Utfordringer med å ha barn, kone og AV-interesse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utfordringer med å ha barn, kone og AV-interesse

[Moderator: Splittet ut fra tråden Er vi snobbete? Har vi helt feil fokus?]

Det er nesten litt morsomt. Kona elsker å gå på kino. hun vil helst gå alene for å nyte filmen. Jeg sier til henne at hun kan jo se filmene hjemme på projektoren vår. Lyden er grei nok og bilde likeså. Men hun sier at det ikke blir det samme. Jaja..ok tenker jeg. Jeg har jo ikke akkurat hjemmekinoutstyr til 10000k heller, så kanskje hun ikke er fornøyd med bilde og lyd i hjemmekinoen.

Men....når hun leier film, så ser hun den på vårt 32" WS tv. Jeg sier at hun kan bare kjøre i gang projen, men hun sier at hun gidder ikke stresse med det LOL.

Hun sier at hjemmekino ikke imponerer henne i noen særlig grad. Det blir aldri det samme som ordentlig kino sier hun LOL.

Men men...jeg er ihvertfall opptatt av det, men har lagt nye investeringer litt på hyllen, i vente på at min sønn blir gammel nok til å ikke herje så mye med anlegget mitt (som han gjør nå).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Men....når hun leier film, så ser hun den på vårt 32" WS tv. Jeg sier at hun kan bare kjøre i gang projen, men hun sier at hun gidder ikke stresse med det LOL.

Hun sier at hjemmekino ikke imponerer henne i noen særlig grad. Det blir aldri det samme som ordentlig kino sier hun LOL.

Men men...jeg er ihvertfall opptatt av det, men har lagt nye investeringer litt på hyllen, i vente på at min sønn blir gammel nok til å ikke herje så mye med anlegget mitt (som han gjør nå).
    Det der høres jo rett og slett inkonsekvent ut. Ser hun ikke film sammen med deg når du ser på film på projektor heller? Synes hun ikke at projektorbildet gir en bedre kinoopplevelse enn 32-tommeren? Det er jo ikke snakk om å bli imponert i forhold til profesjonell kino, men hva som blir best innenfor de tilgjengelige rammene i hjemmet.

Min kone vil gjerne ha stort bilde, så lenge utstyret ikke synes til daglig. Derfor blir det ikke noen projektor før jeg har eget rom til hjemmekinoen, eventuelt at gode projektorer blir så små at de enkelt kan flyttes på og gjemmes bort, samt at de blir mer lommebokvennlige...

Når det gjelder barn, så skjønner jeg AKKURAT hva du mener. Har planer om bedre ting i stua, men det er lagt på is så lenge minstemann på drøye to år er troende til å velte gulvstående høyttalere når som helst. Kona tror jeg går med på det så lenge de glir finishmessig fint inn med resten av interiøret. Hun er heldigvis såpass interessert at hun hører at stereomusikk høres bedre ut i stereo enn i virtuell surround på vårt utstyr. Neste gang jeg har noen "råtasshøyttalere" for test i stua skal jeg gjøre en enkel AB-test for henne for å vise hva kvaliteten i høyttalerne har å si. Det blir spennende å se om hun innrømmer at de dyre faktisk er signifikant bedre.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..min kone er kanskje litt inkonsekvent, men jeg tror egentlig ikke at hun er så veldig opptatt av stort bilde og svært god lyd. Hun er stort sett fornøyd med det vanlig tv kan gi henne. Det at hun mener kino er best, tror jeg bunner i hele opplevelsen med kino, som man sjelden klarer å få til hjemme.

Vi ser nesten aldri film sammen, da jeg stort sett ser film etter at de to er lagt seg.

Med tanke på at min kone er hysterisk opptatt av hvordan hun går kledd og ser ut generelt, så er det rart at hun godtar min hjemmekino løsning. Med projektoren hengende 40-50 cm ned fra taket over sofaen, Kabel i kabelskinne tvers over taket, et tildels rotete AV-rack med stort TV og høytalere på kryss og tvers (tre høytalere står oppå tv fordi guttungen holdt på å rive dem ned fra der dem sto før). Alt dette står midt i stuen.

Jeg klarer nok aldri å få henne frelst på hjemmekino, men hun godtar utrolig mye kunstnerisk frihet (det jeg snakker om over) fra min side da hun skjønner at det betyr mye for meg.

Jeg har sagt til henne at i fremtiden, når vi kjøper oss en enebolig. Da skal jeg ha et eget rom for hjemmekino. Hun har forsåvidt godtatt det og, men da kan du glemme å kjøpe deg Dodge viper sa hun LOL

hun har litt angst for at vår sønn skal bli like Spill-, Film-, hjemmekino-, Bil-, Sports-GAL som meg...men hun frykter det værste, da min sønn allerede før han kan si mer enn to ord, nå klarer å hente teletubidvd, åpne dvd-spiller, sette dvd inn, og herje med tv-fjernkontrollen til bilde kommer på. JEG ER SÅ DRITA LEI den dvd'en som han ser minst 2 timer på hver eneste dag...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min sønn allerede før han kan si mer enn to ord, nå klarer å hente teletubidvd, åpne dvd-spiller, sette dvd inn, og herje med tv-fjernkontrollen til bilde kommer på. JEG ER SÅ DRITA LEI den dvd'en som han ser minst 2 timer på hver eneste dag...
    På tide å skaffe noe nytt? Hos oss har vi ihvertfall litt flere å velge i. Nå om dagen er det Løvenes konge og Tom & Jerrys beste det går i. I tillegg har vi en del VHS-filmer (Mummitrollet, Teletubbies, Gråtass, Gubben og katten, Emil, Karius og Baktus etc) som vi må hjelpe dem med å sette på. Det får ikke hjelpe at bildekvaliteten lider, jeg sitter sjelden og lever meg inn i de filmene uansett...

Et tips kan være å byttelåne med andre foreldre. Det er faktisk flere av våre venner som har begynt å få anstendige DVD-samlinger.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig Teletubbies noe man vil la barna sine se? :roll:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja..du har gjerne rett i det. Må få tak på noen flere dvd'er til ham. Problemet er at dem er så sinnsykt dyre...kjøper av prinsipp ikke noen filmer til over 99kr (med unntak av klassikere som man må ha når dem kommer RH, Aliens osv)

Og i tråd med min satsing på dvd fronten, samt min kones politikk om at alt som ikke brukes innen 1 år skal kastes umiddelbart, så er ikke VHS aktuelt.

Når det gjelder bytte så tror jeg heller ikke det er aktuelt, da min sønn har en tendens til å tygge på, rive i stykker, sette seg på...alle dvd-covere han kommer over.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig Teletubbies noe man vil la barna sine se?
    Ja! hvorfor skulle han ikke det?

Teletubbies er jo koselige dem...Min sønn elsker dem!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at samtlige pedagoger som har uttalt seg er negative til serien, de mener den virker fordummende. Og etter å ha sett et par episoder selv kan jeg klart forstå det synspunktet.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Utfordringer med å ha barn, kone og AV-interesse

Kona elsker å gå på kino. hun vil helst gå alene for å nyte filmen. Jeg sier til henne at hun kan jo se filmene hjemme på projektoren vår. Lyden er grei nok og bilde likeså. Men hun sier at det ikke blir det samme. Jaja..ok tenker jeg.
    Det er her varselklokkene burde begynne å kime. Er du sikker på at hun virkelig går på kino :roll:

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Peakman. Skummelt :roll:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahaha! :lol: Høres ut som om du er inne på noe ....gå alene for å nyte filmen? Med mindre Runar fiser, raper, hoster og snakker mye mer enn en standard kinogjenger skjønner jeg ikke bæret.

I mitt tilfelle kjøpte jeg projektor fordi jeg er svært glad i å gå på kino, men da jeg ble far, ble det mindre tid, og et langt større prosjekt å gjennomføre denslags, særlig hvis både jeg og fruen ville se samme film. Barnevakt osv...

Nå gidder jeg ikke gå på kino lenger, fordi jeg synes det er mye koseligere å hive på en film hjemme i stuen når poden har lagt seg. Billigere er det også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada..hun går på kino.

Pedagoger kan si hva dem vil, så lenge guttungen liker dem får ha lov å se på dem.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller teletubbies enn pokemon til en toåring. Det som virkelig plager meg er at poden har fått fullstendig dilla på Kaptein Sabeltann, selv om vi har skjermet ham best mulig. HIIIIVåHOIIII KATTESAND! -hele tiden.

edit: fjernet kjedelig mas.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    teletubbies er den SYKESTE serien jeg noen gang har sett, det finnes rett og slett ikke ord. bare sykt sykt sykt sykt sykt sykt sykt sykt sytkt sykt suykt sykt sykt. helt utrolig, totalt ubeskrivelig sykt, de gjør en ting som repeteres i det uendelig gjennom en hel episode osv, sykt sykt sykt. nei takke seg til gode gamle dagers barnetv som gikk når jeg var ung (nå 22). æsj og fysj og æsj og fysj

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente at hun helst går alene uten venninner . Hun vil gjerne ha meg med, men hvem skal passe guttungen? Dessuten nekter jeg å se dramafilmer med henne LOL

Når det gjelder unger og film har vi rett og slett ikke tenkt på noe som han ikke burde se. Jeg kjøper det jeg hører at andre barn liker.

Når det gjelder å finne den riktige barneoppdragelsen føler jeg at jeg ikke har så mye å bidra med annet enn kjærlighet og litt lek. Å finne det pedagogisk riktige overlater jeg til barnehagen, skolen og kona.

Men jeg siler selv ut det jeg tolker som pedogigisk søl.....f.eks teletubbies-saken

Jeg er et resultat av delvis fri barneoppdragelse...som min kone kaller null barneoppdragelse LOL

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting som repeteres er det kjekkeste barn på 2 og nedover vet. Jfr. "where's the baby?" i Ice Age.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaptein Sabeltann
    Dette må jo være kult da..spennende med sjørøvere og slikt. Må se å få guttungen til å like det. Kan jo tenke meg at det er koselig å gå i lekebutikken for å kjøpe plastsverd, hatt og drakt til ham. husker jeg måtte snekre mine egne sverd da jeg var liten

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. ja han er nå ganske sjarmerende når han fekter rundt i utstyret sitt, det som ikke er like fett, er å høre kaptein sabeltann sangen (på cd)40 ganger for dagen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men tenk på en ting. Hadde du måttet tenke på at han skulle få variasjon hele tiden hadde du ikke hatt annet å gjøre på. Den jobben bør overlates til betalt barnehagepersonell LOL....

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    hehe. ja han er nå ganske sjarmerende når han fekter rundt i utstyret sitt, det som ikke er like fett, er å høre kaptein sabeltann sangen (på cd)40 ganger for dagen.
    Eller Kabelsatan, som noen av vennene med barn i piratalderen kaller'n. :-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •