, men blir neppe kjøpt igjen, men til 245,- svenske riksdaler var heller ikke forhåpningene alt for høye.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært i grannelandet jeg også og hentet bl.a. Bowmore 12 yrs. samt Aberfeldy 12 yrs. Sistnevnte er et helt nytt bekjentskap, så vi får nå se hvordan den er. Blanton's hadde de overhode ikke denne gangen! Jeg er jo litt Bourbonmann, så ble litt skuffet der altså. Jeg kan gjerne anbefale Maker's også, men den er ganske sterk, 45 grader er det vel.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom det en liten pakke i posten i dag

Glenlivet Original Bottling The Master Distiller´s Reserve - Denne har jeg en fra før av, men liker smaken veldig godt så plukka opp en flaske til!
    Johnnie Walker Black Label - Fkk den billig. Bare smakt Gold label før.
    J&B - En god billig allrounder, som ikke er noe farlig å gi bort noen glass til venner å folk som vil blande f,eks.
    Ardbeg Original Bottling TEN yo - Bare smakt Ardbeg en gang tidligere, så blir morro å smake mer av den.
    Dalmore Original Bottling 12 Years old - Denne gleder jeg meg skikkelig til! Utrolig kul flaske i tilleg

-20140717_170838-jpg
    -20140717_170855-jpg
    -20140717_170905-jpg
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Vært i grannelandet jeg også og hentet bl.a. Bowmore 12 yrs. samt Aberfeldy 12 yrs. Sistnevnte er et helt nytt bekjentskap, så vi får nå se hvordan den er. Blanton's hadde de overhode ikke denne gangen! Jeg er jo litt Bourbonmann, så ble litt skuffet der altså. Jeg kan gjerne anbefale Maker's også, men den er ganske sterk, 45 grader er det vel.
    Blanton har jeg sett flere ganger på auksjonen, går faktisk ganske mye også. Makers Mark har jeg heller ikke prøvd, men har en i bestilling nå. Får se om budet går inn
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Värt på Båttur til Norge. Ble kjöpt inn en Black Rock Bowmore. Den er en ung NAS whisky fra Bowmore. Jeg tipper den inneholder mix mellom 8-12 år single malt.

Den var veldig spesiell til å väre Islay, men iforhold til prisen var den grei nok. Den er Sherrylagret, og litt bourbonfat. Fatene skal i forhold til produsent väre veldig gode.

Jeg liker den, men som med Jura Superstition så blir den nok ikke kjöpt igjen.

-img_1837-jpg
    Sist endret av Danke; 07-30-2014 kl 16:21

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Ardbeg 10 på hjemturen også, nå har jeg en respektabel Whiskysamling, selvom mesteparten er gaver fra venner..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt smått lyst til å prøve en Mackmyra, tenkte på Svensk Røk. Ralfy gav 1.Edition strålende kritikk for å være en ung whisky på om lag 4 år. De som følger med Ralfy vet at det er bare de aller beste som får 89-90-91. Sikkert for å spare noen poeng til noe helt eksepsjonelt. Nå som jeg bor i Sverige, så er det jo ikke så vanskelig å ta et besøk til Mackmyra destilleriet eller et av lagrene heller en helg.

https://www.youtube.com/watch?v=AiK6GsCgoZk

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hentet min andre flaske Prunier Tres vielle grande champagne Xo. Det er liten vits i å velge noe annet med den sykt gode prisen og alder/smak.

Albane som jeg fortsatt har er god, men liten i forhold til Prunier. Da kan snart helgekosen begynne...

https://www.youtube.com/watch?v=fiMmqb-KUeg
    Sist endret av Danke; 08-29-2014 kl 14:16

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Det er liten vits i å velge noe annet med den sykt gode prisen og alder/smak.
    Enig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående whisky så har jeg nå en Glen Scotia 14 years. Peated. 50% alc. vol.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ardbeg 10 her, har smakt Bowmore Black Rock og Highland Park Cask Strenght tidligere.

Chieftains i blurayspilleren og Alice in Chains Jar of Flies står på tur.

En Belhaven IPA fra scotland følger med...

Fårikål til middag idag, to store porsjoner sammen med hveteøl og tidligernevte Bowmore i fravær av Aqevit.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her må jeg skryta litt av, mer smoothere whisky har jeg ikke smakt. Ikke som jeg husker ihvertfall
    Ser for meg, om Whisky renner naturlig ned en fjellvegg så er det slik den smaker! Anbefales veldig!
    -img_20140807_003502-jpg

Så fikk jeg en liten gave av foreldrene mine som nylig kom hjem fra Scottland Falt også i smak!
    -img_20140827_232835-jpg
    Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,835
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k Vis post
    Ser for meg, om Whisky renner naturlig ned en fjellvegg så er det slik den smaker!
    Hvor på kartet er den fjellveggen?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Hvor på kartet er den fjellveggen?
    Om jeg bare hadde vist det så!
    Men la inn fikk inn bud på noen nye flasker i dag, flere som jeg ikke fikk dessverre. Blandt annet; Glenfarclas 25y, Glenmorangie 18y, Macallan 12y sherry cask, talisker 18y. De gikk litt for høyt.

Men, fikk en 15 år gammel Bowmore, med sherry cask finish:
    -bowmore-15y-jpg

Lagavulin 16år, denne har en så intens og kraftig aroma og smak!
    -lagavulin-16y-jpg

Smokehead, fra Islay. Blir morsom å prøve.
    -smokehead-jpg

Og sist, en jeg aldri har sett før. Jim Beam Devil's cut m/glass.
    For 19 euro så måtte den bare med
    -jim-beam-devil-jpg
    Min tråd

Side 15 av 23 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •